Kopen in USA

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

moraalridder nee dank je onbegonnen werk

Bericht door George Fennes » di feb 27 2007 9:27 am

Cees schreef:

Code: Selecteer alles

Misschien een idee om het eens onder vier ogen door te spreken? Mopperen heeft ook geen zin. 

Groet, Cees 
Nee hoor Cees ik mopper niet, maar bedankt voor je reactie.

Ik wilde alleen iets duidelijk maken en een ieder die nuchter kan denken weet wat ik bedoel.

Voor mij is de kous af, ik heb mijn mening gegeven en degene die het aangaat weten precies wat ik bedoel.

Dus voor mij hoeft hier niet verder over gediscuseerd te worden, reacties of juist het uitblijven van reacties zeggen meer dat 1000 woorden.

Maar ik vond het juist om dit naar voren te brengen, niet om als moraalridder op te treden, dat is mijn taak niet en die zou ik ook niet willen hebben.

Maar iedereen heeft nu weer wat te denken!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

paparazzi

Re: moraalridder nee dank je onbegonnen werk

Bericht door paparazzi » di feb 27 2007 9:30 am

George Fennes schreef: Dus voor mij hoeft hier niet verder over gediscuseerd te worden, reacties of juist het uitblijven van reacties zeggen meer dat 1000 woorden.
Ja, dat de forumleiding hier gelukkig niet zo hypocriet is in publiek te zeggen 'dat mag niet' terwijl ze dit soort dingen wellicht zelf ook reuze interessant vinden. :P
Maar ik vond het juist om dit naar voren te brengen, niet om als moraalridder op te treden, dat is mijn taak niet en die zou ik ook niet willen hebben.

Nou, doe dat dan ook gewoon niet, voor moraalridder spelen! :D

Edwin
Forumlid
Forumlid

illegaal?

Bericht door Edwin » di feb 27 2007 10:38 am

Ik denk dat we allemaal wel eens iets doen wat eigenlijk niet hoort. :oops:
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen is een oud gezegde.
Er zullen dan weinig of geen stenen gegooid worden denk ik.
Maar dit is iets wat je nooit uit kunt praten want het gaat snel een politieke richting in. :shock:
boekie

Jack Oosthuizen

Re: Kopen in USA

Bericht door Jack Oosthuizen » wo feb 28 2007 7:54 pm

Ik adviseer je om gewoon in de USA te kopen verzenden of het liefst halen. Het scheelt namelijk heel veel geld. Mijn ervaring is dat je ongeveer voor de helft!!!! klaar bent in de USA. Meestal valt er ook nog wel af te dingen.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met invoer en ik heb er al wat spulltjes weggehaald.

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » wo feb 28 2007 8:00 pm

Jack Oosthuizen schreef:Ik adviseer je om gewoon in de USA te kopen verzenden of het liefst halen. Het scheelt namelijk heel veel geld. Mijn ervaring is dat je ongeveer voor de helft!!!! klaar bent in de USA. Meestal valt er ook nog wel af te dingen.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met invoer en ik heb er al wat spulltjes weggehaald.
of het liefst halen
kost die reis niks dan? :lol:

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo feb 28 2007 8:13 pm

Jack Oosthuizen schreef:Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met invoer en ik heb er al wat spulltjes weggehaald.
Ik heb dit jaar nog wat electronica op laten sturen uit Canada, dat is niet veel verschil met de VS, maar daar kreeg ik toch een rekening van zo'n 500 ero aan invoerrechten en BTW over van de douane, dus zeg niet te gauw dat het wel los zal lopen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Steef

Bericht door Steef » do mar 01 2007 12:12 am

In augustus ga ik naar New York. Zit er aan te denken om daar een mooie telelens te kopen. Maarja, als ze controlleren, en ik heb geen aankoopbewijs uit nederland, dan ben ik wel de lul. Zou dat ook 500,- aan invoerrechten zijn dan?

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 7:32 am

De mensen die je hoort over eruit gepikt worden zijn de pechvogels, normaal gesproken loop je op schiphol altijd gewoon door. Zelf zou ik liever het risico lopen en eventueel naderhand bijbetalen dan een lafbek zijn en het tegen die extra kosten gelijk maar in NL bestellen.

Zoals voor alle dingen in 't leven geldt: no guts, no glory! :D

Steef

Bericht door Steef » do mar 01 2007 9:45 am

Bedoel je ook dat ze in Amerika zelf niet zo controleren op het vliegveld? Op Schiphol ben ik daar niet bang van. Maar in Amerika zijn ze best streng volgens mij

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » do mar 01 2007 10:13 am

paparazzi schreef:
Zoals voor alle dingen in 't leven geldt: no guts, no glory! :D

Ja dat is misschien wel zo, maar veel mensen krijgen er toch een onbehaaglijk gevoel bij. :shock:
En als je voor dat geld met een zweterig gevoel door twee douaneposten moet is dat het misschien niet waard.
En wat is eigenlijk de winst als je alles bij elkaar opteld? :roll:
En eventuele [latere] garantieperikelen nog buiten beschouwing gelaten. :x
boekie

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 10:34 am

Haha! Het land wat je uitgaat gaat jou niet op je vingers kijken of je wel invoerbelasting gaat betalen in het land waar je naartoe gaat hoor! Jij hebt met je aankoop hun economie gesteund en 't zal hen verder een zorg zijn wat je er dan nog mee doet.

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 10:47 am

Overigens, met mijn in Nederland gekochte fotospulletjes loop ik ook onbezorgd rond op alle vliegvelden ter wereld. Nog nooit aankoopbewijzen etc. meegenomen op reis en ook nog nooit gezeik gehad daarmee.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do mar 01 2007 12:57 pm

Het lijkt mij toch stug dat je verplicht bent een (NL) aankoop bewijs mee te nemen als je op reis gaat. Wat te doen met al dat spul dat van eigenaar is gewisseld en waarvan de volgende eigenaar geen aankoopbewijs kan overleggen?

Vroeger had je van die goude ovale stickers op de fotoapparatuur als bewijs dat er invoerrechten etc waren betaald maar die zie ik nu ook niet meer.

Ik denk dat de douana een handhavingsprobleem heeft als je zelf in de USA koopt en de handel gewoon bij wijze van spreken om je nek hangt.
Bij verzenden ligt dat natuurlijk anders.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do mar 01 2007 1:35 pm

Marten schreef:Het lijkt mij toch stug dat je verplicht bent een (NL) aankoop bewijs mee te nemen als je op reis gaat. Wat te doen met al dat spul dat van eigenaar is gewisseld en waarvan de volgende eigenaar geen aankoopbewijs kan overleggen?

Vroeger had je van die goude ovale stickers op de fotoapparatuur als bewijs dat er invoerrechten etc waren betaald maar die zie ik nu ook niet meer.
2 keer klok en bel:

Ook als je tweedehands iets koopt, kun je om een aankoopbewijs vragen. Lijkt me ook wel handig voor de verzekering.

Die ovalen stickers waren van de JCII, een club die door hun eigen succes nog wel bestaat, maar geen stickers meer hoeft te plakken. Door de sticker wist je dat het product voldeed aan de hoogste Japanse kwaliteits eisen.

G.van Duinen

Kopen in USA

Bericht door G.van Duinen » do mar 01 2007 1:40 pm

Wat kost mij daar deze Nikon AF S 600 mm / 4.0 II IF-ED, graag serieus antwoord, als mij dat zoveel scheelt.vr.gr. GvD

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”