Bericht
door Myriad » zo sep 28 2008 10:15 am
Allen bedankt voor de positieve en opbouwende reakties!
Met name de afgehakte voeten en handen vind ikzelf ook storen.
Ik heb één lange zijde gekozen i.v.m. de stand van de zon. E.e.a. heb je niet altijd in de hand; daar gaat het spelletje te snel voor.
Een volgende keer zal ik meer vanuit de hoek of recht achter de goal fotograferen, voor een ander gezichtspunt.
Het moet vind ik wel zo zijn dat het tekstje bij de foto niet nodig hoeft te zijn voor de beleving van de foto.
Ik ging eigenlijk met het idee om in een reportage belangrijke momenten in een wedstrijd technisch 'vast te leggen'.
Te denken valt aan: spelers komen op het veld, de aftrap, een tackle, scheidsrechtersbal, ingooi, val,
gele/rode kaart geven, wissel, bal richting keeper, goal, juichen, scheidsrechter die op fluitje blaast etc.
Daarvan heb ik er ook wel een aantal (maar ook enkele gemist; je kan niet overal zijn), maar die vind ik minder qua compositie, elegantie of expressie.
Maar er gebeurt zoveel meer, dat ik me daar maar snel vanaf zette en geprobeerd heb er een mooie serie van te maken.
Wat me direkt opviel in de meeste foto's is de elegantie in de beweging en de compositie.
Ook kijkend naar alle andere gemaakte foto's zie ik wel meer mogelijkheden om (een volgende keer) uit te werken in een reportage:
bijv. de randverschijnselen (supporters, verzorging, grens, scheids, materialen),
1 speler volgen, fanatieke/verbeten expressie in de gezichten,
interactie/betrokkenheid tussen andere dan de centrale spelers door kijkrichtingen (hier te zien in alle foto's, behalve 3 en 4) (een rug meer of minder maakt mij dan niet uit).
Meer journalistiek: voetbal is oorlog, voetbal is ballet.
Leuk!