vlieg

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

vlieg

Berichtdoor langejaap » zo mei 03 2009 5:45 pm

Afbeelding

zie hier 1 van mn favoriete insecten om te fotograferen op deze vergroting.

Helemaal geweldig als je het mij vraagt en echt mn ding. Vliegen.

Daarnaast kan ik best nog wel wat maar ik vind dit vreselijk gaaf om te doen.

nikon d50
70-300
Raynox 202
Ringflitser

gr LJ
langejaap



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor soulpic » zo mei 03 2009 5:48 pm

Deze staar er prachtig op!
Kader is imo niet mijn smaak, maar gelukkig verschillen smaken.

Zoals ik 't begrijp is deze foto gemaakt met een 70-300 en een raynox?
Denk dat ik dat ook maar eens ga aanschaffen!
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor eteuben » zo mei 03 2009 5:51 pm

Enge kop zo van dichtbij, maar zeker knap dat het oog ook het scherpst geworden is...
eteuben



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor Schoonderbeek » zo mei 03 2009 5:59 pm

Zeer mooie foto, prachtig.
Maar zo'n Raynox 202 wat is dat voor een dingetje ? Ik heb gekeken op internet maar hoe gaat dat in zijn werk, wat doet het en wat kan het ?
Een 70-300 VR komt er bij mij binnenkort ook aan.

Van mij mag je meer van dit soort foto's posten :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
Gebruikersavatar
Schoonderbeek

Forumlid
Berichten: 909


Locatie: Nijkerk ( GLD )

Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor langejaap » zo mei 03 2009 6:03 pm

http://www.flickr.com/photos/32528740@N06/


kijk hier even en snuffel door mn mappen, daar staat ergens een opname van mn favouriete `gear`


Dan nog een beetje oefenen en dan kan je het ook haha. suk 6 en groet, jaap
langejaap



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor EJT » zo mei 03 2009 9:42 pm

hebben we het dan hier over?

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _lens.html

EUR 55 :shock: :shock: hebben hebben hebben hebben

[edit] Oh ja voor ik het vergeet. Wat een fantastische foto!
EJT



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor P. Posthumus » zo mei 03 2009 10:01 pm

Hallo Langejaap,

Prachtige foto, ook op je site staan hele mooie.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
P. Posthumus

Forumlid
Berichten: 186


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor george013 » zo mei 03 2009 10:21 pm

Dit is wat anders als een omkeerring. En het prijsverschil is ook niet zo groot. Als we over hetzelfde artikel hebben.
Ik vraag mij altijd af hoe je de tijd kreeert om scherp te stellen op zo'n beestje. Vertel dat eens.
George
george013



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor langejaap » zo mei 03 2009 11:14 pm

@ ejt, juist........dat is hem.

als je daar toch bent kijk even onder het kopje nieuws en dan naar foto van de maand maart. langejaap........laat ik dat nu zijn:P :P

verder de uitleg aan @george 013.....met deze combinatie stel je niet scherp dmv je lens. je hebt nl een `vast scherpstelpunt`welke ongeveer een cm of 6 voor je lens ligt en die bedraagt bij zulke extreme vergrotingen een mm of 1,5

ik stel dus scherp door naar voor en of naar achteren te bewegen met heel mn camera en ja.....dat doe ik uit de hand omdat mijn instellingen dat ruimschoots toelaten.

ik hoop je genoeg te hebben geinformeerd:

hgr jaap
langejaap



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor EJT » ma mei 04 2009 9:10 am

langejaap schreef:....met deze combinatie stel je niet scherp dmv je lens. je hebt nl een `vast scherpstelpunt`welke ongeveer een cm of 6 voor je lens ligt en die bedraagt bij zulke extreme vergrotingen een mm of 1,5

ik stel dus scherp door naar voor en of naar achteren te bewegen met heel mn camera en ja.....dat doe ik uit de hand omdat mijn instellingen dat ruimschoots toelaten.

