Verkoopprijs nieuwe Fuji S5

Discussies over de op Nikon gebaseerde Fuji en Kodak camera's

Onderwerp:

Verkoopprijs nieuwe Fuji S5

Berichtdoor tintin » vr jan 19 2007 9:29 am

Bij Konijnenberg heeft de prijs voor de S5 vastgesteld op € 1899,00.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=55

Terwijl de D200 op dit moment € 1400,00. Voor mij dus voorlopig geen S5, zeker omdat de S3 als laatste voor € 995,00 werd verkocht. € 1000,00 voor een nieuwe body is wat aan de hoge kant.
tintin



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » vr jan 19 2007 9:33 am

KB komt vaker met prijzen die later bijgesteld worden.
Overigens denk ik er niet over om een S5 te kopen.
Fuji is een hoop bla, maar echt beter is het niet.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » wo jan 24 2007 9:38 am

Zeker nooit mee gewerkt??!! Ik zou hem graag hebben hoor! Het is een D200 alleen met een betere sensor! :)
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor martijn01 » wo jan 24 2007 3:40 pm

Dat is inderdaad gelul van de bovenste plank brenzef!!!!!
Ik zweer bij de S3 die hier thuis staat geweldige camera!
We vinden hem hier ook beter als de d2x.
Ik had verwacht dat de S5 2400 E ongeveer zou gaan kosten.
Dus die 1900 is een meevaller! Ik en mijn vader hopen hem snel te hebben! voor de zomer sowieso!

Mvg,

Martijn
martijn01



Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » wo jan 24 2007 3:57 pm

martijn01 schreef:Dat is inderdaad gelul van de bovenste plank brenzef!!!!!
Ik zweer bij de S3 die hier thuis staat geweldige camera!
We vinden hem hier ook beter als de d2x.
Ik had verwacht dat de S5 2400 E ongeveer zou gaan kosten.
Dus die 1900 is een meevaller! Ik en mijn vader hopen hem snel te hebben! voor de zomer sowieso!

Mvg,

Martijn


Maar hij is niet beter. Dat hangt namelijk van de gebruiker en situatie af. Ik zou helemaal gek worden van de S3 pro, omdat ie zoooo ontzettend traag is. De S5 schijnt al een stuk sneller te zijn :).

Ik ga zelf echter nog wel voor de D200 :) ik vind de S5 momenteel nog te duur, en ik denk dat Nikon binnenkort (PMA) wel een FF camera introduceerd. Dus 1 / 1,5jr uitzingen met D200 en dan voor een FF camera. En ik heb liever fullframe dan meer DR :)
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » wo jan 24 2007 4:26 pm

martijn01 schreef:Dat is inderdaad gelul van de bovenste plank brenzef!!!!!
Ik zweer bij de S3 die hier thuis staat geweldige camera!
We vinden hem hier ook beter als de d2x.
Ik had verwacht dat de S5 2400 E ongeveer zou gaan kosten.
Dus die 1900 is een meevaller! Ik en mijn vader hopen hem snel te hebben! voor de zomer sowieso!

Mvg,

Martijn

Ik ben zeer sceptisch, maar je maakt me wel nieuwsgierig :wink:
Ik denk altijd, als Fuji zo'n goede chip heeft, waarom de anderen dan niet?

Mja, ik ben eigenwijs :wink: maar ik wil graag eens zien wat de S5 doet.
Laatst gewijzigd door Brenzef op do jan 25 2007 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor tintin » wo jan 24 2007 6:11 pm

Ik zit al een tijdje reikhalzend uit te kijken naar de nieuwe Fuji S5 want ik heb liever een hoger dynamisch bereik dan meer pixels. Alle andere merken behalve Fuji hebben zich de laatste tijd gestort op het verhogen van de pixels terwijl ik nog altijd voldoende heb aan 6 miljoen, de grootste vergroting die ik maak is A3.

Zelf had ik echter gehoopt dat de camera om en nabij 1500 euro zou gaan kosten omdat er lange tijd het gerucht ging dat hij 1900 dollar in Amerika zou gaan kosten en dat is nu net 1500 euro. Maar helaas liggen de prijzen in europa toch weer hoger.

