1:

2:

Aangezien dit mijn eerste nacht foto's zijn is enige kritiek meer dan welkom

Dat ben ik zeker nog wel een keer van plan om te gaan doenElRonno schreef:TIP: neem de foto net na zonsondergang, als de lucht nog donkerblauw is.
Ben helaas nog geen ster in nabewerkingchip54 schreef:met een beetje extra nabewerking nog mooier kunnen worden.
Dat was inderdaad mijn poging ook en heb op het oog met croppen toch wel wat recht moeten trekken. (niet goed genoeg dusGermay schreef: probeer de gebouwen(leesKerk)recht te krijgen tijdens het fotograferen,zeker als je nog niet thuis ben in het nabewerken.
Je kunt geginnen met Picasa 3 (Google) daar zitten leuke mogelijkheden in om het een en ander te verfraaien.Suc6.Jay schreef:Dat was inderdaad mijn poging ook en heb op het oog met croppen toch wel wat recht moeten trekken. (niet goed genoeg dusGermay schreef: probeer de gebouwen(leesKerk)recht te krijgen tijdens het fotograferen,zeker als je nog niet thuis ben in het nabewerken.)
Toch maar even op zoek gaan naar een tutorial voor een simpele maar effectieve manier om gebouwen recht te krijgen
Hoi Jay,Jay schreef:Bedankt voor de tip Frederix
Heb daar wel wat vraagjes over:
- Met de trapjes bedoel je daar me de EV trapjes? of echt in de 'm' stand de sluitertijden veranderen?
- Wat betreft lichtmeting. Wat bedoel je daar precies mee? En hoe zou ik dat op mijn d60 moeten doen? Ik ben nog niet zo lang bezig met de fotografie en heb nog lang niet alle kneepjes van 't vak geleerd