En jij hebt al helemaal niets te klagen!!!gongon schreef:Hoop geld om ze te kunnen kopen.Melliw schreef:én een goede body en goede objectieven.
Wat wil je nog meer?
gr. Melliw
Nou moet ik wel erg lang sparen, maar goed heb ik iets leuks in het vooruitzicht.
Nikon D3x....Officieel!!
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon D3x....Officieel!!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Een mens mag wensen hebben toch?
chip54 schreef:En jij hebt al helemaal niets te klagen!!!gongon schreef:Hoop geld om ze te kunnen kopen.Melliw schreef:én een goede body en goede objectieven.
Wat wil je nog meer?
gr. Melliw
Nou moet ik wel erg lang sparen, maar goed heb ik iets leuks in het vooruitzicht.
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je echt van plan bent veel geld uittegeven aan een fotocamera dan komt er toch een Hasselblad.
Eigenlijk snap ik de stap van Nikon niet helemaal met hun 24,5 MP.
gr. Melliw
Eigenlijk snap ik de stap van Nikon niet helemaal met hun 24,5 MP.
gr. Melliw
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Da's toch wel duidelijk: de reden is het huidige gamma van Caonon en Sony... Ik snap het best.Eigenlijk snap ik de stap van Nikon niet helemaal met hun 24,5 MP.

-
- Moderator
- Contacteer:
Ik weet niet precies hoe het werkt in het studiowereldje maar wat ik begrijp ziet Nikon de D3x als een "goedkope" variant op de huidige digitale studiosystemen als Hasselblad etc. OK, de kwaliteit van de nog duurdere systemen zal ongetwijfeld nóg hoger liggen maar vaak "volstaat" D3x kwaliteit. Met de D3x vult Nikon dus een zelfbedachte niche, dat is op zich een sterk staaltje marketing. Ik snap dan ook niet de zgn. experts (Thom Hogan, Ken Rockwell, Michael Reichmann van Luminous Landscape) niet die zonder met de D3x gewerkt te hebben deze op voorhand - op een te hoge verkoopprijs - afbranden. De prijs/kwaliteitverhouding is nog niet bekend dus het is veel te vroeg om over de positie en de kansen van de D3x in de markt te oordelen.Melliw schreef:Eigenlijk snap ik de stap van Nikon niet helemaal met hun 24,5 MP.
En dat ga je nu nét niet tegen op zo`n forum.Skippy schreef:Ik weet niet precies hoe het werkt in het studiowereldje maar wat ik begrijp ziet Nikon de D3x als een "goedkope" variant op de huidige digitale studiosystemen als Hasselblad etc. OK, de kwaliteit van de nog duurdere systemen zal ongetwijfeld nóg hoger liggen maar vaak "volstaat" D3x kwaliteit. Met de D3x vult Nikon dus een zelfbedachte niche, dat is op zich een sterk staaltje marketing. Ik snap dan ook niet de zgn. experts (Thom Hogan, Ken Rockwell, Michael Reichmann van Luminous Landscape) niet die zonder met de D3x gewerkt te hebben deze op voorhand - op een te hoge verkoopprijs - afbranden. De prijs/kwaliteitverhouding is nog niet bekend dus het is veel te vroeg om over de positie en de kansen van de D3x in de markt te oordelen.Melliw schreef:Eigenlijk snap ik de stap van Nikon niet helemaal met hun 24,5 MP.
Jammer dat iedereen het al weet eigenlijk na alleen maar plaatjes te kijken.
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Heb ik niks te klagen? Ik klaag ook niet, ik ben heel tevreden met mijn D3. Maar als ik ooit in de gelegenheid kom om de D3x te kopen dan doe ik dat wel.chip54 schreef:En jij hebt al helemaal niets te klagen!!!gongon schreef:Hoop geld om ze te kunnen kopen.Melliw schreef:én een goede body en goede objectieven.
Wat wil je nog meer?
gr. Melliw
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
- Forumlid
Waar ga je hem voor gebruiken?gongon schreef:.... Maar als ik ooit in de gelegenheid kom om de D3x te kopen dan doe ik dat wel.
om foto,s te maken???Waar ga je hem voor gebruiken?

- gongon
- Clublid
spijkers in de muur slaan?Marten schreef:Waar ga je hem voor gebruiken?gongon schreef:.... Maar als ik ooit in de gelegenheid kom om de D3x te kopen dan doe ik dat wel.

Nee grapje, ik wil graag meerdere body`s, houd niet zo van objectieven wisselen.
Groetjes Gonnie.
Als ik het geld had, kocht ik er nog een D3 bij dan, als 2e body.... moet er niet aan denken om deze snelheid te missen, samen met de ISO waarden.
- gongon
- Clublid
Heb het geld ook niet, maar een mens mag toch dromen? Ga het gewoon bij elkaar zien te sparen.Light schreef:Als ik het geld had, kocht ik er nog een D3 bij dan, als 2e body.... moet er niet aan denken om deze snelheid te missen, samen met de ISO waarden.
Groetjes Gonnie.
-
- Forumlid
Naast je D3 een D3x om geen objectieven meer te hoeven wisselen.gongon schreef:.... ik wil graag meerdere body`s, houd niet zo van objectieven wisselen.
Dat lijkt mij ook wel wat.
- Cees
- Forumlid
Marten schreef:Naast je D3 een D3x om geen objectieven meer te hoeven wisselen.gongon schreef:.... ik wil graag meerdere body`s, houd niet zo van objectieven wisselen.
Dat lijkt mij ook wel wat.

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
-
- Moderator
- Contacteer:
gongon schreef:Nee grapje, ik wil graag meerdere body`s, houd niet zo van objectieven wisselen.