Ik heb namelijk 2 husky's en daarmee wandel ik veel mee door het bos. Omdat husky's altijd trekken is het voor jezelf plezieriger om de honden aan deze heupgordel te 'hangen'.
Het werkt zo: de gordel doe je om je middel, de 2 riempjes om je bovenbenen (tegen draaien), en de honden gaan aan een vaste lijn aan de carabiner (karabijnhaak).
Omdat husky's altijd trekken (sledehond) staan de lijnen altijd op spanning, en je wordt eigenlijk gewoon vooruit getrokken. Met deze heupgordel ben je dan 'handsfree'.
Nu zit ik er al langer aan te denken om mijn camera mee te nemen tijdens het honden uitlaten op deze manier.
Ik heb een Slingshot tas, maar dat werkt niet zo goed, omdat dan de heupgordel in de weg zit, en omdat ik vaak een fleece-vest aan heb draait de tas niet fijn rond, en de tas zweet op je rug.
Lowepro heeft ook een heupgordel, echter deze is waarschijnlijk niet berekend op een trekkracht van ca. 50 kg op de gesp...

Is er iets op de markt waarmee ik mijn D70+17-55 mee kan nemen of moet ik achter de naaimachine om tasjes aan de gordel te naaien??