Op doorreis via Kuala Lumpur

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

Op doorreis via Kuala Lumpur

Berichtdoor H.Vos » ma jul 28 2008 3:33 pm

In november vertrekken wij voor een vakantie naar Australie; we reizen via Kuala Lumpur; ik heb nog extra geheugenkaarten nodig, misschien een imagetank, statief? Loont het de moeite een of meer van deze zaken daar aan te schaffen en zo ja welke risico's loop ik bij terugkomst.
Wie kan hier wat over zeggen?
Gebruikersavatar
H.Vos

Forumlid
Berichten: 437


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor ElRonno » ma jul 28 2008 9:35 pm

Over illegale import uit het buitenland is al ruim voldoende geschreven op dit forum. Het simpelst en eerlijkst is gewoon alles wat je koopt bij terugkeer in Nederland netjes bij de douane aangeven. Die rekenen dan wel voor je uit wat je moet bijbetalen aan BTW, invoerrechten en dat soort dingen.

Overigens zullen kleine dingetjes als geheugenkaarten niet zo opvallen. Maar als je zo gaat denken... zorg dan in elk geval dat je kunt aantonen dat je je camera wel gewoon hier in Nederland hebt gekocht.
ElRonno

Forumlid
Berichten: 2743


Locatie: Eanske
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Ann » ma jul 28 2008 11:30 pm

Stel je niet te veel voor van het vliegveld in Kuala Lumpur. De stad zelf ligt 80 km van het vliegveld.
Ann



Onderwerp:

Berichtdoor H.Vos » di jul 29 2008 4:36 pm

Ron, Ann, dank voor jullie reactie; we blijven drie dagen in Kuala Lumpur vandaar mijn vraag of het interessant is, financieel gesproken, om daar het een en ander aan te schaffen.Maar voorop staat dat ik geen gedoe met de douane wil bij terugkeer. IK zal nog eens goed alles hierover op deze nikon site nalazen.
Gebruikersavatar
H.Vos

Forumlid
Berichten: 437


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo jul 30 2008 9:39 am

Als ik ergens heen ga waar het misschien interessant kan zijn, dan doe ik 2 dingen:

Google, bv kuala lumpur

Voor de douane maakt het niet uit of je uit Canada, USA, Hong Kong, Singapore en of alle andere plekken buiten Europa komt.

En als je in de zoekfunctie "usa AND kopen" zet kom je oa dit tegen.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =usa+kopen
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =usa+kopen
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =usa+kopen

Het zoeken is in dit forum bovenaan je scherm te vinden. Van links naar rechts: voorpagina, FAQ, ZOEKEN
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Matthieu » wo jul 30 2008 11:12 am

Douane op schiphol controleerd weer ernstig op Schiphol.
recentelijk weer alle kisten uit azie en verre-oosten werden gecontroleerd (zowat iedereen t koffertje open)

Zorg in ieder geval dat je copy van aankoopbewijzen bij je hebt.
Desnoods wat copy van andere aankoopbewijzen (geheugenkaartjes) zodat je de nieuwe kaartjes ook mee terug kan nemen.

Pas op voor immitatie spul (t-shirts, cd dvd software etc) die wordt ALTIJD ingenomen. dus laat die rolex van 5 euro maar liggen, ook die ph versie van 20 euro..allemaal illegaal spul.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jtimmer » wo jul 30 2008 11:46 am

Tot een bepaald bedrag mag je volgens mij gewoon dingen meenemen, toch? En wie gaat er nu een geheugenkaartje aangeven? Je neemt toch ook geen fakturen mee van de kaartjes die je vanuit Holland meeneemt?
Gebruikersavatar
jtimmer

Forumlid
Berichten: 433


Locatie: Harlingen
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Matthieu » wo jul 30 2008 11:59 am

jtimmer schreef:Tot een bepaald bedrag mag je volgens mij gewoon dingen meenemen, toch? En wie gaat er nu een geheugenkaartje aangeven? Je neemt toch ook geen fakturen mee van de kaartjes die je vanuit Holland meeneemt?


