schrijfsnelheid d300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo jun 11 2008 7:24 pm

PatrickP schreef:Met de moderne camera's, en we hebben het hier over de D300, zal dan niet zo snel gebeuren... die hebben een hele ruime buffer!
Valt tegen Patrick. Het volschieten van de buffer van de D300 is secondenwerk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo jun 11 2008 7:32 pm

5 x 8 fps = 40 plaatje....medunkt (op RAW)...jpg kan nog wat langer door.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » wo jun 11 2008 8:48 pm

Veganpix schreef:
Maud schreef:...Idem als batterij voor D80, gebruiken jullie allemaal originele batterijen of voor reserve een ander merk?
Als je hier en hier klikt kom je al heel wat info tegen. :wink:
Dank :wink:
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo jun 11 2008 9:49 pm

SwederD70 schreef:5 x 8 fps = 40 plaatje....medunkt (op RAW)...jpg kan nog wat langer door.
Nou ik denk dat j.................. oeps buffer vol... ;-)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jun 11 2008 11:40 pm

Roelof schreef:
PatrickP schreef:Met de moderne camera's, en we hebben het hier over de D300, zal dan niet zo snel gebeuren... die hebben een hele ruime buffer!
Valt tegen Patrick. Het volschieten van de buffer van de D300 is secondenwerk.
Precies. Ik heb de laatste tijd vrij veel hoofdklasse hockey geschoten. Ik heb niet een keer het einde van m'n buffer gehaald op m'n D200, en ik heb toch lang genoeg die vuurknop ingedrukt gehouden! Nou is die "maar" 5fps, maar toch. Bovendien zijn er niet veel mensen die zulke lange bursts schieten volgens mij!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

HerrieNL

Bericht door HerrieNL » do jun 12 2008 7:13 am

wblink schreef:
Opgezetfan schreef:@Tom: Die snelheden zijn alleen maar interessant van kaart naar PC (hoe snel de foto's gekopieerd zijn). De snelheid in je camera ga je pas merken als je buffer in je camera vol is die vervolgens de foto's gaat wegschrijven naar de kaart en ik denk dat HerrieNL dat niet doet ;)
Ik heb uiteraard geen idee wat Herrie zal doen, maar als je ooit eens met kromme tenen hebt staan wachten tot je buffer naar de kaart is geschreven en je ondertussen (gevoelsmatig) tientallen plaatjes mist wil je wel ....
Ik fotografeer slakken wedstrijden....dus ik denk dat ik aan de Trancend voldoende heb :)
Ik ben een beginnende fotograaf, en fotografeer meestal in het nightlife circuit. Dus vollopen van mijn buffer zal ik niet zo snel last van hebben. Maar we zullen zien, ik krijg de kaart vanmiddag binnen, en zal mijn ervaringen delen met jullie.
Thanks voor de info allemaal :wink:

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do jun 12 2008 3:48 pm

PatrickP schreef:
wblink schreef:Ik heb uiteraard geen idee wat Herrie zal doen, maar als je ooit eens met kromme tenen hebt staan wachten tot je buffer naar de kaart is geschreven en je ondertussen (gevoelsmatig) tientallen plaatjes mist wil je wel ....
Met de moderne camera's, en we hebben het hier over de D300, zal dan niet zo snel gebeuren... die hebben een hele ruime buffer!
"Niet zo snel".... dat klopt.
Maar het is mij overkomen op de roofvogeldag in Nieuwe Niedorp (Ik meende dat jij daar ook bij was). Mn de Havik kon ik om die reden niet naar mijn zin "op de plaat" krijgen.

Inmiddels heb ik een flickr website, dus kan ik foto's publiceren. Bij deze dan de test (sorry), MIJN plaatje van de roofvogeldag.
Hmppf, wat ben ik stom: hoe stuur je nu een foto mee?
Willem.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jun 12 2008 3:54 pm

wblink, ik weet niet wat jij fotografeert, maar ik noem het geen fotograferen als je domweg je ontspanknop ingedrukt houdt voor ik weet niet hoe lang en dan maar hopen dat er een beeld op staat die je kan gebruiken :? dat heet FILMEN!!

Onlangs op koninginnedag stond mijn D300 op 4 fps en dat is meer dan genoeg aangezien ik niet elke keer die 4fps nodig heb.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do jun 12 2008 5:20 pm

Soms heb je dat nou eenmaal "nodig". Snelle momenten bijvoorbeeld. M'n D70s houdt het regelmatig helemaal niet bij met de buffer als ik lekker bezig ben in RAW.
Dat lijkt me juist zo heerlijk aan de D300 met een snelle kaart. :P

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za jun 14 2008 6:20 pm

Opgezetfan schreef:wblink, ik weet niet wat jij fotografeert, maar ik noem het geen fotograferen als je domweg je ontspanknop ingedrukt houdt voor ik weet niet hoe lang en dan maar hopen dat er een beeld op staat die je kan gebruiken :? dat heet FILMEN!!

Onlangs op koninginnedag stond mijn D300 op 4 fps en dat is meer dan genoeg aangezien ik niet elke keer die 4fps nodig heb.
Jij hebt net als ieder ander recht op wat je vind. Ik heb alleen wat problemen als je mij in een door jou gedefinieerd vakje wilt plaatsen zonder de benodigde info te hebben, vooral als je het etiket "domweg" daarop meent te moeten plakken.

Probeer eens vanuit een film (video) een ordentelijke foto te krijgen. Het zal je (kwalitatief) niet lukken. Zullen we dan allemaal maar wachten op "het juiste moment", wat dan door geluk bepaald wordt? Nee, sorry, daarvoor heb ik door de gevorderde techniek meer mogelijkheden voor, zoals bv meerdere opnamen per seconde om een snel bewegend beeld te kunnen "pakken". Snelheid van genoemde Havik is/was 350 km/uur. Jij doet dat gewoon met 1 opname? Great! Je kunt nieuwe technieken aan de kant schuiven (dan hadden we allemaal nog een Agfa Click of Clack (ik heb ze beide gebruikt: 8 opnamen op een rolfilm, ik deed er de hele dag over om de rol vol te schieten)). Wat JIJ met je nieuwe Nikon doet is tov die Agfa's natuurlijk ook bizar.

Kortom: ik bepaal mijn grens, jij die van jou en NIET die van mij. Ok?

Neemt natuurlijk niet weg dat we erover kunnen praten. Prima wat mij betreft.

Doe jij overigens nooit aan "bracketing"? Is in moeilijke situatie zinvol!
Willem.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za jun 14 2008 7:42 pm

T'is weer gezellig hier :cry:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jun 15 2008 12:43 am

Houden we het leuk hier? :x
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”