Foto transfer middels een cardreader van D300 naar PC

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Freerk

Bericht door Freerk » do aug 07 2008 7:53 pm

Herman55 schreef:Probeer het eens met een andere cardreader? Verder heb ik geen idee. Misschien dat de helpdesk van Transcend uitkomst kan bieden?

Op de supportpagina van http://www.transcendusa.com kwam ik wel dit tegen:

Q: After using the flash card with my digital camera to take pictures, my computer can no longer access the files on the card.

A: Your card may be defective. Please format the card using your digital camera or card reader and try again. If the problem persists, please kindly refer to Transcend`s Warranty Policy for more information.
Herman
Ik heb een mailtje naar Transcent Nederland gestuurd met de omschrijving van het probleem en ook vermeld dat het probleem zich niet voordoet bij een Sandisk kaart. Nu maar afwachten. Hoop dat het antwoord snel komt want ik ga volgende week Donderdag voor ruim 3 weken naar Canada. Tot zover mijn dank voor je inspanningen Feek

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 8:10 pm

Ok. Graag gedaan. Hoop voor je dat het op tijd geregeld is.
Maareh, 3 weken Canada met twee 4 Gb kaartjes? Daar kun je circa 800 foto's op kwijt. Heb je een andere vorm van storage bij je?

Mocht Transcend laat reageren, 4Gb Sandisk Extreme 3 kost 25 euro en de Extreme 4 52 euro. Ik zou het daar zelf niet van af laten hangen, en een nieuwe kaart halen. Volgende week donderdag is al heel dichtbij.

Hain

Re: Foto transfer middels een cardreader van D300 naar PC

Bericht door Hain » do aug 07 2008 9:16 pm

Freerk schreef:Als ik de CF card in de cardreader plaats en hem dan in Windows XP probeer uit te lezen dan krijg ik de mededeling dat de kaart niet geformateerd is.Doe ik iets fout?
Hier geen problemen met mijn extern cardreader op mijn Mac laptop via usb 2.0
Foto's worden aut. in iphoto opgeslagen.

MvG,

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » do aug 07 2008 9:52 pm

Ik vertrouw die cardreaders niet zo. Ik heb een keer gehad dat mijn complete geheugenkaart onbruikbaar werd door zo'n lezer (nou ja, meestal kunnen ze ook schrijven).

Vanaf dat moment sluit ik gewoon m'n camera via de USB-kabel aan aan m'n Apple. Nooit meer problemen gehad.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”