Het is niet een kwestie van aangeven.
Als je controle krijgt gaat je hele koffer ondersteboven.
Als jij e.e.a mee hebt wat dubieus is of erg veel dan kunnen ze vervelend doen.
zo simpel is t.... en ja je mag tot een bepaald bedrag meenemen.
Als je daar boven komt dan is het invoerrechten en btw (eventueel gevolgd met een boete ivm niet aangeven)
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor H.Vos » wo jul 30 2008 8:12 pm

Hans, Matthieu en jtimmer,

dank ook voor jullie reacties; ik zal er nog eens goed over nadenken; zoal ik al zei, ik heb geen zin in gedoe met de douane, en tip om kopieen van aankoopbonnen mee te nemen, neem ik zeer ter harte.
Gebruikersavatar
H.Vos

Forumlid
Berichten: 437


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

KL

Berichtdoor jantom » zo aug 10 2008 12:43 am

Hallo,
Als je in KL wat wil kopen dan ben je niet duur uit. Het is er duidelijk ook goedkoper dan in Singapore maar het direct verkoopbare assortiment is een probleem. Ik wilde ooit een PC28mm kopen in KL maar die moest besteld worden en daar werd 3 weken voor ingeschat; in Singapore halen ze zo'n lens meteen onder de toonbank vandaan (maar de lens is inmiddels niet meer leverbaar - het is echter een goed voorbeeld).
8GB CF-kaartjes kon ik 2 jaar geleden redelijk gemakkelijk in Singapore kopen maar in Maleisië was (vorig jaar!) 4 GB al te hoog gegrepen (de situatie kan inmiddels verbeterd zijn).
De boodschap luidt: als je gewone spullen wilt kopen ben je in KL heel goed uit. Ik ben nooit gecontroleerd op spullen die ik uit het buitenland meeneem maar ik heb weleens een 70-200VR lens (in Bangkok gekocht en met internationale garantie) officieel aangegeven en deze was desondanks toch aardig goedkoper dan eentje die ik in Nederland zou hebben gekocht.
Een camera kopen moet je gewoon in Nederland doen (Nederlandse garantie), een lens kan eventueel in het buitenland worden gekocht (met internationale garantie) maar moet dan wel officieel worden geimporteerd (en dan moet het een en ander nog steeds qua prijs aantrekkelijk zijn) en electronica in KL is eigenlijk niet eens zoveel goedkoper als in Nederland.
Eigenlijk zitten we hier in Europa best wel goed met de prijzen. De echte winst ligt bij zaken als merkhorloges uit Japan en dergelijke maar dat is weer wat anders.
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor H.Vos » zo aug 10 2008 7:25 pm

he Jantom,

bedankt voor je uitgebreide antwoord; ik zal m'n ogen goed de kost geven.
Gebruikersavatar
H.Vos

Forumlid
Berichten: 437


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Edje » ma aug 18 2008 11:22 pm

Ben vorige jaar in KL geweest en heb een afs 105 vr gekocht, ca €575,-

Je moet wel even alle fotozaken af, om de goedkoopste prijs te krijgen.

succes en goede reis
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor H.Vos » di aug 19 2008 7:06 pm

Dank Edje, we vertrekken zaterdag 1 november; zoals gezegd eerst drie dagen in Kuala Lumpur en daarna door naar australie. Ik zal in Kuala Lumpur jouw advies ter harte nemen.
Gebruikersavatar
H.Vos

Forumlid
Berichten: 437


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor edition24k » di aug 19 2008 7:11 pm

gewoon blanko bonnen mee nemen vanaf hier doet mijn broer ook altijd die werkt in singapore en die word ook bijna nooit gecontroleerd
en die breng heel wat spul mee hoor
edition24k



Onderwerp:

Berichtdoor Edje » do sep 04 2008 9:05 pm

Gewoon de kleine winkeltjes in de mega winkelcentra...
Loop ze gewoon allemaal af en verglijk de prijzen..

Zeg gewoon wat je bij een ander moet betalen, en de meeste gaan daar dan weer onder zitten..

Ik heb hem gekocht in de sungei wang plaza op de "ground floor" bij tarita, zo heet die winkel. Kreeg er ook gratis een uv filter bij.

In een ander winkel centrum stond een nikon stand beneden, daar kon ik hem ook kopen, maar dan voor 750 euro....

De bonnen en verpakking had ik bij mijn vriendin in d'r koffer gedaan :oops:

Je moet opzeker in de avond even de KL tower opgaan, ga ca een uurtje voordat de schemer valt naar boven, en blijf totdat het donker is, kun je prachtige foto's maken van de Petronas towers... Werkelijk schitterend. Ga vervolgens met de taxi naar het plein bij de fonteinen voor de Petronas towers en maak daar vervolgens mega prachtige foto's van de adembenemend verlichtte torens... en vergeet niet om een statief mee te nemen!!!

Succes...
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten