Een Zondagje Parijs

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Een Zondagje Parijs

Bericht door Frans Keijzers » ma okt 20 2008 5:08 pm

Mooie serie nr1 is mijn favo, :D top
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

Kenji

Bericht door Kenji » ma okt 20 2008 10:09 pm

marcelstello schreef:
vulture schreef:Foto 3 is erg mooi in kleur waarom koos je voor zw/w
Foto 4 is totaly not paris. Voegt niets toe, helaas
Foto 1 en 2 top!

hahah foto 4 totaly not paris op het straatnaam bordje staat toch Notre dame
mmmm waar zou dat nu zijn? :mryellow: :mryellow:
I am speechless -__-"

Kenji

Bericht door Kenji » do jan 08 2009 8:51 pm

Hier zijn 2 verbeteringen van mijn foto's in Parijs destijds in Oktober.

Oude foto van Parijs in deze post, had ik met Capture NX2 & Corel Paint Shop Pro X2 ge-edit.

Deze 2 nieuwste foto's hieronder heb ik met Aperture 2 & Nik Software "Color Efex Pro 3" ge-edit (en natuurlijk op me nieuwe Macbook :mryellow: ):

1.
Afbeelding

2. (het word al beetje donkerder :P)
Afbeelding

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr jan 09 2009 6:50 am

Je eerste plaatsing in oktober compleet gemist :cry:

Van je eerste serie vind ik je toegevoegde nr 3 in kleur erg fraai.
En van dan de foto's van gisteren vind ik de eerste erg mooi, bij de tweede komt het blauw in de lucht nogal hard en onnatuurlijk op mij over.

Ga overigens mee met eerdere commentaren dat jou foto's aansporen om naar Parijs te gaan en ga dat dan ook doen volgende week :mryellow:
Ga met men vrouw 5 dagen naar Parijs om haar verjaardag daar te vieren.
Hoop dat ik net zo mooie foto's als jij kan maken daar.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » vr jan 09 2009 8:24 am

Ziet er weer mooi uit kenji.
Als ik dit zie krijg ik het gevoel om toch weer eens naar Parijs te gaan :mryellow:
Als je nog meer foto's hebt, laat maar zien zou ik zeggen.
Het is echt geen straf om deze mijn beeldscherm te laten passeren :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 09 2009 8:36 am

Zo te zien stond je ten oosten van de Eiffeltoren, vanwaar heb je deze foto's geschoten?

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 12:05 pm

Nikon Gino schreef:Je eerste plaatsing in oktober compleet gemist :cry:

Van je eerste serie vind ik je toegevoegde nr 3 in kleur erg fraai.
En van dan de foto's van gisteren vind ik de eerste erg mooi, bij de tweede komt het blauw in de lucht nogal hard en onnatuurlijk op mij over.

Ga overigens mee met eerdere commentaren dat jou foto's aansporen om naar Parijs te gaan en ga dat dan ook doen volgende week :mryellow:
Ga met men vrouw 5 dagen naar Parijs om haar verjaardag daar te vieren.
Hoop dat ik net zo mooie foto's als jij kan maken daar.

Groeten, Gino :D
Als ik naar Foto 2 terugkijkt, moet ik je helaas gelijk geven. Die blauw mocht inderdaad wat zachter ja :P

Weer een foutje van geleerd :wink:

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 12:06 pm

mikemix schreef:Zo te zien stond je ten oosten van de Eiffeltoren, vanwaar heb je deze foto's geschoten?
Ik stond op de top van de Notre Dame met een 24-70 die ik had gehuurd bij KE :mrgreen:

Jay

Bericht door Jay » vr jan 09 2009 2:06 pm

De eerste 4 foto's vind ik erg mooi!
Nr 1 is mijn favoriet.
Parijs staat al een tijd op mijn verlanglijstje als weekendje weg. Toch maar is gaan doen van het jaar :)

Zoals eerder aangemerkt hier vanwege de onnatuurlijke kleur van de lucht vind ik je laatste 2 minder geslaagd.

Kenji

Bericht door Kenji » vr jan 09 2009 4:11 pm

Jay schreef:De eerste 4 foto's vind ik erg mooi!
Nr 1 is mijn favoriet.
Parijs staat al een tijd op mijn verlanglijstje als weekendje weg. Toch maar is gaan doen van het jaar :)

Zoals eerder aangemerkt hier vanwege de onnatuurlijke kleur van de lucht vind ik je laatste 2 minder geslaagd.
Bedankt :D

Probeer eens in tijdens lente of herfst te gaan. Dan is het niet te koud en ook niet te warm.

Ik was al 3x kerst achter elkaar en incl oktober vorige jaar naar Parijs geweest. Het is heel erg veel lopen, dus het weer moet meezitten.

In oktober regende het op die zondag, dus ik had een regenjasje gescoord voor mijn D80 en me gehuurde 24-70. Maar toch, in het regen is het niet prettig schieten (vooral het beslagen van je glaswerk :oohh: )

Ik ga graag naar Parijs omdat het me in het algemeen niet erg veel kost kwa onderdak en vervoer. Me nichtje woont daar met haar man en haar man werkt bij de Franse spoorwegen, dus ik kan gratis parkeerplek scoren bij de treinstation Gare de Lyon waar hij werkt met me auto. Dat is 3 haltes verwijdert van Notre Dame en 6 haltes verwijdert van de Louvre op de Gele lijn 1. En de rest van de dag gewoon lopen door Parijs met je Nikon of een dagkaartje kopen voor de metro :mryellow:

Verder ga ik vaak naar de Japan Town naast Louvre om Japans te eten en bij de Starbucks naast de Opera met me laptop koffie drinken en daar me foto's door te nemen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”