Waterdichte cameratassen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » vr aug 29 2008 9:25 am

Hans Braakhuis schreef:Waarom gaat een camera in een camera tas. Iedereen weet dan wat er in zit...
En dan kom jij met dit grijze Nikon tasje aanzetten???

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr aug 29 2008 10:06 am

Sietse Vliegen schreef:
Hans Braakhuis schreef:Waarom gaat een camera in een camera tas. Iedereen weet dan wat er in zit...
En dan kom jij met dit grijze Nikon tasje aanzetten???
Dit tasje heb ik zelf niet. Ik verzamel kennis, niet de spullen zelf. Onbetaalbaar.
En zal dus zelf ook nooit met een Nikon tas lopen (behalve met de ALV).

Heb nog een gele "Nikon" kofferband ergens liggen. Die voorkomt dat je koffer op vakantie tijdens de vliegreis open springt. Maar je weet dan ook vrijwel zeker dat je koffer niet meer op de bagageband van Schiphol (voorbeeld) ligt.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » vr aug 29 2008 12:14 pm

Gewoon een goede rugzak, je toestel en lenzen in stevige plastic zak, niet te goed afsluiten, maar dichtvouwen.
Echt afsluiten heeft in de tropen een averechts effect, vocht.
Drie weken in Congo en vier in de Amazone op deze manier gaf geen problemen en was zeker niet echt kostbaar.
Zomaar een idee, wat uitgeprobeerd is.

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » wo okt 01 2008 6:36 pm

Met de Lowepro Slingshot 300 zou je een goede keus maken. Je kunt er aardig wat in kwijt en de regenhoes voldeed uitstekend bij een onverwachte plensbui.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » wo okt 01 2008 8:13 pm

Ik heb voor onze vakantie ook de Lowepro Slingshot gekocht, er zit een regenhoes aan de onderkant ingebouwd zodat je binnen no-time in een onverwachtte hoosbui toch je spullen kan beschermen. Zover ik weet is het materiaal van de Slingshot waterafstotend, maar niet waterdicht! Daarom zit die regenhoes erbij...
Heb 'm al een paar maal (helaas) moeten gebruiken en m'n spullen hebben er niet onder geleden, alles nog droog!

Heb hier nog een link naar een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=h4mmqSU_Mxw

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo okt 01 2008 11:19 pm

Heb wat gesnoeid in dit onderwerp. Graag bij het onderwerp blijven en wel op een constructieve manier. Persoonlijke berichten via PB's of email. Vrijblijvend gebabbel alleen in de Coffee Corner.
Laatst gewijzigd door Onno op wo okt 01 2008 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ben het niet met je eens, maar .............

Bericht door George Fennes » wo okt 01 2008 11:22 pm

Ik zou in princiepe ook kiezen voor een onopvallende tas om de foto spulletjes in te doen.
En zeker geen NIKON op de buitenkant.
Je maakt dan veel meer kans dat je de tas met kostbare spulletjes kwijtraakt.
Mijn docht heeft een rugtas van National Geografic, wordt geleverd met een plastic badmuts die je er overheen kan trekken.
Ze heeft hem gekocht bij broer Konijn.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op do okt 02 2008 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » do okt 02 2008 1:06 am

Het is toch vaak een hoes die je er over heen moet trekken? En dan nog verborgen op een plek waar je nooit aan gedacht hebt?

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » do okt 02 2008 9:41 am

Wat doen de prijzen trouwens in Indonesie vwb tassen en apparatuur?
Misschien dat je daar een tas aan kan schaffen voor een stukje minder dan hier. Of andere spulletjes natuurlijk.
Heeft iemand een linkje?
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

supervsduc

Bericht door supervsduc » do okt 02 2008 3:03 pm

Miss Nikon schreef:Ik heb voor onze vakantie ook de Lowepro Slingshot gekocht, er zit een regenhoes aan de onderkant ingebouwd zodat je binnen no-time in een onverwachtte hoosbui toch je spullen kan beschermen. Zover ik weet is het materiaal van de Slingshot waterafstotend, maar niet waterdicht! Daarom zit die regenhoes erbij...
Heb 'm al een paar maal (helaas) moeten gebruiken en m'n spullen hebben er niet onder geleden, alles nog droog!

Heb hier nog een link naar een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=h4mmqSU_Mxw

Filmpje gezien en ik ben verkocht, net de Lowpro Slingshot 300AW besteld voor het mooie bedrag van 85,- Euro (leek me wel een koopje).

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”