Ik zal daarom nog eventjes geduld hebben en wachten tot de prijs zakt naar rond de 1500 euro, dan hebben we ook weer een nieuwe software update gehad waardoor meteen ook de schoonheidsfoutjes eruit zijn. Ondertussen fotografeer ik nog rustig door met mijn D70 want ik heb altijd nog heel veel te leren in de digitale wereld.
tintin



Onderwerp:

Berichtdoor martijn01 » do jan 25 2007 1:04 am

Traag is de s3 inderdaad! verw8 echter niet dat de s5 erg snel is, want heb een folder van de s5 liggen (van de photo kina) en daar wordt met geen woordt over de snelheid gepraat. dus zal denk ik niet veel sneller zijn! ken verder geen nadelen. maar aub onderschat de fuji camera's niet ik vind ze geweldig. tevens is de s3 ook uitgeroepen tot trouw reportage camera van het jaar.

Mvg,

Martijn.
martijn01



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » do jan 25 2007 9:06 am

Maar er zijn tegenwoordig wel overal prijzen voor! En als die er nog niet is, wordt er wel weer één in het leven geroepen!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Harry » ma feb 05 2007 10:51 pm

Er staat een preview op www.letsgodigital.org ,een mooie camera!

Groeten Harry.
Nikon D300s,AF-S nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5, AF-S VR Nikkor 70-200mm f/1:2.8G, MF Nikkor 28mmf/2
AF Nikkor 35 f/2D, AF Nikkor 50mmf/1.8 D,AF Nikkor 85mmf/1,8 D,SB 800
NCN lid nr.586
Gebruikersavatar
Harry

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Oostzaan
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » di feb 06 2007 12:46 am

Net een D200....
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » di feb 06 2007 1:12 am

Brenzef schreef:Net een D200....

Joh, das ook niet zo gek he :P Daar het een D200 met andere sensor en firmware is ;)
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » di feb 06 2007 10:28 am

Het meest opvallende vind ik het niet ondersteunen van FAT-32. Daardoor kun je er maximaal een 4Gb CF-kaartje in steken. Met 12 Mp is dat nauwelijks 200 foto's op een kaartje. Er staat bij dat er hopelijk nog een firmware update komt om grotere kaarten mogelijk te maken, maar voor een nieuwe pro-camera in 2007 vind ik dat wel een gemis.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » di feb 26 2008 5:39 pm

De hoeveelheid foto's op een kaartje maakt mij niet zo heel veel uit.
Neem dan een extra kaartje zoals je dat vroeger deed met rolletjes, daar kunnen maximaal ook 36 foto's op.
Dat de Fuji camera's trager zijn komt ook door de verwerking van het dynamisch bereik en de S5Pro is zeker sneller dan de S3Pro.
Heb ik gezien van de vorige eigenaar van mijn S3Pro een bruidsfotograaf.
Als je, net als mij, bijna nooit in Burst-mode schiet valt die snelheid best wel mee.
Vergeleken de andere merken is die traag en merk je dat in de Burst-mode. Gebruik je dat niet wordt een vorige foto opgeslagen waardoor de er weer ruimte vrij komt in de buffer voor een volgende.
Dus snap niet echt het trage discussie.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor foto's je wil gaan maken. Als snelheid geboden is moet je niet de Fuji nemen.
Maar als ik de S3Pro vergelijk met mijn D70 op 6MP valt het allemaal nogal mee en dat voor camera's die ongeveer op hetzelfde moment zijn uitgekomen. Terwijl de beeldtechniek totaal verschillend is van die camera's in het voordeel van de Fuji dus betreft het dynamische bereik.
Ik fotografeer het meeste met de Fuji, wat buiten de chip en firmware eigenlijk een Nikon camera is.

Groet,
Adri
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » wo feb 27 2008 1:00 am

a3sfoto schreef:De hoeveelheid foto's op een kaartje maakt mij niet zo heel veel uit.
.........
Groet,
Adri

Uhhh, Adri. Dit draadje is meer dan een jaar oud... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fuji en Kodak”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten