Elke pano bestaat uit 5 / 6 foto's
Snel langs de weg;......uit de hand

Thuis snel wat nabewerkt in NX2 (trial versie )
Hier het resultaat:

Er zijn legio programma's die dit kunnen (Photoshop, AutoPanoPro, PTGui e.d.) Wat belangrijker is dat je de juiste foto's maakt. Als het bron materiaal al imperfecties bevat zal geen enkel programma daar een fatsoenlijk panorama van maken.Schoonderbeek schreef:Ik vind ze zeker niet verkeerd matthieu.
Foto 1 vind ik de mooiste. dat bruggetje, hoort dat zo krom![]()
Met welk programma heb je deze panorama's gemaakt ?
Over twee weken zit ik in Alaska dus dan wil ik daar ook mooie foto's van maken.
dus met de steeds beter wordende software en een beetje rustige hand en verder volgens de pano spelregels is er veel mogelijk bewijzen deze lekker frisse Hollandse foto's.willemr schreef:Als het bron materiaal al imperfecties bevat zal geen enkel programma daar een fatsoenlijk panorama van maken.
Met imperfecties bedoel ik dat er weinig tot geen referentiepunten zijn en/of dat er te weinig overlap is om een fatsoenlijke pano te (laten) maken.Brava schreef:Ha Matthieu,
Mooie pano's hoor en dat uit de hand -dus zonder panokop en statief- genomen dus gemaakt met imperfect bron materiaaldus met de steeds beter wordende software en een beetje rustige hand en verder volgens de pano spelregels is er veel mogelijk bewijzen deze lekker frisse Hollandse foto's.willemr schreef:Als het bron materiaal al imperfecties bevat zal geen enkel programma daar een fatsoenlijk panorama van maken.
Groet Theo
Hoi Marcel.Mfoto 2008 schreef:Op de laatste foto zou ik de horizon iets rechter zetten. Voor de rest hele mooie pano's.
Groet,
Marcel
En het mooie weerMaud schreef:ik vind ze lekker kijken en dat komt mede door de lekkere kleuren
chapeau!!
Gr.
Maud
Natuurlijk heb je gelijk Willemr ik sluit mij daar 100% bij aan en zeker een redelijk statief is toch wel het minste wat je zou moeten gebruiken als je echt pano's wil gaan maken. Maar aan de andere kant het ''schijnbaar'' ingewikkelde proces van pano's moet mensen er niet van weerhouden pano's te gaan maken zoals je zegt met een beetje groothoek/objectief wat spelregels en software (zie Matthieu) kom je al een heel eind dat was mijn opzetje.willemr schreef:Met imperfecties bedoel ik dat er weinig tot geen referentiepunten zijn en/of dat er te weinig overlap is om een fatsoenlijke pano te (laten) maken.
Landschappano's schieten vanuit de hand is zeker met een groothoek niet zo moeilijk. Daar hoef je geen (dure) panokop voor te kopen.
Maar als je weinig ervaring hebt met het maken van pano's en je gaat op vakantie en je wilt mooie pano's maken, dan zou ik zeggen: Ga voor je vakantie heel veel ervaring op doen, want thuiskomen met materiaal waar je (of de software) niets mee kan is dan (eeuwig) zonde. Zeker als de reis naar de nadere kant van de wereld is.