Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
zaterdag 2 uur gereden om een poging te wagen adders te fotograferen in hun natuurlijke biotoop.
heb er 4 kunnen vinden waaronder deze 2.
was best nog wel lastig en moest met in allerlei bochten wringen om er nog een behoorlijke plaat uit te halen.
was wel een hele aparte ervaring om nederlands enige gifslang zo in het wild aan te treffen.
Dat rode oogje van de adder! Goed hoor. Waar vindt je zo iets rond deze tijd? Ik zou niet eens weten waar ik ze zou moeten zoeken laat staan dat ik het lef zou hebben er zo dicht bij te komen.
Prachtig, dat je ze hebt gevonden.
Ze hebben een hele goed schutkleur.
En dat allemaal in Delft...Ik moet daarvoor bij mij in de buurt nog heel erg serieus naar zoeken.
Leuk gefotografeerd.
Hm, misschien dat ik met een 1000mm lens een slang van 'dichtbij' zou durven fotograferen.... Wel gaaf dat je ze hebt kunnen vinden. Helemaal zelf gevonden of onder begeleiding? Niks voor mij reptielen maar ik vind het wel mooie foto's en inderdaad heel bijzonder.
samen met een maat op pad gegaan die was hier vorig jaar al is geweest.
niettemin moet je toch goed kijken je ziet ze zo over het hoofd.
ze komen nu in deze periode uit de grond dus is de kans het grootst om ze te treffen.
foto`s zijn gemaakt op ongv. 1½ mtr afstand en kan dus geen kwaad.
het idee dat je een gifslang aan het fotograferen bent houd je wel scherp natuurlijk.
ze komen nu in deze periode uit de grond en gaan zich opwarmen in het zonnetje,
dus de kans om ze op de foto te krijgen is nu het grootst.
exacte lokatie zet ik niet op het web jay , adders worden al een zeldzame verschijning in nederland.
vorig jaar zijn er schijnbaar ook al stropers aktief geweest en zijn er adders meegenomen voor de handel.
of je ze op de veluwe aan zal treffen weet ik niet , maar ben zelf nog een uurtje verder gereden om ze te vinden.