foto's minder scherp na posten op Flickr

Discussies over fotobewerking en archivering
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za sep 13 2008 11:04 am

hmm interessant... de foto van Photobucket komt hier met meer ruis binnen... maar inderdaad met betere weergaveprestatie's

groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za sep 13 2008 11:22 am

D-80's schreef:hmm interessant... de foto van Photobucket komt hier met meer ruis binnen...
:shock: :shock: Grrrr... ruis ???? Daar word ik nu weer gek van ! Ik krijg dat vaker op het forum te horen dat mijn foto's (veel) ruis bevatten en dat zie ik hier thuis weer niet. Dat een foto minder scherp geplaatst wordt of een kleurafwijking in bijv. de tint rood heeft kan ik verklaren vanwege compressie op compressie. Maar dan ruis, beats me.

Weet iemand wat ik daar dan aan zou kunnen doen ?
Thanks,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za sep 13 2008 11:26 am

En als laatste de versie vanaf eigen website (zonder verscherping en compressie):

photobucket:

Afbeelding

Flickr:

Afbeelding

Eigen site:

Afbeelding

En verkleind met PS ipv bordermaker:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door noogle op za sep 13 2008 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » za sep 13 2008 11:28 am

Ruudje schreef:
flippie17 schreef:Is mij inderdaad ook wel eens opgevallen ja, ik heb het vermoeden (maar dat weet ik echt niet zeker) dat ze een of andere compressie gebruiken om ruimte te besparen. Hoe ze dit dan doen weet ik niet, want je levert de foto's natuurlijk al gecomprimeerd aan.

Voor mij in ieder geval een (van de) reden(en) geweest om eigen webhosting ruimte te huren met een eigen domeinnaam. Kost geen krol en je bent veel flexibeler.
Waar heb je deze ? Ik wil binnenkort ook aan de slag gaan ! want vind dat ook erg storend aan Flickr.

grR
Antagonist. Ik weet zeker dat geen betere prijs/kwaliteits verhouding bestaat. Grote voordeel van nun is dat ze bijna 40 "paketten" zoals Joomla, installatie klaar hebben staan. Kosten 24,-- per jaar. Veel opslagruimte en supersnel.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Ruudje

Bericht door Ruudje » za sep 13 2008 11:32 am

flippie17 schreef:
Ruudje schreef:
flippie17 schreef:Is mij inderdaad ook wel eens opgevallen ja, ik heb het vermoeden (maar dat weet ik echt niet zeker) dat ze een of andere compressie gebruiken om ruimte te besparen. Hoe ze dit dan doen weet ik niet, want je levert de foto's natuurlijk al gecomprimeerd aan.

Voor mij in ieder geval een (van de) reden(en) geweest om eigen webhosting ruimte te huren met een eigen domeinnaam. Kost geen krol en je bent veel flexibeler.
Waar heb je deze ? Ik wil binnenkort ook aan de slag gaan ! want vind dat ook erg storend aan Flickr.

grR
Antagonist. Ik weet zeker dat geen betere prijs/kwaliteits verhouding bestaat. Grote voordeel van nun is dat ze bijna 40 "paketten" zoals Joomla, installatie klaar hebben staan. Kosten 24,-- per jaar. Veel opslagruimte en supersnel.

Thanks!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » za sep 13 2008 11:33 am

:wink: Lijkt me duidelijk dit onderzoekje... :D

Nu hebben we wel een extreem voorbeeld gepakt, rood blijft in alle opzichten een lastige kleur op digitaal gebied. Maar ik denk dat het bewijs is geleverd.

Groetjes Eelco :D

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za sep 13 2008 11:38 am

@Michael,

Als je naar de foto kijkt die afkomstig is van jouw website vind ik die ook niet echt scherp. Neem aan dat je de originele plaat van Eelco hebt ontvangen en die in een stap hebt verkleint naar 800 x 536 pixels. Dit is althans de methode die ik heb gebruikt, en ook zonder verscherping en compressie opgeslagen.

Mocht dit zo zijn dan weet je nu denk ik ook waarom wij (vaak) jouw werk onscherp vinden. Is dus denk ik volledig onterecht.

ALE

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid

Bericht door EelcoD7100 » za sep 13 2008 11:53 am

ALE schreef:@Michael,

Als je naar de foto kijkt die afkomstig is van jouw website vind ik die ook niet echt scherp. Neem aan dat je de originele plaat van Eelco hebt ontvangen en die in een stap hebt verkleint naar 800 x 536 pixels. Dit is althans de methode die ik heb gebruikt, en ook zonder verscherping en compressie opgeslagen.

Mocht dit zo zijn dan weet je nu denk ik ook waarom wij (vaak) jouw werk onscherp vinden. Is dus denk ik volledig onterecht.

ALE
Arthur, jij hebt dezelfde plaat ontvangen....(bestandsgrootte)

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za sep 13 2008 12:01 pm

ALE schreef:@Michael,

ALE
Heb de foto met Bordermaker verkleind, zal ik hem eens verkleinen in PS?

EDIT: Zie toegevoegde foto in mijn eerdere post!

Aan de host kan het niet liggen, die doet niets met het bestand.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

Weef

Bericht door Weef » za sep 13 2008 12:06 pm

Tot op heden nog geen problemen gehad met Flickr. De scherpte is prima in orde. Ook na het oploaden op dit forum.

Persoonlijk vind ik (van de voorbeelden hier) de scherpte van Photobucket enorm over the top...

Marco

Bericht door Marco » za sep 13 2008 12:22 pm

Aanvullende vraag in dit topic, wie gebruikt de Flickr uploader en laat deze ook verkleinen naar 800 pixels ?

Deze uploader gebruikt een nog hogere compressie. Ik verklein zelf en verscherp dan met een hoogdoorlaat filter max. 1 pix. Daarna uploaden op de ouderwetse manier via de Flickr website.

groet,
Marco

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za sep 13 2008 12:57 pm

De verkleining met PS lijkt iets scherper dan de verkleining met Bordermaker....

Michael

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za sep 13 2008 1:08 pm

Laat dat iest maar weg Michael, ik vind dit verschil wel heel erg groot.

ALE

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » za sep 13 2008 2:05 pm

Weef schreef:Tot op heden nog geen problemen gehad met Flickr. De scherpte is prima in orde. Ook na het oploaden op dit forum.

Persoonlijk vind ik (van de voorbeelden hier) de scherpte van Photobucket enorm over the top...
Ik geef je gelijk, scherpte van Photobucket is naar mijn opinie ook net ff TE.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za sep 13 2008 2:56 pm

Marco Handgraaf schreef:Aanvullende vraag in dit topic, wie gebruikt de Flickr uploader en laat deze ook verkleinen naar 800 pixels ?

Deze uploader gebruikt een nog hogere compressie. Ik verklein zelf en verscherp dan met een hoogdoorlaat filter max. 1 pix. Daarna uploaden op de ouderwetse manier via de Flickr website.

groet,
Marco
Ik gebruik de uploader. Maar zonder de foto's te verkleinen naar 800 pix. Bij mij gaat alles met het originele formaat (Jepg) naar de Flickr-site. En ik zie ook geen verlies in scherpte of wat dan ook.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”