6cm tot de vlieg en deze vliegt niet weg? :!: :shock: :?: Als ik daar alleen al aan denk zou de vlieg al wegvliegen :lol:

Fantastische foto trouwens op de site van FK. een terechte winaar
EJT



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor Anne nikond40 » ma mei 04 2009 9:28 am

Wat een apart hoofd?? hebben die vliegen eigenlijk, vind ze wel superr irritant maar als je ze zo ziet, misschien toch de vliegenmepper effe laten liggen..
Ik ga eens even kijken op je flickr site! Oh superr foto! :wink:
Anne nikond40



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor Nicole » ma mei 04 2009 9:32 am

Gaaf zeg rainbow eye i s prachtig....je mag best meer foto,s plaatsen op het forum :mrgreen: !!
hmm.. daar ga ik toch ook over nadenken om die te kopen.
Met een 70-300 lens begreep ik toch en dat ding erop ? Geen macro lens dus ??
Hoever sta je er dan vanaf ??? en gebruik je een statief of uit de hand ?
Crop je of niet ?
NAS Buikpijn
Gebruikersavatar
Nicole

Forumlid
Berichten: 3272


Contacteer:

Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor george013 » ma mei 04 2009 10:30 am

Veel lof en terecht.
Kun je me een en ander vertellen over de lens?
Ik heb begrepen dat de buitendraad 37(mm?) is en deze gaat in een adapter. Deze adapter gaat dan weer in je filterfitting met draad 52 t/m 67 mm. Ik vermoed dat er een paar klauwtjes in zitten die je moet indrukken en dan in de filterfitting loslaat. Heb ik dat goed begrepen?
Bij Konijnenberg staat dat deze geschikt is voor Olympus/Sony/Canon, zie geen Nikon.
Heb ik alleen pech met mijn 18-200 want deze heeft een 77mm fitting en ik heb nog geen geschikte verloopring kunnen vinden.
George
george013



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor langejaap » ma mei 04 2009 4:00 pm

aan allen, aangaande de lens.

idd zoals george schreef zit deze in een adapterring met klauwtjes. Normaal gaat deze geschroefd zonder adapter op voornoemde camera merken. Ik ben een uitvinder en teste deze in adapter voor een 70-300 kitlens van NIKON en het resultaat is verbluffend.

uiteraard ga ik niet alles tot in de puntjes vertellen want ik heb het ook moeten uitvogelen.

echter op mn flickr site kan je een afbeelding van mn dream machine zien en kan je tevens zien dat ik voor de /aan de adapter me ringflitser gemonteerd heb zodat ik met beide handen mn `gear`vast heb.
Voorheen moest ik mn flitser met de linker hand ervoor houden, nu kan ik zo het hele geval ervoor knopen om dan te gaan hobbyen.
tevens werkt dit setje ook voor een 18-55, echter dan heb je vignetering en dus MOET je croppen. Bij de 70-300 heb je dat niet dus kan je heel de opname als foto beschouwen.

door deze mega vergroting(lens in ingeschoven toestand!!) heb je 1,5 mm scherpte diepte....ga je uit/inzoomen heb je nog minder.

Zal eens kijken of ik nog een plaatje toe kan voegen van een favo van mij.

hgr enne.....suk6


Afbeelding
langejaap



Onderwerp:

Re: vlieg

Berichtdoor joepert » ma mei 04 2009 4:07 pm

langejaap schreef:uiteraard ga ik niet alles tot in de puntjes vertellen want ik heb het ook moeten uitvogelen.

Wat is dat nou weer voor flauwekul? Wil je tips delen om mooie foto's te maken of niet?
EJT schreef:6cm tot de vlieg en deze vliegt niet weg? :!: :shock: :?: Als ik daar alleen al aan denk zou de vlieg al wegvliegen :lol:

Als de vlieg dood is, blijft-ie keurig stilzitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten