PE7 geen thumbnailes??

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
benikon

PE7 geen thumbnailes??

Bericht door benikon » di dec 16 2008 5:01 pm

heb onlangs PE 7 geiinstalleerd en wat foto,s ingeladen, wat mij opvalt is dat de thumbnails weergegeven worden als zandlopertjes-dus ik maar wachten-maar er gebeurd verder niets. Alleen als ik de thumbnailes vergroot tot zeg maar twee a drie exemplaren naast elkaar, dan worden de foto,s wel weergeven. heb het volgende geprobeerd:
_opnieuw installeren= geen resultaat
_in de configuratie de gebruikte RAM iets verhoogd= geen resultaat
_Heb mijn oude PE5 geiinstalleerd= werkt wel goed(als voorheen)
_andere functies binnen PE7 zoals bewerken e.d. werken wel vlot
mijn computer: 1050werkgeheugen, 220 GB hardeschijf waar maar ong 30% bezet.
Weet iemand/of heeft iemand ervaring met dit probleem en of dat PE7 meer vergt van je processor dan voorgaande versies??
Hopenlijk kan iemand mij wat meer uitsluitsel geven.
Bij voorbaat dank!!
Groeten Ben

benikon

Re: PE7 geen thumbnailes??

Bericht door benikon » vr dec 19 2008 2:30 pm

Het probleem is opgelost: heb op de ADOBE site hetvolgende gevonden in het forum aldaar:
wanneer in de organizer de thumbnails weergeven worden als zandlopertjes(ook nadat links onderin het icoontje van "thumbnail genereren"is gestopt) zijn er twee opties:
1:ga naar bewerken--alles selecteren--miniatuur bijwerken( ctrl+shift+U)
2: als dat niet werkt: EERST PE7 afsluiten dan: Ga naar C: doucuments and settings--adobe--photoshop elements--catalogs--mijn catalogus, in deze laatste folder staat het bestandje "THUMBNAIL 5 CACHE" welke je moet verwijderen, dan PE7 weer starten.... PROBLEEM OPGELOST!! :D
Het schijnt nogal voor te komen bij PE7 volgens de adobe forumsite, dus ik denk dat dit een goede tip is voor diegenen die met PE7 ook dit probleem tegenkomen en dan niet eerst in de computer te hoeven duiken om daar het probleem te zoeken.
Groeten Ben

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”