Bij avond en/of nacht fotografie gebruik ik vaak de bracketing functie van de camera om HDR opnames te maken. Je maakt bijvoorbeeld 5 belichtingstapjes, EV -2, -1, 0, 1, 2. Dit doe ik om meer detail in mijn beeld te verkrijgen.
Je werkt met een statief en draad(loze) ontspanner. Je moet dan 5 x de ontspanknop van de draad(loze) ontspanner indrukken en dan raak je nogal eens de tel kwijt bij welke EV-stap je gebleven was, althans ik wel

Hoe ?
- Bracketing functie zoals normaal activeren
Intervalopnamen instellen op:
- Interval: 00:00:01 (1 seconden)
- aantal intervallen en het aantal opnamen per interval: 001 x 1 = 0001 (aantal intervallen x aantal opname per interval = totaal aantal opname)
- Markeer Start en druk op OK
De 5 foto's worden na 1 seconden automatisch achter elkaar gemaakt zonder dat je nog aan de camera hoeft te komen. Om nu een volgende bracketing cyclus te starten kan je heel gemakkelijk het Intervalopnamen menu kiezen, multi selector pijl naar links en omhoog drukken. Zodra je weer op OK drukt worden de opnames naar 1 seconden weer automatisch gemaakt.
Met uitzondering van de D200 kan je de Intervalopnamen ook makkelijk aan je "persoonlijk menu" toevoegen, scheelt later weer zoeken.
Hope this helps,
ALE