foto's van mijn dochter

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
femke

Bericht door femke » di jul 15 2008 9:12 am

Dag Riemke,
Dank je wel voor je uitleg. Ik ga het zeker (in de wintermaanden waarschijnlijk) allemaal eens wat nader onderzoeken. Leuk projectje dus. Wat ik me trouwens bedacht, nav werk welke ik van jou heb gezien, je kunt een foto zo dus weer in je eigen stijl maken. Want dit is echt jouw stijl (vind ik). Leuk dus.
Nogmaals dank.
Groet, Femke

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jul 15 2008 9:30 am

Geen dank hoor Femke, graag gedaan. We leren (althans, dat is de bedoeling) altijd van elkaar.
Leuk dat je dat ziet, van die "eigen" stijl. Inderdaad past dit wel bij me.
Ik doe dat trouwens wel vaker, een foto van het forum afhalen en er dan mee "aan de gang gaan". Aangezien ik bijna volledig autodidact ben op PS gebied is dat elke keer weer een leerfase.Ook hier geldt zoals altijd: Doen en nog eens doen en daar zijn koude wintermaanden uitstekend geschikt voor (luie zondagen ook wel hoor :D )
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

femke

Bericht door femke » di jul 15 2008 9:49 am

(luie zondagen ook wel hoor )
Hmmm, die zijn wat schaars met zo'n kleine meid. Ze gaat bijna lopen, kan nu overal bij klimt overal in en op... Geen rust dus. :( Maar wel genieten! :D

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di jul 15 2008 10:03 am

Hoi Femke, Ik bedoel bv foto 3 die heeft over de hele foto een waas zitten.
Ik heb gezocht naar het punt waar je op scherp hebt gesteld.
Mijn nichtje kleurt ook geel op foto,s het kan aan de huidtint liggen.
En is erg moeilijk om dan te corrigeren.
Ik weet niet hoe je je instellingen van je camera hebt staan maar misschien
is het beter om je kleuren op normaal te zetten en later aan te passen met bewerken.
Ze zijn wel erg geel..
Zelfs met nabewerken is het moeilijk om de juiste kleur te krijgen.
heb ook even een poging gewaagt.
Als je het niet leuk vind haal ik hem voor je weg.
Heb gespeeld met de curve en met kleuren balans

[img]http://img172.imageshack.us/img172/3817/dimfke1rz7.jpg[\img]
NAS Buikpijn

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di jul 15 2008 10:29 am

Dat lukt dus niet om later een foto toe te voegen :)

Afbeelding
Nog niet helemaal tevreden, maar het ziet er iets natuurlijker uit.
zitten nu net te veel lichte plekken in haar gezicht.
Maar je kunt er zelf even mee oefenen en kijken hoever je komt.
Beter is natuurlijk om de foto gelijk goed uit de camera te laten komen.
:wink:

http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... igeren.asp

Hier kun je lezen over de witbalans
NAS Buikpijn

femke

Bericht door femke » di jul 15 2008 1:50 pm

Hoi Nicole,
Super dat je ook een poging hebt gedaan. De kleuren in mijn camera staan op sRGB, dat is normaal toch (even een twijfel)? Verder geen andere rare dingen. Dat kun je ook mi beter later doen. Dus dan ligt het aan de huid denk jij? Zou kunnen natuurlijk. Ze is niet zo wit als het gemiddelde kleine kindje.
Ik ben het met je eens dat de kleuren van haar huid op jouw foto natuurlijker overkomen, dus dat is een stuk beter. Ik werk zelf ook met regelmaat met de curven en de kleurbalans. Ik vind haar ogen wel veel te licht hier, dat vind ik echt jammer. Ze zijn donkerbruin in het echt. Ook de ogen van de beer zijn nu een beetje vreemd. Maar dat laatst is wat mij betreft een detail. Laat maar staan hoor, ik vind het wel leuk al die verschillende foto's. Geeft ook goed weer wat de mogelijkheden zijn, en met welke tools. (Eigenlijk is dat ook best een leuk idee, 1 foto posten en iedereen kan een eigen bewerking daarvan maken, naar eigen inzicht...)
De link over witbalans ga ik bestuderen. Dank je wel voor je tips en het meedenken! Geweldig.
Groet, Femke

femke

Bericht door femke » di jul 15 2008 1:54 pm

Hoi Nicole, ik vergeet nog iets, zie onderstaande.
Ik bedoel bv foto 3 die heeft over de hele foto een waas zitten.
Ik heb gezocht naar het punt waar je op scherp hebt gesteld.
Ik heb dacht ik, scherpgesteld op haar ogen/overgang van de huid naar het groen. Maar misschien zit ik er naast hoor, dat kan heel goed. Foto 4 is idd niet zo scherp. Dat zie ik ook.

Misschien had ik bij foto 3 toch een stukje van haar oog/wimper moeten laten zien, of de plek waar ze naar toe kijkt scherp moeten stellen. Ik heb erg getwijfeld over deze foto, maar ik vond hem ook wel weer apart. Ik was gewoon benieuwd naar wat men er van zou vinden. Helemaal niets of misschien wel leuk.
Groet, Femke

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”