Nikon D3x....Officieel!!

Discussies over ons favoriete merk
Ferry72

Re: Nikon D3x....Officieel!!

Bericht door Ferry72 » ma dec 08 2008 6:49 am

Komt wel bij dat als je Nikonglas hebt opgebouwd dat je dat al niet meer hoeft te kopen.
Voor de middenformaat camera (Has) waar jij het over hebt moet je toch nog in extra glas inversteren. Dan komt er bij die 12000 euries nog een s een bedrag bij voor de 150 mm.

Tis maar wat je wilt.
Woudschim schreef:Een H body met 21mp achterwand en 80mm objectief voor 12.000 euro, doe daar een een objectief rond de 150mm bij en je hebt een goede set.

Dat tegen een Nikon van 7000 euro, ex goed glaswerk, waarbij de body een hoge afschrijving heeft. En als men kwaliteit wilt, betaalt men ervoor. Dat verdient zichzelf wel terug. Ik zie voor studiowerk toch echt eerder een technische camera of middenformaat. Ik vind de beelden die uit de D3x komen leuk, maar ik vind het toch nog bij het gewone kleinbeeldkwaliteit blijven, en daarvoor lijkt hij me te duur. Ik betwijfel daarom ook dat er veel van worden verkocht.

Maar misschien zit ik wel helemaal fout, we zien wat ervan komt. Mij zal het uberhaupt niet affecteren. Ik heb voorlopig genoeg aan een D80 en een analoge Bronica S2a voor de megapukkels. :lol:

50 mm

Bericht door 50 mm » ma dec 08 2008 1:17 pm

Ach Woudschim, Ik kijk uit naar een Nikon D3X en daarnaast ook naar weer een nieuwe Phase One achterwand.
Ik weet dat een Nikon gigantisch afschrijft, maar wat dacht je van een digitale achterwand, in Euro's gaat dat nog harder.

En wat dacht je van fotografen waar het nu iets minder gaat en waar men besluit om de bestaande achterwand nog een jaartje te houden en een D3X te kopen?

Persoonlijk vind ik dat je teveel algemeniseert. Ieder maakt z'n eigen afwegingen in deze.

Het valt me vaker op dat jij voortdurend zegt dat middenformaat beter is. Ik zeg dan: een beroepsfotograaf kijkt naar het doel van de foto. Ik vermoed dat een D3X voor mij heel ver komt (ik wacht de tests af),dat ik daarmee de aanschaf van een nieuwe achterwand zeker een jaar opschuif, dat ik een prachtige reportagecamera heb, en dat ik weer een goede reserveset heb voor zeker 50 procent van mijn studiowerk.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma dec 08 2008 2:03 pm

Collega's en oud studiegenoten van mij gebruiken al jaren EN middenformaat digitaal EN Canon full frame digitaal.
En inderdaad, is het in het ene jaar misschien de upgrade van een digitale achterwand, dan in een ander jaar de upgrade naar de laatste full frame Canon. Elke camera voor specifieke gebruiksdoeleinden.
Die "kleinbeeld" juist voor zijn enorme flexibiliteit en met brandpunten of lichtsterkten (85mm/1.2) die je op middenformaat niet hebt, of net niet aanschaft (extreem groothoek en meer tele).
Dus ik zie die D3x beslist gewoon zijn plaats innemen in de studio's.

Bjørn Rørslett verwacht overigens de prijs van de D3x in een jaar met circa 30% te zien zakken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

mikemix

Bericht door mikemix » ma dec 08 2008 4:29 pm

Léon Obers schreef:Bjørn Rørslett verwacht overigens de prijs van de D3x in een jaar met circa 30% te zien zakken.
Op basis van de D3 kon ik die voorspelling ook doen, hoef je geen "kenner" voor te zijn.
Ik ben ook van mening dat als je al in Nikon objectieven hebt geïnvesteerd de D3x voor studiogebruik
een ware aanvulling kan zijn.
Elk stuk gereedschap voor zijn doel, zullen we maar zeggen.

benikon

Bericht door benikon » ma dec 08 2008 9:02 pm

bij cameratools nu al voor € 7699,00 :!: en dat gaat verder dalen!

yoyo

Bericht door yoyo » ma dec 08 2008 10:06 pm

D3 komt gewoon uit op de prijs van de D2Hs (3000 euro)
D3X komt straks gewoon uit op de prijs van de D2Xs (4500 euro)

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » di dec 09 2008 6:33 pm

http://www.foka.nl/site/

Afbeelding

weten jullie dit al ?

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di dec 09 2008 6:46 pm

Corné Goud schreef:weten jullie dit al ? Gr Corné
Nee, wist ik niet.

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo dec 10 2008 8:29 am

Laten we er met een delegatie van deze club naar toe gaan, kunnen we die D3x even aan de tand gaan voelen :P

Marten
Forumlid
Forumlid

Wie ontwiep en produceerde de sensor?

Bericht door Marten » wo dec 10 2008 10:40 am

Zo, hier is lekker opgeruimd!

Meer info over het ontwerp door Nikon en de uiteindelijke productie door Sony van de D3x sensor
Rob Galbraith

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » wo dec 10 2008 12:08 pm

De digitale stofkam wordt met veel enthousiasme gehanteerd.

mikemix

Re: Wie ontwiep en produceerde de sensor?

Bericht door mikemix » wo dec 10 2008 1:08 pm

Marten schreef:Zo, hier is lekker opgeruimd!

Meer info over het ontwerp door Nikon en de uiteindelijke productie door Sony van de D3x sensor
Rob Galbraith
Als reactie op het artikel: "zou ik ook gezegd hebben", toch eerst maar zien en dan geloven.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr dec 12 2008 6:28 pm

De eerste testen: Nikon D3x versus Sony A900

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 12 2008 6:47 pm

Marten schreef:De eerste testen: Nikon D3x versus Sony A900
De lage ISO plaatjes verschillen gewoon heel erg van elkaar, dus die zijn lastig te vergelijken. Als je naar de hogere ISO waarden gaat, dan wint de Nikon het met 11 vingers in de neus. Die Sony doet iets heel engs met plaatjes om de ruis buiten de deur te houden. Het wordt echt een grote smeerboel. Duidelijke winnaar met een paar lengtes voorsprong: Nikon D3x!!! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 14 2008 2:14 am

Ik verwacht ook niet anders van Nikon :P

De hoge iso's doen het dus nog niet eens zo slecht ondanks de bewering/voorspelling dat het beest tot iso 1600 kan.
behoorlijk detail overigens in de crops .

niet te vergelijken met een log midden formaat camera die je moet opstellen terwijl je dan met dit apparaat er al 20 gemaakt hebt en onderweg bent naar je volgende shoot.

Deze camera hoort bij de inhaalslag die Nikon tot nu toe gemaakt heeft voor mij blijft het DX voorlopig en dat zal nog zeker blijven bestaan.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”