Ik lees er alleen nooit iets over hier. Heeft iemand er ervaring mee? Wat moet ik bijvoorbeeld NIET doen ermee (wat zijn de zwakke punten).
Het gaat me dus om ervaring. Reviews kan ik zelf natuurlijk wel vinden...

Je hebt blijkbaar een zeer zeldzaam objectief gekocht, tenminste binnen de grenzen van dit forum.......Patrick schreef:Niemand?
Dat mag je. En ik heb dat punt zelf ook al aangegeven volgens mij. Maar dit beestje is misschien net 20 cm hoog, en staat op een laag paaltje. Ik voelde er niet voor om op een weiland waar de laatste dagen veel neerslag gevallen was en vele mensen rondgelopen hadden op m'n knieën te gaan liggen...PeterG schreef:Als ik je een advies mag geven (voor zover je het zelf al niet wist); fotografeer dit beestje eens op "ooghoogte". Dan krijg je de poten scherper en zie je ook wat meer van de ogen.
Verder uitstekende foto. Volgens mij ben je wel content met je aanwinst.
Ik heb het oude type. Ik heb ze niet eens vergeleken; deze had zo'n mooie prijs dat ik 'm niet wilde laten liggen. En dat er mijn Sigma 1.4 TC op kan, dat is natuurlijk ook erg prettig!Fred F schreef:Ik ben ook in het bezit van de 50-150 (type II).
...
Type II is naar ik begrepen heb 9 mm korter en de interne motor zou iets sneller zijn. Of dat waar is? ...ik heb nergens bewijzen gevonden en zelf vergelijken kan ik niet. Feit is wel dat ik vind dat de motor snel is. Het zal altijd sneller kunnen maar voor mij is vooral de combinatie van lichtsterkte/bereik/gewicht/prijs nu van belang.