Windows XP Raw viewer voor D300

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Ilco

Windows XP Raw viewer voor D300

Bericht door Ilco » zo feb 22 2009 10:00 am

Als ik de raw viewer van Windows download lukt het mij nog steeds niet Raw D300 files in de verkenner in te lezen. Het programma zelf werkt helemaal niet en krijg de melding "Rendering". Ik ben op zoek naar een patch van Windows waardoor het mogelijk is Windows viewer RAW files van de D300 in te lezen.

Weet iemand de link?

grt
Ilco

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Windows XP Raw viewer voor D300

Bericht door remoss » zo feb 22 2009 10:04 am

Je zou die van Nikon zelf eens kunnen proberen. Werkt hier prima.

http://nikonimglib.com/nefcodec/

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » zo feb 22 2009 10:29 am

exifpro....bladerd heerlijk snel door je nefs heen

Arend

Ilco

Bericht door Ilco » zo feb 22 2009 10:14 pm

Thx,

Beide geinstalleerd. Remoss ik heb nog een klein probleempje als het de NEF tumb open. Ik krijg dan geen volledig sherm maar de tumb in het midden. Is dit een instelling van Windows?

grt
Ilco

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » ma feb 23 2009 5:33 pm

Ilco schreef:Thx,

Beide geinstalleerd. Remoss ik heb nog een klein probleempje als het de NEF tumb open. Ik krijg dan geen volledig sherm maar de tumb in het midden. Is dit een instelling van Windows?

grt
Ilco

Ik heb hetzelfde als jij, maar heb daar verder geen aandacht aan besteed, omdat ExifPro (1.07 meest recente versie) het zo goed en snel doet. Daarnaast heeft het prgm nog vele leuke opties, die allemaal even goed en snel werken (GPSinfo, Shutter releases, noem maar op). Ik gebruik het prgm naast Lightroom, juist om zijn snelheid en duidelijkheid. IN LR "even gauw iets opzoeken" is wat anders dan hetzelfde mbv ExifPro.
Naar mijn bescheiden mening een aanrader.
Willem.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma feb 23 2009 6:09 pm

kan mij daar dus volledig bij aansluiten...een programma wat "schijnbaar" niet veel mensen kennen.
ik zweer erbij iig

Arend

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma feb 23 2009 6:56 pm

Ilco schreef:Thx,

grt
Ilco
Ik zit even te bedenken wat je precies bedoeld. Als ik op de thumb in Verkenner dubbelklik opent de NEF in CaptureNX. En als ik met rechts erop klik en "openen met..." kies en aldaar b.v. Windows Fotogalerie dan opent ie netjes in het groot in Windows Fotogalerie.
Maar ik gebruik Windows Vista en jij XP begreep ik. Wellicht zit daar een verschil.

En Exifpro kan ik ook voor iedereen aanbevelen :) En dat voor €18.99

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”