Rhodos en Symi 2009

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Inge » ma jun 22 2009 4:32 pm

Net terug van een weekje Rhodos en 1 dag Symi... ben benieuwd wat jullie er van vinden..

1) Lindos
Afbeelding
2) Thermen
Afbeelding
3) Zomaar..
Afbeelding
4) Symi
Afbeelding
5) Symi
Afbeelding
6) Symi
Afbeelding
7) Zomaar een kerkje... 1 van de vele
Afbeelding
8.) En last but not least... de maakster van al deze foto's! :wink:
Afbeelding
Inge



Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor JerryBig » ma jun 22 2009 5:05 pm

Zoooo, vooral die laatste mag er wezen :lol:
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Inge » ma jun 22 2009 7:07 pm

:lol: Haha... bedankt voor het compliment maar wat vindt je van de andere foto's?
Inge



Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Schoonderbeek » ma jun 22 2009 7:09 pm

Zo te zien heb jij wel een lekkere vakantie gehad.
Die foto van de fontein staat er lekker op, mooie kleuren, goed scherp. Helemaal zomers :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
Gebruikersavatar
Schoonderbeek

Forumlid
Berichten: 909


Locatie: Nijkerk ( GLD )

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Ree » ma jun 22 2009 7:18 pm

Leuke kleurtjes maar zo her en der zou een stukje nabewerking de foto's wel goed doen.

Een aantal staat wat scheef.
De kleuren kunnen net als het contrast her en der wel een oppepper gebruiken.
Somige uitsnedes kunnen beter (foto 6 bijvoorbeeld, zweeft het torentje?) en bij foto acht zou ik krapper om jezelf heen kaderen.

Enfin leuk serie maar volgens mij is er meer uit te halen.

*edit*

Even een voorbeeld van een bewerking, als je hem weg wilt ff zeggen haal ik hem gelijk weg.

Afbeelding Afbeelding
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Gebruikersavatar
Ree

Forumlid
Berichten: 952


Locatie: Den Helder

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Inge » ma jun 22 2009 8:41 pm

Hej Ree,

Lekker laten staan hoor, juist leuk om te zien wat andere mensen er van maken, .. ik had ze al een beetje nabewerkt.. maar ik ben er, kennelijk, geen ster in. Ik doe het dan ook niet in photoshop maar in een programma wat ik toen bij mijn camera kreeg... picture project heet dat. Voor mij prima, makkelijk en duidelijk! Maar bedankt voor je opbouwende kritiek!
Inge



Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Laura » di jun 23 2009 5:38 pm

Foto 4 is favoriet, erg lekkere plaat om naar te kijken! Foto 2 vind ook erg leuk en origineel, leuk hoe je de losse druppels ziet hangen.
Bij foto 6 en 7 springen de kleuren van mijn (gekalibreerde) scherm af. Verzadiging is niets mis mee (hou ik juist erg van), maar dit vind ik wel wat te veel, vooral het blauw.
Groetjes, Laura
Gebruikersavatar
Laura

Forumlid
Berichten: 315


Locatie: Rosmalen
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor JerryBig » wo jun 24 2009 2:18 pm

De laatste blijft mijn favoriet :lol: , maar de rest geeft me een heerlijk Griekenland gevoel. Lindos heel herkenbaar, ben er een paar jaar terug geweest. Ik had alleen nog geen goed camera.

1, 3, 4 en 5 vind ik mooi maar niet super bijzonder. Het zijn echte lekkere vakantiefoto's. Ze doen mij verlangen naar een Griekse vakantie, dus als dat je doelstelling was, dan is het gelukt :D. Ze leggen mooi de sfeer en warmte vast. De rest zijn gewone "vakantiefoto's" als je begrijpt wat ik bedoel.

Bij foto 4 had je bijvoorbeeld iets meer water en helemaal geen lucht kunnen nemen (misschien is de lucht wegsnijden iets om te proberen).

Voor de rest gewoon lekker doorgaan zo. Oefening baart kunst (ik moet nog veel oefenen :) ).

PS Krijg je geen zweetvoeten in die hoge laarzen met dat warme weer??
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor dirk-jan boon » wo jun 24 2009 4:03 pm

leuke foto's

Op Rhodos geweest en geen Oude Stad gezien? of de vlindervallei (petaloides of zo iets) mis ook HET meest karakteristieke kerkje in de bergen en de acropolis van rhodos ..

ik ben er 1x geweest en had toen net een simpele dgitale camera (geen dslr of zo) als je het wil post ik hier nog wel een paar high lights van wat je echt gemist hebt :mrgreen:
dirk-jan boon



Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor cvdl » wo jun 24 2009 5:23 pm

Heel mooie serie, foto 6 vind ik uit de "tijd"

Holland is ook heel mooi, ik heb een rondje Lek en IJssel route als favoriet, samen eens doen met de MG cabrio.

Foto groet van Cees.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed word iets duurder.
cvdl

Forumlid
Berichten: 191


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rhodos en Symi 2009

Berichtdoor Inge » wo jun 24 2009 8:16 pm

Iedereen erg bedankt voor zijn of haar reactie! bedankt, daar leer ik het meest van!

Laura> Juist bij die 2 foto's heb ik weinig aan de kleur gedaan, die kleuren waren er uit zich zelf al..

Dirkjan> Hee! Natuurlijk ben ik in de vlindervallei geweest, er waren dan wel geen vlinders maar de natuur is er schitterend, ook wat aardige plaatjes gemaakt. Hier komt er eentje..
Afbeelding

Jerrybig> Ik heb een fan!! Haha, ben blij dat je mijn foto zo mooi vindt.. En die laarzen... dat noemen ze nou zomerlaarzen. :lol: Helemaal hip en ze zweten totaal niet! De Griekse bevolking keek wel naar me of ik een of andere MALAKKA ( gek ) was... dat hadden ze nog nooit gezien, 35 gr en dan loopt er zo'n stupid tourist met laarzen rond! Die had ik trouwens alleen 's avonds aan...

Cees> Grappenmakker... :oops:
Inge




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten