Kenko teleconverter op 80-200/2.8 uitproberen

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
yoyo

Re: Kenko teleconverter op 80-200/2.8 uitproberen

Bericht door yoyo » di jul 07 2009 11:06 pm

Teun schreef:Pas heb ik voor een leuke prijs een Kenko pro 300 2.0x kunnen overkopen van iemand, ik heb er nu twee dus. :P

Nu zag ik dat er op de ene converter 'N-AF.' staat en op de andere 'N-AFd', wat is het verschil tussen die . en d? De converters zien er verder precies hetzelfde uit en zijn beide 'Made in Japan'. De converters functioneren op AF-s en Af-d objectieven ook beide precies hetzelfde.

Iemand die hier meer over weet? Op internet kon ik er niet veel over vinden.

Gr. Teun
Zomaar een gok.
N-AF = voor Nikon AF objectieven
N-AFd = voor Nikon AF-D objectieven (geeft distance info door i.v.m. meervelds TTL flitsmeting)

Teun

Bericht door Teun » wo jul 08 2009 12:40 am

yoyo schreef:Zomaar een gok.
N-AFd = voor Nikon AF-D objectieven (geeft distance info door i.v.m. meervelds TTL flitsmeting)
Oke bedankt, hoe kan ik dit met de converters uittesten?

yoyo

Bericht door yoyo » wo jul 08 2009 11:35 am

Teun schreef:
yoyo schreef:Zomaar een gok.
Oke bedankt, hoe kan ik dit met de converters uittesten?
Het was maar een gok. Je kunt beter Tamron bellen als je het zeker wil weten.

Het verschil tussen "D" en "non-D" objectieven is nauwelijks merkbaar.
Je zou een AF en AF-D objectief kunnen nemen en dan met de flitser en de belichtingsmeter op meerveldsmeting kunnen kijken of je verschil gaat zien bij onderwerpen die niet centraal in je beeld staan. En waarbij je veel diepte hebt qua onderwerpen.
In theorie moet er verschil zijn, maar ik heb er nooit wat van gemerkt.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”