De zee neemt...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jeedepee

De zee neemt...

Bericht door Jeedepee » ma jun 23 2008 9:37 am

Hier een setje van een aantal op het strand aangespoelde objecten, kunnen jullie eens zeggen wat je ervan vindt! Ze zijn per ongeluk op ISO 400 genomen (beginnersfoutje...).

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

benikon

Bericht door benikon » ma jun 23 2008 10:00 am

ik zie extreme vignettering.
welke lens, sluitertijd en diafragma heb je gebruikt?
heb je filters en/of zonnekap gebruikt?
welke camera( misschien FX)?
gr ben

Jeedepee

Bericht door Jeedepee » ma jun 23 2008 10:15 am

Die extreme vignettering hoort bij de nabewerking...
Ik heb de D60 met 55-200VR lens gebruikt, en een B+W polarisatiefilter.

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » ma jun 23 2008 10:19 am

Foto 1 vind ik wel interessant, misschien dat je door een iets lager camerastandpunt de fles er nog iets meer uit kunt laten springen.

De andere 2 foto's vind ik minder. Foto 2 is zeewier (?) en die pallet op 3 is gewoon troep. Een aangespoelde fles is natuurlijk ook afval maar het voelt anders...

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma jun 23 2008 10:40 am

volgens mij kan je de titel beter aanpassen in de zee geeft.
volgens mij spoelt het aan. :D
groter mag best.....800 pixels breed is een beetje standaard hier.

Arend

Vledder

Bericht door Vledder » ma jun 23 2008 12:19 pm

Foto 1 spreekt het meest. ISO 400 mag best hoor, niets mee aan de hand om daarmee te fotograferen.

Nikonijn
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Nikonijn » ma jun 23 2008 12:34 pm

volgens mij kan je de titel beter aanpassen in de zee geeft.
Nadat het er eerst is ingedonderd !!
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma jun 23 2008 12:59 pm

Ik had liever iets andere (vooral lagere) standpunten en het onderwerp wat prominenter uitgekaderd gezien. Nu zijn het gewoon plaatjes van rommel op het strand met veel toegevoegde vignettering.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Jeedepee

Bericht door Jeedepee » ma jun 23 2008 1:09 pm

Bedankt voor de reacties! Kunnen jullie aangeven waarom nr. 1 meer lijkt te doen dan de andere twee? Is dat meer een gevoel of zit daar ook een gedachte achter. Ik vind zelf nr. 3 namelijk iets aansprekender, met de golven wat meer in beeld en een stukje lucht.

@Nikonijn:
"...en de zee geeft." is ook de ondertitel.

@Sietse Vliegen
Natuurlijk is een pallet gewoon troep, maar voor een strandjutter zal dit wellicht waarde hebben. Of dit bij de fles ook het geval is betwijfel ik. Wat ik hiermee wil zeggen is dat "troep" best relatief kan zijn.

@Arend-ho
Dat komt doordat ik flickr gebruik. Ik heb gelinkt naar het middelste formaat omdat het grote formaat 1024 is en dat is weer een beetje te groot...
Hier de links naar de grotere formaten:
Nr. 1
Nr. 2
Nr. 3

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”