Helemaal mee eens!luc schreef:De definitie wel of niet urbex of wat dat dan ook mag zijn vind ik gewoon niet zo belangrijk.
Ik vind ze gewoon niet boeiend om naar te kijken zowel betreft compositie als belichting.
Ik denk dat de maker bewuster moet gaan fotograferen, wat is je onderwerp of beeldaspekt? wat wil je laten zien en vooral hoe wil je iets laten zien?
Luc
Urbex foto's Dordrecht.
- Marceld
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Urbex foto's Dordrecht.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD
Urban exploring sinds 2008
Flickr[/size]
Flickr[/size]
- Marceld
- Forumlid
Beste Fred,Frederix schreef: Jouw bericht kwam op mij over dat jij even zou zeggen wat Urbex is, dat viel bij mij verkeerd. Alsof op een goede urbex foto zaken als prikklokken, achter gebleven persoonlijke zaken e.d. aanwezig moeten zijn. Je reactie nu is aanmerkelijk genuanceerder.
Vervolgens doet Marceld er nog eens een schepje bovenop met de opmerking dat het pand te nieuw is, terwijl hij zelf een nog nieuwer gebouw ("ziekenhuisje") heeft ge-urbext (nieuw Nederlands woord, met een "x" doet het goed bij scrabble) Dat is dan toch ook een opmerking die kant nog wal raakt?
Ik beoordeel foto's meestal niet op technisch vlak. Ik vind dat eigenlijk onzin, soms is een technisch niet perfecte foto boeiender dan een technisch perfecte foto. Voor mij is het enige dat telt dat een foto mij raakt en/of aanspreekt.
Tot slot nog dit. Ik bepaal de sfeer niet door met licht te spelen, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Het licht bepaalt de sfeer, ik probeer dat licht, die sfeer die daardoor ontstaat, alleen maar te vangen in een foto. Gezien jouw fotoseries weet jij net zo goed als ik dat dat erg lastig kan zijn.
Met alle respect: ik vond je reacties erg ongenuanceerd. Ik deed er géén schepje bovenop, zei duidelijk dat "persoonlijk vind ik....". Het was gewoon mijn eigen mening. Ook nú weer maak je mijn inziens enigzins denigrerende opmerkingen door te stellen dat ik (of Werner) een "ziekenhuisje" gedaan heb en dat wij aan "lopende band werk" doen. Weinig respectvol.
Blijkbaar heb jij een totaal andere interpretatie van de kreet 'urbex' dan de meeste andere urbex-fotografen. Dat mag, een ieder is daar vrij in. En ik waardeer enorm dat Germay aan Werner dacht toen hij die locatie zag. Helemaal TOP! Tips zijn altijd welkom! Al met al hebben Werner en ik nog voor jaren aan urbex-locaties te gaan.... Ja, lopende band werk: minimaal 1x per maand naar België: 's nachts op pad naar België, de spanning, de locaties (vaak zijn het feitelijk kleine musea!) en wat je daar aantreft en dan met flink wat foto's thuis komen. Heerlijk!
Groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD
Flickr[/size]
Flickr[/size]
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Ja heerlijk.........
En inderdaad goed onder woorden gebracht, 1x per maand lijkt me niet echt lopendeband werk. Zou elke week wel willen maar dan is er de spanning waarschijnlijk snel af.......

http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Germay
- Forumlid
[
Blijkbaar heb jij een totaal andere interpretatie van de kreet 'urbex' dan de meeste andere urbex-fotografen. Dat mag, een ieder is daar vrij in. En ik waardeer enorm dat Germay aan Werner dacht toen hij die locatie zag. Helemaal TOP! Tips zijn altijd welkom! Al met al hebben Werner en ik nog voor jaren aan urbex-locaties te gaan.... Ja, lopende band werk: minimaal 1x per maand naar België: 's nachts op pad naar België, de spanning, de locaties (vaak zijn het feitelijk kleine musea!) en wat je daar aantreft en dan met flink wat foto's thuis komen. Heerlijk!
Groet,
marcel[/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Marcel,
Sorry,ik wist niet dat jij ook een urbex fanaat was,ook jij staat op mijn lijstje net als (Werner en Frederix) om je eventueel te informeren over een geschikte locatie te zijnertijd.Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik geen doorgewinterde fotograaf ben en op mijn eigen manier plezier beleeft met fotograferen ik heb ervaren dat ik oude (kapotte) gebouwen op de plaat zetten mij een leuke en fijne voldoening geeft.Dat de gebouwen in andermans ogen misschien te resent of geen urbex zijn zou me een zorg zijn als ik het maar leuk vindt,dat houd niet dat ik geen commentaar wil hebben natuurlijk graag zelfs, maar dan wel opbouwende kritiek
en dat ik niet weet dat mijn foto's geen orginele urbex foto's zijn komt waarschijnlijk door mijn onervarenheid van deze vorm van fotograferen,aldoende leert men.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=13985
Ik wens je een goed urbex jaar.
Groet,
marcel[/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Marcel,
Sorry,ik wist niet dat jij ook een urbex fanaat was,ook jij staat op mijn lijstje net als (Werner en Frederix) om je eventueel te informeren over een geschikte locatie te zijnertijd.Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik geen doorgewinterde fotograaf ben en op mijn eigen manier plezier beleeft met fotograferen ik heb ervaren dat ik oude (kapotte) gebouwen op de plaat zetten mij een leuke en fijne voldoening geeft.Dat de gebouwen in andermans ogen misschien te resent of geen urbex zijn zou me een zorg zijn als ik het maar leuk vindt,dat houd niet dat ik geen commentaar wil hebben natuurlijk graag zelfs, maar dan wel opbouwende kritiek

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=13985
Ik wens je een goed urbex jaar.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.