eerste foto's Nikon 70-200/2.8 VR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

eerste foto's Nikon 70-200/2.8 VR

Bericht door sofa2007 » zo jun 22 2008 8:24 pm

Zaterdag een 2e hands 70-200 gekocht. Lastig fotograferen met zo'n toeter, foto's scherp krijgen valt me nog wat tegen, ook met statief, maar dat ongetwijfeld goed komen. Wat eerste testshots:

1: uit de hand:

Afbeelding

2: uit de hand:

Afbeelding

3: met monopod en USM:

Afbeelding

4: met monopod en USM:

Afbeelding

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Pieter

Bericht door Pieter » zo jun 22 2008 8:34 pm

Als je op 300mm zit en dan op een 1/100 dan is het niet gek dat je geen scherpe platen krijgt, schroef je iso waardes wat op zodat je altijd op 1/(Brandpuntsafstand x 1.5) zit. Dus als je op 200 mm zit moet je minimaal 1/300ste hebben. Dat is standaard regel, nou si daar nog wel wat van af te snoepen met VR maar ok.

Mooie kat overigens, foto's doen me verder niet zo veel.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo jun 22 2008 9:06 pm

Hoi Willem,

Het kan inderdaad wat scherper. Wat Pieter schrijft zit zeker een grote kern van waarheid in.
Je zou het volgende eens kunnen proberen op je D80. Daar heb je nl de mogelijkheid om AutoISO in te stellen met daaraan gekoppeld de laagste waarde van je sluitersnelheid. Met de 70-200 f2.8 VR en het gebruik van een monopod kan je die ondergrens op 1/200e zetten. Zet je maximum ISO op 800 om zodoende foto's te krijgen met een minimum aan ruis. Nu hoef je daar niet meer aan te denken als je deze lens gebruikt, gewoon op A zetten zoals je gewend bent en schieten maar. Koppel je daarna weer een andere lens erop, zet je de waarde terug.
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » zo jun 22 2008 9:59 pm

ALE schreef:Hoi Willem,

Het kan inderdaad wat scherper. Wat Pieter schrijft zit zeker een grote kern van waarheid in.
Je zou het volgende eens kunnen proberen op je D80. Daar heb je nl de mogelijkheid om AutoISO in te stellen met daaraan gekoppeld de laagste waarde van je sluitersnelheid. Met de 70-200 f2.8 VR en het gebruik van een monopod kan je die ondergrens op 1/200e zetten. Zet je maximum ISO op 800 om zodoende foto's te krijgen met een minimum aan ruis. Nu hoef je daar niet meer aan te denken als je deze lens gebruikt, gewoon op A zetten zoals je gewend bent en schieten maar. Koppel je daarna weer een andere lens erop, zet je de waarde terug.

ALE
800 vind ik eigenlijk niet meer acceptabel, heb er een paar op 800 maar dat geeft te veel ruis naar mijn idee. Heb max ISO op 400 gezet.

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo jun 22 2008 10:19 pm

Hmm, oke heb ik nooit echt last van gehad toen ik met een D80 werkte (althans kan ik me niet meer herinneren) Je kan ook je foto's eens door Noise Ninja trekken, of een nog beter programma is mijn inziens Imagenomic Noiseware.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo jun 22 2008 10:45 pm

het gekke is dat de onscherpte me meer stoort dan het gebrek aan scherpte. dit is toch die beroemde must-have lens?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jun 22 2008 10:50 pm

Wat stoort je daaraan ? Dat het er is of vind je hem neit mooi ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo jun 22 2008 11:00 pm

Niet mooi, vlekjes die te scherp afgetekend zijn. Ik zou het mooier vinden als het wat zachter getekend zou zijn. Tja, da's smaak natuurlijk.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » zo jun 22 2008 11:06 pm

Eeuw schreef:Niet mooi, vlekjes die te scherp afgetekend zijn. Ik zou het mooier vinden als het wat zachter getekend zou zijn. Tja, da's smaak natuurlijk.
Dan kom je toch bij de "oude" 80-200mm f/2.8 AFD ED uit...
Optisch is deze lens de betere, maar ja, iedereen wil tegenwoordig VR omdat men van mening is dat je dan altijd uit de hand kunt fotograferen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo jun 22 2008 11:11 pm

Ed Post schreef:
Eeuw schreef:Niet mooi, vlekjes die te scherp afgetekend zijn. Ik zou het mooier vinden als het wat zachter getekend zou zijn. Tja, da's smaak natuurlijk.
Dan kom je toch bij de "oude" 80-200mm f/2.8 AFD ED uit...
Optisch is deze lens de betere, maar ja, iedereen wil tegenwoordig VR omdat men van mening is dat je dan altijd uit de hand kunt fotograferen.
en laat ik die nou hebben... :lol: :lol:
en dat nut van VR? ik fotografeer vooral 'levende' onderwerpen, dus geen meerwaarde voor mij. Sterker, ik heb al een VR van de hand gedaan. Maar wel een prachtig gezicht hoor, zo'n toeter met die enorme zonnekap, dat wel. :wink:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”