Bericht
door edwin73 » za jul 04 2009 4:11 pm
Hallo allemaal,
allereerst nog bedankt voor de reacties en suggesties;
Ja foto nr 1 is echt zoiets van vlug, vlug voor dat 'tie weg is, en ja dat gaat vaak niet al te goed, en er zat wat 'groen' in de weg,
en daar is inderdaad wat overdaad aan belichting,
misschien met paintshop nog ff de aan de 'niveaus' sleutelen om het wat donkerder te maken.
ik geloof dat alle foto's met statief zijn gemaakt, ik realiseer me dat er betere statieven zijn,
dit exemplaar (velbon sherpa 200R) had ik al lang voordat ik deze best wel zware lens aangeschaft heb.
problemen met de gondel? mja als ik het spul op zelf timer zet, dan zie ik het zoeker beeld wel iets bewegen,
op het moment van de spiegelklap, ik denk ook wel dat het voornamelijk aan m'n té lichte statief/kop zal liggen. (suggesties?!)
misschien kan ik wel wat fabriceren voor de statief-gondel, ik werk n.l. met cnc-freesbanken (kunststoffen/hout)
zo mooi als zo'n 'kirk' ding gaat (nog) niet lukken denk ik, maar ik zie wel...
qua sherpte vind ik persoonlijk ook de zwaan (nr 2) het beste, ik heb ook al gauw dat de d80 overbelicht
meestal gebruik ik de 'AE-L lock' om het lichtste gedeelte te kiezen, de boel te vergrendelen, om daarna overnieuw te kaderen.
mischien meer i.c.m spotmeting? nu gebruik ik gewoon 'matrix' meting.
foto 4 is denk ik iets te ver weg, (om scherp te stellen op de ogen) vandaar dat hij wat minder scherp is, diafragma was F4, dat had ik misschien wat kleiner kunnen zetten F8 of zo,
ter info: als ik hem verscherp doe ik 'onscherp-masker' op 'bereik:1,50 / kracht:250(500) / knippen:10 in paintshop pro XI, ofwel gewoon dat ik nét geen oplichtende 'randjes' zie, anders ziet het er weer té bewerkt uit...
als er nog meer suggesties/tips zijn, graag, ik lees zoveel mogelijk, kan nooit geen kwaad...
groeten; edwin.