Potvis @ Scheveningen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
iJoost

Bericht door iJoost » ma jul 14 2008 7:50 pm

Ah... Dat valt dan al weer honder procent mee. Bij deze mijn excuses aan "de jeugd" voor de bovenstaande valse beschuldiging. ;-P

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door PeterG » ma jul 14 2008 7:55 pm

Hoelang ligt het kunstwerk er eigenlijk nog?

Peter

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 14 2008 8:21 pm

Murzeltje schreef:
M.Oorthuis schreef:
Inge schreef:Flauw zeg... van die vinger. :?...
Leg jij mij eens uit wat er fout was aan mijn opmerking???

Één van de domste fouten die een fotograaf/ amateur weet ik veel wie kan maken is een vinger voor de lens.
Bovendien vind ik het helemaal knap dat dit ook nog gebeurd bij een D60 met 18-55 lens. Bij een compact zit de lens nog redelijk dicht op de body, maar bij een DSLR?? Ik vraag me dan toch af hoe je zo'n camera vasthoudt?
Ik had al eerder een reactie op 'de vinger' geplaatst , en besloten niet te plaatsen, maar blijkbaar houd het jou erg bezig dus even een verklaring :)

Zoals je zelf al zegt is het erg knap om mijn vinger voor de lens te houden bij deze D60+Kitlens, en ik durf zelfs te beweren bijna anatomisch onmogelijk zonder als een complete mongool te staan fotograferen. Als ik me goed herinner liep er voor ik de foto maakte iemand van rechts naar links en probeerde nog weg te duiken op het moment dat ik afdrukte. Resultaat: een rug/schouder die zwaar overbelicht door de flits nog een plekje weet te veroveren op een foto die ik TOCH geschikt vond om te plaatsen.

En als het je zo stoort, zeg dan iets in de trant van:

"Leuke foto, maar er staat wel nog iets links in de hoek, misschien had je dat even kunnen croppen?"

Wie weet had ik het dan nog wel gedaan ook en je bedankt voor je 'kritiek'.
Nou dan ligt het wel aan mij, foto's met overbelichte stukken van een persoon die net door het beeld loopt zijn de gewoonste zaak ter wereld en vingers enzo. Mijn opmerking was dus niet nodig je had het namelijk zelf al gezien en wist het antwoord/ oplossing ook al, maar toch plaats je je foto hier maar zonder dat stukkie eraf te knippen om te kijken of iemand anders het ook zag. :?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma jul 14 2008 8:50 pm

M.Oorthuis schreef: Nou dan ligt het wel aan mij, foto's met overbelichte stukken van een persoon die net door het beeld loopt zijn de gewoonste zaak ter wereld en vingers enzo. Mijn opmerking was dus niet nodig je had het namelijk zelf al gezien en wist het antwoord/ oplossing ook al, maar toch plaats je je foto hier maar zonder dat stukkie eraf te knippen om te kijken of iemand anders het ook zag. :?
helemaal mee eens, dodelijk saaie foto met veel te veel afleidingen en technische onvolkomenheden. Sorry als het te hard klinkt.

wellicht opbouwend: kijk door je lens als je afdrukt en kijk vooral niet alleen naar het onderwerp. Wees bewust van storende afleidingen en gebruik ze eventueel bewust. Zak door de knietjes, of juist niet maar speel met de compostitie, deze foto maakt iedereen, zorg dat jij die ene foto maakt die niemand maakt. Kijk hoe de lichtval is, enz.

ajuus
emiel
Laatst gewijzigd door emiel op ma jul 14 2008 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma jul 14 2008 8:56 pm

Inge schreef:Het was fout dat je erna geen opbouwende kritiek leverde... het is erg makkelijk om iemand, die net op dit forum is, af te kraken..
Een typische Opgezetfan opmerking, die zelf alles perfect doet. :roll:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma jul 14 2008 10:18 pm

Heren heren !..het gaat weer lekker...ben het met Martijn eens dat als de TS het al wist hij inderdaad wel even een kloonstempel ter hand had mogen nemen of een cropje had kunnen plaatsen.

