Firmware updates D80 en D200

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
duck304

Bericht door duck304 » za sep 27 2008 1:28 pm

Ik krijg alleen maar B geupgrade. A blijft op 1.10 staan... als ik zeg om hem te upgraden, dan doet hij alleen maar de B upgraden. A totaal NIET

help??!!

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za sep 27 2008 1:44 pm

Je moet éérst A op je kaart zetten, die upgraden.
Dan je kaart formatteren.
Dan B er op zetten en upgraden.

Je moet beiden niet in een map zetten die op je kaart staat.
Als het gelukt is je kaart wéér formatteren.

duck304

Bericht door duck304 » za sep 27 2008 4:48 pm

Bedankt, zodra ik de B eraf had gehaalt werdt inderdaad de A gevonden en deze geupdate. Toen weer B erop gezet en maar voor de zekerheid weer geupdate. Nu staat alles op 1.11

Bedankt Marten

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » za sep 27 2008 6:47 pm

voor degene die vragen wat de update nog meer inhoudt...
de eerste firmware op de d80 was dacht ik 1.00
toen kwam er een update naar 1.10. deze zou beter met ruis om kunnen gaan bij hoge iso waqrden.
vaak wanneer er weer een update uitkomt dan nemen ze dezelfde inhoudt van de vorige versie met daar weer wat bij.
dus heb je 1.0 dan kun je 1.10 overslaan en gewoon 1.11 nemen. deze zou theoretisch dezelfde inhoudt hebben als alle 3 bij elkaar.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za sep 27 2008 6:53 pm

duck304 schreef:Bedankt, zodra ik de B eraf had gehaald werd inderdaad de A gevonden en deze geupdate. Toen weer B erop gezet en maar voor de zekerheid weer geupdate. Nu staat alles op 1.11
Bedankt Marten
Ok, graag gedaan.

Michael Heine

Bericht door Michael Heine » ma sep 29 2008 9:11 pm

rene schreef:Ik heb nog nooit een update gedaan met mijn camera kan ik dan wel gewoon deze in eens uitvoeren voor mijn d80 ?
Heb je een computer en een D80 dan kan je het.
Ik had het ook nog nooit eerder gedaan maar de aanwezige (uitgebreide) handleiding laat niets te vragen over.
Van het effect merk ik nog niet veel.

rene

Bericht door rene » ma sep 29 2008 9:15 pm

top ga het van de week even roggelen :)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo okt 01 2008 6:53 am

ToolZ schreef:Waar kun je bij Nikon terugvinden dat er een firmware upgrade is wat er precies veranderd? Ik heb als een gek lopen zoeken naar een lijst van aanpassing van deze en de vorige update, maar kan nergens bij Nikon iets terugvinden. Doet Nikon hier gewoon niets aan en verwijzen ze je naar de updates als je problemen hebt?
Dat doet Nikon via de Nikon Club.

Kan iemand Nikon op het idee brengen om de geregistreerde bezitters van de D80 en D200 direct te mailen.

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 8:49 am

Vorige update stond er vrij duidelijk bij: ruisonderdrukking was verbeterd bij lange sluitertijden, dat soort dingen.
Ik heb ook gelezen dat déze update eventuele problemen met DBS moet voorkomen, dus dat je er in de praktijk niks van merkt lijkt me alleen maar goed als je er nooit last van had.

Heb het ook gedaan, was vergeten de volle batterij erin te stoppen maar het ging gelukkig allemaal goed...

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo okt 01 2008 8:57 am

dodo schreef: Heb het ook gedaan, was vergeten de volle batterij erin te stoppen maar het ging gelukkig allemaal goed...
Foei, ik had nog zo gezegd!

dodo

Bericht door dodo » wo okt 01 2008 8:59 am

Man, ik had hem er naast liggen! Camera gepakt, kaartje geformatteerd, kaartje in de lezer, versie A erop, terug in camera, en hup formatteren... en dan de batterij zien liggen. Oeps. Toen de tweede ook maar met dezelfde batterij gedaan, eigenwijs als ik ben. Overigens ontbrak er maar één streepje hoor.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo okt 01 2008 9:35 am

Heb de update ook net gedaan bij men D80, fluitje van een cent.
Normandië, here we come!!!!!!!!!!

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

plaatwerk

Bericht door plaatwerk » zo okt 05 2008 6:00 pm

Dag allemaal,

Ik heb zojuist ook de nieuwe firmware voor de D80 geinstalleerd en merk dat de AF-hulpverlichting het nu niet meer doet. Ik ben er zeker van dat deze gisteren nog werkte.

Is dit nu toevallig een losstaand probleem waar mijn camera mee te kampen heeft of zijn er meer mensen die dit probleem hebben na het updaten van de firmware????

gr. Ferry

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo okt 05 2008 6:11 pm

Kijk even bij de instellingen of hij uit staat.

iJoost

Bericht door iJoost » zo okt 05 2008 6:29 pm

Staat de focus mode wel op single? ... en zo nog een paar redenen waarom het AF-lichtje niet aan gaat. We hebben ze laatst ook al een keer in een topic hier voor iemand uit de handleiding gevist. Het staat er zelfs als "probleem" in: "AF-hulplicht doet het niet".

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”