2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Jack the Slipper » wo jun 17 2009 8:37 pm

Let op bij gebruik exposureplot: het rekent terug naar 35 mm aquivalent!! De waardes dus even delen door je cropfactor.

Je keuze, da's waar dit topic overgaat tenslotte, vind ik wel een juiste.
Jack the Slipper



Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jun 17 2009 10:37 pm

Thik Hai schreef:
Madhouse schreef: Maar de 16-85mm staat ook hoog op mijn verlanglijstje ter vervanging van de 18-70mm :wink:


Als ie nog hoger op je lijstje kan DOEN :lol: . Het is echt een juweel van een lens.

Groet
Cor


Komt ook zeker wel een keer....wil nog zoveel....die NAS :(
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Arnoud » za jun 27 2009 9:51 pm

Vandaag even langs konijn geweest om de D90 te halen met 16-85. Het was er weer eens druk op zaterdag. Eerste indruk van de camera is positief. Vergleken met de Alpha100 is de ruis echt vele malen minder. Beelden zijn scherper en net in de schmering even buiten geweest en de VRII doet zeker zijn werk goed. Blij met de aankoop. Dank voor al jullie adviezen. De volgende aankoop wordt denk ik de 70-300 maar ik wil eerst de camera beter leren kennen. Moet zeggen dat de menu's aardig voor zich spreken, boekje nog niet nodig gehad. Twee van de foto's die er vanmiddag uit zijn komen rollen:

Afbeelding
Afbeelding
Arnoud



Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Tony D » zo jun 28 2009 11:21 am

joepert schreef:Maar met mijn 16-85mm ben ik ook erg blij. Alleen binnen fotograferen is minder ideaal. Dus als je dat wil doen heb je inderdaad een lichtsterke prime nodig en dan is de 35mm de beste keus.


Maar bij de D90 kun je heel goed de ISO-waarde opschroeven zonder veel ruisproblemen. Bij ISO 400 f/5.6 zit je hetzelfde al ISO 200 f/4 en op ISO 800 is f/5.6 al gelijk aan ISO 200f/2.8. De D90 kan makkelijk ISO 800 aan, dus van die lichtsterkte zou ik niet zo'n probleem van maken.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2778


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Tony D » zo jun 28 2009 11:30 am

Arnoud schreef:Vandaag even langs konijn geweest om de D90 te halen met 16-85.


Arnoud,

Gefeliciteerd met de aanschaf. k heb dezelfde combinatie met inmiddels een 70-300 VR erbij: ik ben dik tevreden! :mryellow:

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2778


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Arnoud » zo jun 28 2009 8:05 pm

Kort vraagje, als ik VR aan zet dan hoor ik vlak na het scherpstellen een klik laat ik de ontspanknop weer los dan hoor ik binnen 1 seconde weer een klik. Zonder VR hoor ik dit niet. Is het normaal dat de camera klikt icm VR op de 16-85? Ben echt super tevreden met de camera, met mijn oude bleef ik ivm ruis altijd onder de 400. De ruis die de Alpha op 400 had is meer dan de ruis die de D90 op 1600 geeft. Heerlijk dit!
Arnoud



Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor joepert » ma jun 29 2009 12:58 am

Die klikjes zijn normaal.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: 2 keuzes, wat zouden jullie doen?

Berichtdoor Thik Hai » di jun 30 2009 5:26 pm

Ik heb dezelfde combination (D90 + o.a. 16-85 VR) en ben er erg tevreden over. Over dat geklik moet je je geen zorgen maken. Hoort bij het VRII systeem.

Veel plezier met deze nieuwe aanschaf.
Cor
Erger u niet, verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
Thik Hai

Forumlid
Berichten: 121




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten