Ilse DeLange (UPDATE: in de Avrobode wk46/2010!)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do jul 10 2008 10:46 pm

Hele mooi serie Ron! Chapeau :)
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do jul 10 2008 10:48 pm

het wordt een lang draadje zo..heb een aantal keer gekeken.
super Ron
Ilse toch al een leuke meid om te zien en je foto's zijn top dus is het plaatje compleet.

Arend

nahoj
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door nahoj » do jul 10 2008 10:51 pm

Wat een super serie.
Echt TOP !!!!!!!!!!

Johan

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » vr jul 11 2008 12:06 am

Gelukkig kan ik de foto's nu ook zien, had ze niet graag gemist. Echt top!

Welk objectief heb je hiervoor gebruikt? Ze zijn zo scherp dat ik eerst aan de 50mm 1.4 of 1.8 dacht, maar er zitten ook wat 80mm shots tussen.

Dus... welke is het?

GdP

Bericht door GdP » vr jul 11 2008 12:07 am

Prachtig!

bbkoster

Bericht door bbkoster » vr jul 11 2008 9:48 am

Fantastische foto's Ron! :D Ik ben benieuwd wat voor materiaal je gebruikt hebt om deze mooie platen te maken... Voorlopig treed ik nog niet op in Enschede ;-)

Ik ga me aan melden bij CMH (Christelijk Mannenkoor Hoogeveen) om mijn stem verder te ontwikkelen. Aangezien ik een solist ben (bas/bariton) wil ik leadzanger worden in een (gospel)band. Tja, ik wil zoveel...
Laatst gewijzigd door bbkoster op vr jul 11 2008 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr jul 11 2008 11:04 am

Een woord : COMPLIMENTEN !!!

prachtig werk hoor ! Sprankelend en fraaie belichting ( al of niet PS-ed )
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

djbob97

Bericht door djbob97 » vr jul 11 2008 12:58 pm

super, en had nooit verwacht dat er zoveel met photoshop te doen was :O

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wim hazenhoek » vr jul 11 2008 1:02 pm

Nog maar ééns en nog maar ééns en nog maar ééns gekeken!Ze zijn schitterend. Geweldige serie Ron.
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » vr jul 11 2008 9:24 pm

Sietse Vliegen schreef:Welk objectief heb je hiervoor gebruikt? Ze zijn zo scherp dat ik eerst aan de 50mm 1.4 of 1.8 dacht, maar er zitten ook wat 80mm shots tussen.
bbkoster schreef:Ik ben benieuwd wat voor materiaal je gebruikt hebt om deze mooie platen te maken...
Een D200 (met MB-D200 natuurlijk) en in dit geval twee lenzen: de Nikon 50/1.8AF non-D en de Nikon 80-200/2.8 AF-D. De 80-200 is eigenlijk te lang omdat ik altijd dichtbij sta; vandaar dat er veel op 80mm is genomen. Maar als ik naar FX stap is dat probleem opgelost en is de 80-200 echt helemaal ideaal voor dit werk.

De foto's zijn allemaal vanuit het publiek genomen. Ik was niet aan het werk dus ben ik netjes van het podium afgebleven. Ik kwam ook voor de muziek en had voor de lol de camera ook nog even meegenomen. Anyway, deze platen had iedereen dus kunnen maken. Geen bijzondere standpunten of apparatuur dus.

Qua nabewerking dus CaptureNX en daarna PS. Door het slappe contrast in verband met de lichtomstandigheden behoorlijk opgepept. En omdat ze op 100% echt niet allemaal zo scherp zijn een beetje verscherping in fotosjop. Op dit kleine formaat lijkt het dan al snel heel wat. Zo kun je een alledaagse slappe foto toch van het scherm laten knallen.
bbkoster schreef:Voorlopig treed ik nog niet op in Enschede ;-) Ik ga me aan melden bij CMH (Christelijk Mannenkoor Hoogeveen) om mijn stem verder te ontwikkelen.
Als je in de buurt komt roep je maar. Wat voor muziek je zingt maakt niet uit, want ik heb toch altijd mijn oordoppen bij me voor concerten ;-)

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » vr jul 11 2008 10:01 pm

I'm impressed, meer hoef ik niet te zeggen :shock:

Gr Kees
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

GdP

Bericht door GdP » vr jul 11 2008 10:09 pm

Nu nog een nieuw onderwerp met Ellen ten Damme in de hoofdrol? :)

bbkoster

Bericht door bbkoster » vr jul 11 2008 11:16 pm

Ok Ron, bedankt voor je uitleg en toelichting. Ga vooral zo door!

Bull

Bericht door Bull » vr jul 11 2008 11:29 pm

Geweldig mooie foto's hoor. Complimenten.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za jul 12 2008 12:44 am

Ron wat een gecalibreerd scherm met verscherping te maken heeft is het volgende: Bij verscherping maak je de contrasten ook meestal groter. Met een gecalibreerd scherm zijn de contrasten optimaal.
De laatste serie is minder hard van contrast en kijkt beter voor mij. Zitten gewoon toppplaten bij, chapeau.
Maar als je kijkt naar de 2e foto van Ilse zie je dat het lichtschijnsel in haar ogen eigenlijk onnatuurlijk fel is. Dit is dus door de verscherping gekomen.
Afijn schijnbaar ben ik de enige die het ziet, maar ik had de ogen even wat geblurd en dat zag er beter uit.
Zal wel aan mij liggen.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”