Objectief AFS VR 24-120

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Objectief AFS VR 24-120

Berichtdoor Koos » di mar 01 2005 9:04 pm

Wie heeft ervaring met het objectief AFS VR 24-120 in combinatie met de Nikon D70. Op internet lees ik nogal wisselende verhalen over scherpte.
Ik twijfel erg over de aanschaf. Misschien is het beter om de 2,8-4 24-85 aan te schaffen. Ik ben nu in het bezit van een Sigma 12-24mm een Nikor 2,8 60mm een Nikon 2,8 20mm en een 2,8 180mm. Vooral de drie Nikons zijn van zeer hoge kwaliteit, maar ook de Sigma doet het goed op de D70.
Gebruikersavatar
Koos

Clublid
Berichten: 10


Locatie: Vleuten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » wo mar 02 2005 10:03 pm

Dag Koos,

Wellicht helpt de onderstaande link bij jouw keuze:

http://www.naturfotograf.com/lens_zoom.html

Met vriendelijke groet,

Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor loen » wo mar 02 2005 10:07 pm

Koos

Ik ben ca.1 jaar in het bezit van een AFS VR 24-120

Mijn ervaringen zijn dat het een prima lens is.
1.Autofocus erg snel.
2.Fotos zijn mooi scherp.

Als je diversen testen leest komt deze lens er niet best uit.

Ik ben maar een amateur en kan het mischien niet zo goed beoordelen.


Tevens gebuik ik ook een AF 35-70 /2,8 maar ik zie normaal gesproken geen kwaliteits verschil met bovengenoemde lens.

groeten

mees
loen



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » za mar 12 2005 10:39 pm

Koos,

als je echt een zoomlens wilt hebben, dan lijkt mij de 24-85mm/2.8-4 een goede keuze. De 24-120mm VR is optisch veel minder naar mijn ervaring. Een kanttekening is te plaatsen als je deze gebruikt op een digitale camera, want dan is de 24-85mm AFS G Nikkor beter dan de f2.8-4 versie (vraag me niet waarom...)

Omdat je eigenlijk al een beetje een keuze hebt gemaakt voor veelal vaste brandpunten, zou je misschien eens de 85mm/f1.8 of 50mm/f1.4 moeten overwegen. Vooral de 85mm/f1.8 is een prachtige lens, met een heel zacht scherpteverloop, perfect voor portretten, ook op een digitale SLR.

persoonlijk zou ik de 24-120mm links laten liggen, en hetzelfde (of minder) geld uitgeven aan een vast brandpunt. Uit de keuze van je huidige objectieven blijkt dat je in elk geval gepassioneerd met fotografie bezig bent, dus zoek een objectief dat die passie nog groter kan maken...

veel succes
Marco
vanson




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten