Nikon lanceert nieuwe camera('s) MET GPS!!!

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Berichtdoor Myriad » do aug 07 2008 10:28 am

Die P6000 ziet er inderdaad niet verkeerd uit.

Ik kom terug op mijn woorden; even niet goed genoeg gelezen; ik ben niet meer geïnteresseerd.
GPS hoeft voor mij niet zo, maar wel a) de mogelijkheid RAW's te bewerken met huidige CNX-versies en b) mogelijkheid voor losse batterijen.
Ik behoor kennelijk niet tot de doelgroep...
Myriad



Onderwerp:

Berichtdoor eteuben » do aug 07 2008 8:50 pm

Wat is het verkoopargument voor een camera met GPS dan? Gaat dat om de handigheid om te zien waar de foto precies gemaakt is? Alleen als je een rondreis of zelfs wereldreis maakt, lijkt me dat handig!
eteuben



Onderwerp:

Berichtdoor Myriad » vr aug 08 2008 12:38 am

Wat is het verkoopargument voor een camera met GPS dan? Gaat dat om de handigheid om te zien waar de foto precies gemaakt is? Alleen als je een rondreis of zelfs wereldreis maakt, lijkt me dat handig!

Geen idee, weet er te weinig van; ik verzin er nog wel een paar argumenten bij:
- Voor GEO-caching? (bewijs dat je ter plekke bent geweest)
- Als je een >2D beeld wil (re)construeren (uit meerdere foto's) van een groot landschap of bij politie (sporen) onderzoek?
- Als wijze van ordening: om op Google Maps te tonen?
- Om nog eens terug te gaan naar een plek om een foto te verbeteren
- Om anderen te laten weten waar mooie plekken zijn om foto's (na) te maken?
(Er zijn fanatici die de coördinaten proberen te achterhalen van de plekken waar Ansel Adams z'n legendarische foto's heeft gemaakt
(er bestonden toen nog geen GPS-en), met de bedoeling om die foto's na te maken. Ze hebben de plekken gevonden, maar alle techniek ten spijt, is het ze lekker niet gelukt de foto's na te maken :mrgreen: )

En inderdaad, als je een uitgebreide reis hebt met veel foto's, waarvan je niet meer weet waar ze gemaakt zijn.

Uit historisch/documentair perspectief: situatie voor -en na een ingrijpende infrastructurele wijziging in het (stads)landschap (bijv. de Betuwe route, Chinese steden); waar was die plek ook al weer?
Laatst gewijzigd door Myriad op vr aug 08 2008 1:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Myriad



Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » vr aug 08 2008 12:54 am

De camera met GPS heeft enorme voordelen. Niet voor ons, maar wel voor de gemiddelde japanner. Die stappen ergens uit hun touringcar, staan 5 minuten aaneen te klikken en gaan naar de volgende bezienswaardigheid. Ze kijken niet ter plekke, maar thuis (althans dat denk ik) de foto's.

Ze weten dan natuurlijk niet meer waar deze gemaakt is, want ze doen heel Europa in 2 dagen. Tja en dan is het makkelijk om GPS te hebben op je toestel, zodat je thuis kunt vertellen waar het ook alweer was.

Dus voor de fotografen onder ons een heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk onderdeel.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor hans1956 » vr aug 08 2008 9:36 am

Dit staat op de Amerikaanse site: New COOLPIX RAW mode (.NRW) with Windows Imaging Component allows you to take and edit pictures in RAW mode with Windows Vista.
Dus geen NEF!!
Zie verder: http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon ... P6000.html

Een filmpje: http://staging.easy2.com/cm2/flash/gene ... acking=yes

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3483


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor iJoost » ma aug 11 2008 6:53 pm

iJoost



Onderwerp:

Berichtdoor Adri Benschop » do aug 28 2008 11:28 pm

Begin ik net een beetje aan NEF en Capture NX2 te wennen, lijkt Nikon er weer van af te stappen.
Of verzinnen ze daar straks weer een truc op?

Voorlopig ben ik naast de D700 ook nog zeer tevreden met mijn G9.
GPS hoeft van mij ook niet zonodig, ook al is het misschien een leuke gadget.
Adri Benschop




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten