Ik was maandag in de gelegenheid om eens een blik achter de schermen te werpen bij het toernooi waar ik al een eeuwigheid kom als toeschouwer: het Corus Chess Tournament in Wijk aan Zee. Erg leuk en interessant om eens achter de schermen te mogen kijken. Een paar plaatjes wil ik toch wel even aan jullie zien.
Deze ene keer mocht ik dus op het podium komen en tussen de schakers doorlopen. Dat maakt fotograferen een heel stuk beter te doen. Bedenk wel dat je maar een minuut of 10 hebt om te fotograferen, dus tijd om uitgebreid composities te bepalen en met iets aparts komen heb je niet. Maar toch ben ik niet ontevreden.

1. Daniel Stellwagen, een van onze sterke jonger spelers.

2. Magnus Carlsen. 18 Jaar jong, was al even nummer 1 van de wereld, en is op deze leeftijd waarschijnlijk de sterkste schaker ooit. Een fenomeen.

3. Oleg Romanishin. Een oude knakker die ik wel sprekend vind...

4. Vassily Ivanchuk, een briljante en vreemde man. Vermoedt wellicht al dat het weer fout gaat aflopen voor hem. Dit keer omdat hij te weinig tijd over had om een fantastisch opgezette partij af te maken.

5. Achter de schermen wordt gewoon gekeken wat de pers schrijft. Dat zie je dus normaal nooit als onschuldige toeschouwer! :mrgreen:

Oh ja, de hele serie staat hier: http://d70.nl/v/Patrick/corus_2009/