Nikkor 70-300 VR
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Hallo Hans,Hans Braakhuis schreef:Ik denk dat de zijwindgevoeligheid op je F80 groter is dan op een F6.gdepater schreef:De Nikon 70-300mm F4-5.6 D ED heb ik mogen lenen. En deze lens bleek een grote tegenvaller te zijn. Te veel last van zijwind.
In de 300mm stand zou je met de F6 een statief moeten hebben van minstens
3000+1000+4500+4500 = 13 kilo.
Overigens heb ik de 70-300 in m'n handen gehad en m'n printer laat niet veel verschil zien in de opnamen tussen de gewone 50 mm en de 70-300 in de 70mm stand, beiden f 5,6.
Als ons clubblad het A3 formaat heeft, hoop ik het daar eens te laten zien in kleur.
Het is de slappe constructie van de lens, in uitgeschoven stand met zonnekap, die de frontlens liet trillen in de wind. Een ramp bij sluitertijden van 1/8 - 1/15 sec. In eerste instantie betrof het de G uitvoering. En later opnieuw een poging met de D ED uitvoering. Maar ook die lens was bepaald niet steviger.
Gelukkig ziet de nieuwe VR uitvoering er heel wat steviger uit.
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op zo feb 11 2007 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar besteld en wat ervoor betaald.pmverhoef schreef:Hey allemaal,
Ik had de 70-300 VR besteld en ik heb hem sinds gister binnen! Eindelijk....
Ik moet zeggen dat hij goed presteert, ik had eerst een 70-300 DG van Sigma. Dit is echt niet te vergelijken, gelukkig is deze 10x beter. VR werkt boven verwachting. Hij is heerlijk scherp en behoorlijk snel qua AF.
TOP tot nu toe dus. Helaas heb ik nog niet echt plaatjes die de moeite waard zijn.
Ik zag hem net op foto konijnenberg voor 644 op camera nu is die een stuk duurder.
Heeft iemand nog een leuke zoomlens voor mijn D50 liggen.
Frans,geregistreerd sinds 19-01-07
Ik vraag me nu af is dze lens ook zeer geschikt voor de D50>.pmverhoef schreef:Hey allemaal,
Ik had de 70-300 VR besteld en ik heb hem sinds gister binnen! Eindelijk....
Ik moet zeggen dat hij goed presteert, ik had eerst een 70-300 DG van Sigma. Dit is echt niet te vergelijken, gelukkig is deze 10x beter. VR werkt boven verwachting. Hij is heerlijk scherp en behoorlijk snel qua AF.
TOP tot nu toe dus. Helaas heb ik nog niet echt plaatjes die de moeite waard zijn.
Ik heb er nu de standaard 18-55 mm lens op
Frans
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Dat snap ik wel,maar er zijn vast wel mensen hier op dit forum die een andere lens kopen en dan die andere misschien willen verkopen.Leeuwarden schreef:Dit is meer een gebruikersforum, niet echt voor verkoopzaken.
En dan is het leuk als andre op dit forum dan weer blij kunnen worden gemaakt met een lens.
Dit gebeurt ook op andere forums zoals eos digitaal waar een vriend van mij bij is.
Frans
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Bedankt zal daar morgen even kijken.gdepater schreef:Die rubriek is er!Frans 1966 schreef:zou het niet leuk zijn als er ook een topic kwam met aanbiedingen van gebruikte lensen?Leeuwarden schreef:Dan is de 70-300VR een mooie aanvulling.
Frans
Onder 'Apparatuur' > Gevraagd en aangeboden.
Gerrit
Frans
-
- Forumlid