Allemaal aheel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal alles noteren en gewoon netjes nalopen wanneer ik het objectief ga bekijken en testen. De link van Brenzef was ook erg verhelderend, bedankt daarvoor.
De persoon waarvan ik het objectief wil overnemen, heeft deze en paar dagen geleden met een aantal andere zaken overgenomen van iemand anders. Die verkoper heeft voornamelijk met een standaard objectief gefotografeerd (is mij verteld) en heeft de 70-200 slechts enkele keren gebruikt omdat deze te groot was voor hetgeen hij wilde doen aan fotografie.
De persoon die het objectief nu aanbiedt, heeft de 70-200 niet gebruikt, aangezien hij voornamelijk vogels fotografeert en daar de juiste objectieven ook al voor heeft.... voor hem was de 70-200 dus "over"... hij vond het echter een te kostbaar objectief om deze in de kast te laten liggen. Vandaar dat hij de dag na aanschaf het objectief alweer te koop aan heeft geboden. We hebben een bedrag afgesproken van iets meer dan € 1000,00 en hij heeft me een aantal detailfoto's gestuurd van het objectief en alles wat er bij zit (doos, lenstas, papieren, filter, etc.). Het objectief is ook bij Cameranu.nl aangeschaft en is inmiddels bijna 2,5 jaar oud.
Even een paar van de detailfoto's:
1 Totaaloverzicht objectief en toebehoren
2 Objectief (EDIT: serienummer op foto verwijderd)
3 Frontlens
Zeker op deze laatste is in ieder geval al duidelijk zichtbaar dat er van schimmel geen sprake lijkt te zijn.... of kan dat toch nog?
Voor zover ik zo op de foto's kan zien, ziet het objectief er op het eerste gezicht dus goed uit, vandaar dat ik ook heb aangegeven dat ik 'm graag kom testen en dat de afspraak in principe rond is, onder voorbehoud van het testen natuurlijk.
Hebben jullie wellicht nog op- of aanmerkingen n.a.v. deze foto's?
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e