Hulp bij zoeken van statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Hulp bij zoeken van statief

Berichtdoor soulpic » di jun 24 2008 10:12 pm

Heej allemaal,

Ik denk dat de meeste me hier wel kennen.
Ik heb een Nikon D40, met de bijbehorende kitlens en de Nikkor 50mm f1.8.
Niet zo zwaar dus.

Ik ben op zoek naar een statief:

- Het hoeft geen 10tje te kosten, maar ook geen 200 (wil eigenlijk gaan tot 100 euro)
- Het hoeft geen merk te zijn, als het maar doet wat het moet doen.
- Hij moet redelijk stevig zijn als hij op een platte ondergrond staat.
- je moet er fatsoentelijk mee kunnen draaien
- je moet er makkelijk je camera op mee kunnen bevestigen.

Nu heb ik zelf bij dixons gekeken, maar weet niet of het wat is:

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx

Graag tips aub :oops:
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » di jun 24 2008 11:09 pm

Enige tip die ik je zou willen geven: blijf weg bij Dixons, in ieder geval voor statieven. Als je in de gelegenheid bent, ga dan eens kijken bij een van de grotere zaken in NL. In ieder geval een zaak met een ruime sortering.

Of anders: tweedehand een idee????!!!!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ElRonno » di jun 24 2008 11:10 pm

Zo'n lang handvat eraan is voor video, zit bij fotografie alleen maar in de weg. Ik ben nu eindelijk tevreden met een Manfrotto 055XPROB, maar die is al 140 euro zonder kop. Komt dus nog 100 euro bij voor een leuk balhoofd van hetzelfde merk. Maar met wat zoekwerk op marktplaats moet je dat voor 200 euro kunnen hebben. Dan doe je het wel meteen goed, want een te simpel/onhandig/rammelend statief is alleen maar vervelend en dan ga je toch weer uit de hand werken.

Oh ja, dat Velbon ding gaat maar tot 1m47. Ik weet niet hoe lang je bent en wat je kwaliteit van je rug is, maar ik zou een half metertje hoger willen als ik jou was.
ElRonno

Forumlid
Berichten: 2743


Locatie: Eanske
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor ruud » di jun 24 2008 11:14 pm

bij KE nog steeds in de aanbieding voor ongeveer 135 euri een manfrotto 055db met goede kop , gebruik deze zelf ook en kan tot 7 kg dragen

groet , ruud

heb even het linkje opgezocht

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=1610
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Marco » di jun 24 2008 11:26 pm

ruud schreef:bij KE nog steeds in de aanbieding voor ongeveer 135 euri een manfrotto 055db met goede kop , gebruik deze zelf ook en kan tot 7 kg dragen

groet , ruud

heb even het linkje opgezocht

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=1610


Mijn idee en met een quick release plaatje, is ook wel makkelijk.
2x duurder dan de Velbon, 4x beter !
Marco



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo jun 25 2008 6:53 am

Hulp bij het zoeken naar statieven:

gebruik Google, bv:
http://www.google.com/search?hl=nl&rlz= ... lr=lang_nl

Uit een van de eerste links haal ik deze opmerking, omdat deze statieven wel veel lijken op iets wat je zoekt:

Op de site: http://www.minitripods.com/Sunpak_MiniPlus.html
staan dus allemaal wel statieven die er leuk uit zien maar die je dus niet moet hebben.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Eric-DH » wo jun 25 2008 7:28 am

Lees ook deze artikelen.

http://www.bythom.com/support.htm

http://www.nikonians.org/html/resources ... ods_1.html

Nu gaan ze daar uit van het beste (Gitzo), en dat is behoorlijk duur. Ook bij Manfrotto kan je terecht voor goede statieven. Maar realiseer je wel, dat bij statieven heel erg geldt: goedkoop is duurkoop.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Berichtdoor Bea » wo jun 25 2008 8:29 am

Bij een abonnement van Chip foto&video kan je een calumet 7100 meebestellen voor nog geen 20 euro. Ik heb hem net binnen en het is een lekker stevig statief met panoramakop. Voor mij meer dan goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Bea op wo jun 25 2008 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bea

Forumlid
Berichten: 799


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Perry Timmers » wo jun 25 2008 8:41 am

Hou marktplaats goed in de gaten daar kan je soms goede manfrotto vinden voor een prijs binnen jou budget
Perry Timmers



Onderwerp:

Berichtdoor Sietse Vliegen » wo jun 25 2008 9:25 am

Soulpic, *waar* ga je dat statief gebruiken?

Als je hem mee wilt slepen zijn factoren als gewicht en afmetingen in opgevouwen toestand ook belangrijk.

Zo heb ik een Velbon Ultra Luxi L voor op reis, past in mijn koffer en weegt weinig, maar is toch redelijk stabiel, ook met de 70-300VR erop. Kost ca 90 euro.

Daarentegen zou ik voor studio/portretwerk zeker een zwaarder en stabieler statief kiezen.
Sietse Vliegen



Onderwerp:

Berichtdoor soulpic » wo jun 25 2008 10:03 am

@ Elronno:

Zelf ben ik ongeveer 1.87, ik ben eigenlijk op zoek naar een statief dat tot 2 meter kan. Dan zal ik denk ik toch meer in m'n portomonee moeten gaan graaien, dat moeten we dr dan maar voor over hebben.

@ Ruud:

Thanks voor de tip, maar deze gaat niet tot 2 meter.
Moet nog even bedenken of die 2 meter nu een must voor mij is ofniet, anders neem ik die in overweging.

@ Sietse Vliegen:

Ik denk dat ik het voornamelijk ga gebruiken op redelijke platte ondergronden. Waarschijnlijk om nachtfotografie eens uit te proberen (lichtgevende gebouwen e.d)

En als de tijd er gekomne is dat ik een studio setje heb, dat ie daarvoor ook gebruikt kan worden.
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Marceld » wo jun 25 2008 11:03 am

Ik gebruik de Manfrotto 055XPROB (129,- bij KE) en die bevalt me uitstekend. Kolom kan ook horizontaal. Als ik de poten helemaal uit heb, komt de camera bij mij op ooghoogte.

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor soulpic » wo jun 25 2008 11:29 am

@ Marceld:

En jouw lengte is ongeveer?
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wouterboon » wo jun 25 2008 11:48 am

Ik heb de 055XPROB ook, met daarop de 486RC2 (balhoofd). Ik ben 1,98 en met de camera op het statief met balhoofd kan deze ver boven mijn hoofd uitsteken. Bedenk namelijk dat je niet alleen de lengte van je statief, maar ook de hoogte van de statiefkop PLUS de hoogte van je camera moet meerekenen.

Gr,.

Wouter
wouterboon



Onderwerp:

Berichtdoor Robin » wo jun 25 2008 11:49 am

Staar je svp niet blind op die specificatie van 1.78m.

Je vergeet namelijk dat er ook nog een balhoofd en camera bovenop komt en je er minimaal 25 cm bij op kunt tellen.

Ik heb ook een 055XPROB en zelfs als ik hem nog niet op de maximale hoogte heb staan, kan ik al niet meer door het oculair kijken met mijn 1m92.

:wink:
Robin




Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast