Ook vind ik dat m'n camera steeds slechter scherpstelt. Kan dit komen door m'n 18-70mm lens, die ik nog niet zo lang heb of zou dit een probleem met de camera zijn?
Gaat mijn D200 langzaam overlijden

Ja ik bedoel dat hij niet kan focussen.. duurt een hele tijd. Het middelste scherpstelpunt lijkt het beste te werken. De punten ernaast weigeren gewoon heel vaak.ALE schreef:Het eerste probleem dat een voorgaande foto getoond wordt op het LCD heb ik nog nooit van gehoord. Het tweede bedoel je nu dat de camera niet goed kan focussen of dat je foto's onscherp zijn (back- of front focus van je lens) ? Dat kan vaak verholpen worden in Beverwijk bij de service punt van Nikon.
ALE
Nee dat is het niet, dat heb ik telkens gechecked!remoss schreef:Zeker het eerste verschijnsel is mij vreemd.
Het 2e heb ik ook wel eens maar heeft dan altijd te maken met het schakelaartje op de body waar je de AF modus instelt. Die is dan, waarschijnlijk tijdens uit de tas halen, van S naar M gegaan of staat er net tussenin.
Een general reset kan dat in het menu? Ik zal eens gaan zoeken. Bedankt.luc schreef:Ik ken beide problemen niet maar het eerste zou ook een (verkeerde) instelling kunnen zijn. Misschien moet je een keer en general reset uitvoeren.
Wat ik soms met mijn D200 wel ervaar is dat hij normaal opnames maakt maar niet op de kaart wegschrijft als ik dan de camera een keer uit en weer inschakel functioneert alles weer zoals het hoort.
Luc.
Ik heb de problemen eerder gehad maar met welke kaart weet ik niet, ik heb verschillende kaarten en eigenlijk nooit dezelfde erin. Formateren doe ik eigenlijk altijd als ik nieuwe foto's maak.Marten schreef:Resetten kan met twee knoppen op de camera als ik mij goed herinner.
Maar heb je al eens een andere -nieuwe- kaart geprobeerd? (en de oude geformatteerd?)
Als het allemaal niet helpt, toch maar een grote beurt door "Beverwijk" laten geven, inclusief objectief.
Ik geloof er niets van dat die D200 al aan zijn eind zou zijn.
Als je de verschijnselen weer hebt zou ik op dat moment een andere kaart proberen.Gabees schreef:Ik heb de problemen eerder gehad maar met welke kaart weet ik niet, ik heb verschillende kaarten en eigenlijk nooit dezelfde erin.
Het komt mij bekend voor. Is het eveneens zo dat de foto's die je hebt geschoten ná de foto die zichtbaar blijft op je lcd, niet meer werden opgeslagen op de geheugenkaart?Gabees schreef:Ik heb al een aantal keer met m'n D200 gehad dat ik een foto maakte en dat de vorige foto op het scherm zichtbaar werd.( ?