Hallo,
Vanmiddag samen met Luc en Jolanda naar het Delwaide dok in de Antwerpse haven getogen.
Dat is de Home Terminal van MSC scheepsmaatschappij en waar hun containerschepen gelost en geladen worden.
Dinsdag jongstleden is namelijk hun grootste containerschip, de MSC Beatrice, de Schelde opgevaren als testcase om te kijken of de Schelde diep genoeg gebaggerd is om deze grote jongens te kunnen verwerken.
De MSC Beatrice is namelijk met haar 366m lengte en 14.000 containers capaciteit het op één na grootste containerschip ter wereld. (het grootste is de Emma Maersk)
We hebben geprobeerd om een dagpas aan te vragen om het terrein op te mogen maar helaas, die vlieger ging niet op.
Dus eerst foto's vanaf de straatkant gemaakt achter de hekken maar daar hadden we geen best zicht.
Niet voor één gat te vangen als we zijn hebben we via een achterom weggetje geprobeerd om bij de tegenoverliggende kade te komen.
Uiteindelijk een dijkje gevonden wat erheen liep maar we stoten op het terrein van een kolenoverslagbedrijf.
Helaas hadden Luc en Jolanda niet het geschikte schoeisel aan om dat terrein te betreden maar ik ben wel het terrein op gelopen.
Natuurlijk werd ik al snel geschept door een medewerker daar die me vriendelijk kwam vragen wat ik kwam doen.
Dus ik hem uitgelegd dat ik voor een industrie en haven project van de fotoclub aan het werk was en ik mocht prompt instappen en werd door de man rond gereden over het terrein.
Zodoende kreeg ik een fantastisch zicht op de boeg van de MSC Beatrice.
De foto's........................
1: Hier is ze te zien vanaf de straat.
Is goed te zien hoe klein de andere schepen ineens zijn en dat zijn het formaat schepen die we hier al eens meer laten zien hebben.

2: En een close-up, jullie snappen wel, dit was niet goed genoeg

3:Dus via dit kolenoverslag terrein ben ik de kade beginnen volgen, helemaal rechts op de foto
Bovenaan links op de foto achter het schip wat daar te zien is ligt de Beatrice en ik werd netjes opgepikt ter hoogte van de gele kajuit van het binnenschip rechts op de foto

4: En daar ligt ze dan, wat een joekel hé

5:Hier iets beter te zien vergeleken met de andere schepen

6:

7:

Nog wat andere havenshots
8:

9:

10:

11:

Voor wie het wil weten, morgen tussen 10.00uur en 11.00uur vaart de MSC Beatrice weer uit via de zandvlietsluis.
Ik hoop op tijd klaar te zijn met werken zodat ik haar nog een keer varend vast kan leggen.
Jolanda en Luc zullen ook nog wel hun foto's plaatsen denk ik.
Groeten, Gino