Bruidsreportage bij slecht weer

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bruidsreportage bij slecht weer

Bericht door Riemke » do aug 07 2008 3:47 pm

Als ik zo eens naar buiten kijk word ik daar niet echt vrolijk van :cry:
Morgen staat er een bruidsreportage gepland en zo te zien wordt dat dus een binnenlokatie. Het komt hier momenteel met bakken tegelijk naar beneden en de voorspelling voor morgen is niet veel beter.

Nog tips voor flitsen? Waarschijnlijk is dat onvermijdelijk, dus ik zal maar zorgen voor voldoende batterijen!

Arm bruidspaar :cry:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Fanman

Bericht door Fanman » do aug 07 2008 3:55 pm

Probeer indirect te flitsen. Dit natuurlijk alleen mogelijk bij lichte muren, en of licht (laag) plafond.

Floris

Bericht door Floris » do aug 07 2008 3:58 pm

Ik ben in mei getrouwd en het was de eerste dag met bakken regen na enkele weken stralend weer. Eigenlijk viel het qua ongemak wel mee. We hadden voor een prima binnenlokatie gezorgd.

Tip voor het flitsen? Niet meer dan de meest voor de hand liggende. Wat steekwoorden: bouncen, softbox/paraplu/refelctor, omgevingslicht meepakken (lange sluitertijd). In feite alle zaken die je met een SLR met Speedlight kan doen die je met een compactje niet kan doen :wink:

Robin

Bericht door Robin » do aug 07 2008 4:12 pm

Mocht vorige maand foto's nemen op de bruiloft van de beste vriendin van mijn vriendin. Hun fotograaf zou tot het diner blijven, ik zou de speeches, diner en feest doen. Uiteraard ook gedurende de hele dag geschoten. En je raad het al 5 minuten voor de ceremonie begon het heel hard te regenen en is niet echt meer opgheouden.

Dus veel binnenwerk in vrij donkere omgeving met een D70s die je echt niet boven de iso 500 wilt hebben. Met de tips die ALE altijd post bij de diverse flits vragen ben ik een aardig eind gekomen met behoorlijk goed resultaat (in mijn optiek). Af en toe de kop iets bijgedraaid voor net wat meer licht en de flitser iets meer of minder gegeven.

Tijdens de receptie heb ik gewoon 2 statiefen met paraplu in de hoeken neergezet (met toestemming bruidspaar) in de ruimte. Vielen bijna niet op en gaven mooi licht tijdens het fotograferen.

Uiteraard voldoende batterijen meegenomen die binnen een uur opgladen. Tussendoor dus opgeladen als ik merkte dat 1 van de flitser vertraging kreeg in het opladen.

gaat helemaal goedkomen met jouw ervaring in combinatie met het Nikon TTL flits systeem :)

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do aug 07 2008 4:15 pm

Hoi Riemke.

Mocht het alleen maar binnen fotograferen worden kijk dan of er wat grote ramen zijn.
Zet het stel bij het raam. Je krijgt dan vaak fraai zijlicht. Geen flitser en alleen gebruik maken van natuurlijke lichtinval.
Je iso wat opschroeven tot 800 of hoger (kan soms een heel mooi verstrooid beeld geven. )

en een beetje wachten totdat je weer naar buiten kan :)

succes morgen !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Veganpix

Bericht door Veganpix » do aug 07 2008 4:37 pm

Als je toch flitst, hou dan rekening met mogelijke reflecties in ruiten of andere glimmende oppervlakten. Maar wellicht wist je dit al. Succes!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do aug 07 2008 9:00 pm

Ik heb de flitstips van Ale en Martijn Oorthuis er nog maar eens bijgepakt. :D Ik denk er zo wel uit te komen.
Vanmiddag een voorraadje nieuwe batterijen ingeslagen. Mijn accu's staan te laden. Geheugenkaartjes heb ik genoeg dus ik ben er klaar voor.

Nu maar hopen op een klein beetje mooi weer :roll: Als het maar even droog is, zodat we toch naar buiten kunnen........

Dank voor het meedenken!

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do aug 07 2008 9:38 pm

Veel success morgen Riemke !!!
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

evertfoto

Bericht door evertfoto » do aug 07 2008 9:49 pm

Net als Matthieu al aangaf, niet flitsen en gebruik maken van het aanwezige licht. Voor een binnenlokatie kun je ook gebruik maken van b.v. een tuincentrum. Wel eerst even vragen of het mag.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do aug 07 2008 10:53 pm

Hoi Riemke,

Heel veel succes en ik lees dat je de tips reeds gevonden hebt. Ik weet zeker dat je er weer iets heel speciaals van gaat maken !!!
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » vr aug 08 2008 12:45 am

Ben benieuwd Riemke.
Mag je er hier ook wat plaatsen? Nadat het bruidspaar acc. is natuurlijk :wink: .
gr.
Mieke

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr aug 08 2008 7:13 am

Hoi Riemke,

Ik heb er vandaag ook één. Heb zojuist op de buienradar gekeken en het lijkt mee te vallen voor de ochtend. Hoe het er vanmiddag eruit ziet..... nog geen idee. Heb juist vanmiddag van +/- 13.00 t/m +/- 17.00 uur een reportage....

Voor het maken van foto's binnen.... Heb een D3 dus maak mij daar niet zo veel zorgen om.... ;-)
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr aug 08 2008 7:54 am

Hier lijkt het inderdaad ook mee te vallen tot nu toe. Het is op dit moment zelfs droog met een waterig zonnetje.
Mijn reportage is voornamelijk in de ochtend. Als het zo blijft mag ik niet mopperen :) I keep my fingers crossed.

Met alle tips gaan de binnenfoto's ook vast wel lukken met mijn beide D2 camera's. Een D3 is voor mij nog even onbereikbaar helaas.
Ik heb alle vertrouwen in de combi Riemke/D2 :D Ik ken mijn apparatuur en mijn kwaliteiten.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr aug 08 2008 7:57 am

Veel geluk riemke.
Ook aan deze kant van Heerhugowaard schijnt n vaag zonnetje.
Beetje difuus licht eigenlijk. Nog beter resultaat dus als wannneer die koperen ploert al volop brandt.
Krijg je van die knijpoogjes van :)

Veel succes en hopelijk zien we enkele resultaten.

Groet Matthieu (hhw)
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr aug 08 2008 8:05 am

Succes Riemke!!!!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid