oog in oog met een oehoe (uil)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
yoyo

Bericht door yoyo » zo okt 05 2008 12:17 pm

Skippy schreef:en het vinden van een mooie achtergrond.
...en dat was best lastig... :)
Heb er ook foto's gemaakt.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door woudew » zo okt 05 2008 3:09 pm

Skippy schreef:
woudew schreef:Maakt het uit of het in het wild of niet was?

Het gaat toch om de foto?
Dat maakt zeker wat uit, tijdens een roofvogelshow is een dergelijke foto veel makkelijker te maken dan in het wild. Oftewel, de prestatie van de fotograaf mag dan hoger worden ingeschat.
Ik was laatst ook op de door Yoyo genoemde Valkerij en de enige uitdaging bij het fotograferen van de - vastgebonden - vogels was voor mij op het juiste moment afdrukken bij een interessante pose en het vinden van een mooie achtergrond.
natuurlijk is bij een show een dergelijke foto heel wat gemakkelijker te maken, maar het gaat uiteindelijk om de foto en daar kun je (in dit geval) niet aan zien hoe die gemaakt is.
De prestatie van de fotograaf uit zich in de foto en niet in de moeite die hij/zij heeft gedaan of de mazzel die hij/zij heeft gehad.

Inge

Bericht door Inge » zo okt 05 2008 3:46 pm

Mooi hoor, ik vind close ups altijd geweldig. Je ziet dan alle details..

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » zo okt 05 2008 4:26 pm

Mooi zeg.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

j.a foto

onderwerp

Bericht door j.a foto » zo okt 05 2008 7:56 pm

sorry dat ik zo laat reageer maar was vandaag heel de dag op de expositie van de fotoclub waar ik ook lid van ben.
deze foto is niet gemaakt in het wild daar zijn ze te schuw voor denk ik .bijons hier was het ouderwets ploegen met paarden enzo en daar was ook een valkenier met prachtige beesten zoals deze . vandaar dat ik heel dicht bij kon komen om deze prachtige opnamen te maken. hij is met een d70 gemaakt die niet meer onder ons is en een sigma 70-200 2.8 en is ook ingeflitst daarom is hij ook heel scherp.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 05 2008 8:25 pm

dirk-jan boon schreef:<flauwe>
OEHOE OEHOE..
<flauwe>
Je tags kloppen niet DJ! :?

Prima plaat. Heel herkenbaar ook, want ik heb vrijwel dezelfde plaat aan zo'n demonstratie overgehouden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”