Hi miss nikon , blijk baar was ik ook nog niet 100% wakker vanochtend het moet bij foto 10 natuurlijk een vrouw zijn ipv een man. en de foto van de man met hond komt bij mij de scherpte meer op de rotsen over dan op de man met hond, maar dat zou wel aan mijn ogen kunnen liggenMiss Nikon schreef:@ dirk-jan (latertje vannacht?)
Ik heb mijn foto's netjes genummerd, dus je opmerking over die vent rechts.... hmmm....het kwartje valt even niet...![]()
Leg u nader uit![]()
Scherpte is bij mij vaak nog een probleem, heb nog wat moeite met overschakelen tussen autofocus en handmatig. In bepaalde situaties grijp ik te snel naar de AF, terwijl ik dat dus beter niet had kunnen doen...
En tja, specsavers... bij mijn laatste controle was mijn rechteroog ietsjes slechter, maar mijn linkeroog vangt dat goed op. Ik kijk wel met mijn rechteroog door het oculair, dus misschien toch even reden dit in januari met mijn oogarts te bespreken. Ik let altijd wel met scherpstellen op het rondje dat blijft branden in het oculair, dus eigenlijk moet het dan ook weer geen probleem kunnen zijn.
Maar je advies over het scherpstellen sla ik niet in de wind hoor
nee hoor geen latertje ik ben een ochtend mens en vroeg op om nog weat aan mijn internet abo te hebben internet ik meestal 's morgens vroeg even en 's avonds dan wel middag na het werk .. aangezien ik per dag ruim 4 uur moet reizen *heen en weer en weer en heen "*drs. P.. en ik altijd zo vroeg mogelijk wil aankomen op mijn werk moet ik dus uiterlijk om 05:30 weg maar goed da's off topic..

ontopic . kijk eens na hoe je af instelling in je menu is misschien dat daar nog wat winst te halen is ..

welke lens gebruik je het meest de 18-70 of de andere ??
zelf ben ik ook een fanatieke 18-70 fan dus vraag ik me ook af welk difragma gebruik je , volgens mij is deze lens bij f6 - f8 op zijn best , hij ins niet licht sterk en dat kan ook tot vervorming leiden en evt een zonnekap draagt daar ook nog een en ander aan bij . heb je er nog een filter op zitten ?
l8TERS