KVP....niet dus want zijn commentaar was niet perfect...nouja kan gebeuren. en zo schokkend was die ook weer niet.

over de foto kan ik kort zijn.....ik heb niets met dode dieren.
de grootte zie ik niet in de foto terug wat ik jammer vind
heb je maar 1 foto gemaakt ?
blazen ze dat kadaver nog op..misschien levert dat nog wat "mooie" plaatjes op.

Arend

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 14 2008 10:25 pm

KvP schreef:
Inge schreef:Het was fout dat je erna geen opbouwende kritiek leverde... het is erg makkelijk om iemand, die net op dit forum is, af te kraken..
Een typische Opgezetfan opmerking, die zelf alles perfect doet. :roll:
Wie is opgezetfan ??

<----

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma jul 14 2008 10:36 pm

LOL :mrgreen:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 14 2008 10:42 pm

Zullen we het over de "vis" hebben, en niet over Martijn's stijl van communiceren? Dat hebben we in zijn "Opgezetfan-tijdperk" al genoeg gedaan...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Inge

Bericht door Inge » di jul 15 2008 6:41 am

Ikke.... :oops: (geloof ik) Weet eigenlijk niet wat dat is, een opgezetfan.
Maar ik wilde niemand boos maken met mijn opmerking, ik vond, en vind nog steeds, dat wanneer iemand hier een foto neer zet en om opbouwende kritiek vraagt je dat best een beetje vriendelijk kan doen. Ookal had hij/zij de foto van te voren best even beter kunnen bekijken... we zijn hier tenslotte om te leren, nietwaar.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jul 15 2008 11:16 am

Inge schreef:Ikke.... :oops: (geloof ik) Weet eigenlijk niet wat dat is, een opgezetfan.
Dat weet niemand volgens mij. :oops: Maar het is in ieder geval Martijn's oude naam op het forum...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jul 15 2008 11:17 am

:lol:

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jul 15 2008 11:22 am

PeterG schreef:Hoelang ligt het kunstwerk er eigenlijk nog?

Peter
Als ik het goed begrepen heb heeft het er tot afgelopen zaterdag 12 juli gelegen en ligt het nu op de binnenplaats van de Scheveningse Muzee.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Murzeltje

Bericht door Murzeltje » di jul 15 2008 10:46 pm

Arend-ho schreef:Heren heren !..het gaat weer lekker...ben het met Martijn eens dat als de TS het al wist hij inderdaad wel even een kloonstempel ter hand had mogen nemen of een cropje had kunnen plaatsen.

KVP....niet dus want zijn commentaar was niet perfect...nouja kan gebeuren. en zo schokkend was die ook weer niet.

over de foto kan ik kort zijn.....ik heb niets met dode dieren.
de grootte zie ik niet in de foto terug wat ik jammer vind
heb je maar 1 foto gemaakt ?
blazen ze dat kadaver nog op..misschien levert dat nog wat "mooie" plaatjes op.

Arend
Wat een heisa om mn 1e foto, ik zal er voor zorgen dat de volgende gecropped en perfect is.

@Martijn: ik waardeer heus het oordeel wel en ik neem het advies mee bij mn volgende foto's. Ik heb me tijdens het plaatsen niet gestoord aan 'de vinger' en ook niet aan het wandelende persoontje rechts in de foto, dus voor mij is er dan geen reden om te gaan bewerken.

@Arend: Ik heb ook niks met dode dieren, maar was toevallig op Scheveningen en als je dan toch met je camera loopt dan maak je toch een foto. Ik heb wel meer foto's gemaakt, maar die vind ik zelf allemaal zo slecht dat ik ze niet eens durf te plaatsen, zeker niet meer na het voorgaande commentaar :(

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jul 16 2008 12:01 am

mm niet plaatsen is ook niet een optie lijkt mij.
je kan niet gelijk op een 100% niveau zitten....aldoende leert men
laat je verder niet afschrikken door wat commentaar
je geeft zelf al aan volgende keer even beter te kijken.
wat jij niet storend vind kan ik ook niet storend vinden maar een ander weer wel. zo blijft het
zoveel mensen zoveel meningen. !
pik er tussen uit wat je gebruiken kan en dan kom je elke keer wel een stapje verder

Arend...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”