1: uit de hand:

2: uit de hand:

3: met monopod en USM:

4: met monopod en USM:

Willem
800 vind ik eigenlijk niet meer acceptabel, heb er een paar op 800 maar dat geeft te veel ruis naar mijn idee. Heb max ISO op 400 gezet.ALE schreef:Hoi Willem,
Het kan inderdaad wat scherper. Wat Pieter schrijft zit zeker een grote kern van waarheid in.
Je zou het volgende eens kunnen proberen op je D80. Daar heb je nl de mogelijkheid om AutoISO in te stellen met daaraan gekoppeld de laagste waarde van je sluitersnelheid. Met de 70-200 f2.8 VR en het gebruik van een monopod kan je die ondergrens op 1/200e zetten. Zet je maximum ISO op 800 om zodoende foto's te krijgen met een minimum aan ruis. Nu hoef je daar niet meer aan te denken als je deze lens gebruikt, gewoon op A zetten zoals je gewend bent en schieten maar. Koppel je daarna weer een andere lens erop, zet je de waarde terug.
ALE
Dan kom je toch bij de "oude" 80-200mm f/2.8 AFD ED uit...Eeuw schreef:Niet mooi, vlekjes die te scherp afgetekend zijn. Ik zou het mooier vinden als het wat zachter getekend zou zijn. Tja, da's smaak natuurlijk.
en laat ik die nou hebben...Ed Post schreef:Dan kom je toch bij de "oude" 80-200mm f/2.8 AFD ED uit...Eeuw schreef:Niet mooi, vlekjes die te scherp afgetekend zijn. Ik zou het mooier vinden als het wat zachter getekend zou zijn. Tja, da's smaak natuurlijk.
Optisch is deze lens de betere, maar ja, iedereen wil tegenwoordig VR omdat men van mening is dat je dan altijd uit de hand kunt fotograferen.