Ik kom er niet uit.
Ik heb een logo laten ontwerpen en wil ik via een plug-in (Mogrify) in Lightroom met de foto mee exporteren.
In die plugin kan ik een overlay-mode 'screen' aanvinken hetwelk ik wil hebben.
Mijn logo bestaat uit een zwarte achtergrond, witte sierletters en een rode text met een lijn eronder.
Nu wil ik de witte letters en de rode text met lijn apart hebben, dus zonder zwarte achtergrond.
Ik ben wel zover dat ik alles kan selecteren, selectie omkeren en dan de achtergrond uitgummen, maar er blijft een witte achtergrond als ik hem opsla.
In Photoshop zie ik wel een achtergrond als wit- en grijze vakjes....??
Wie kan mij helpen? Ik kan je het logo wel per pb toesturen.
CS3 bewerking
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: CS3 bewerking
Zo'n "dambord". Da's prima, dat is een transparante laag zonder kleur. Ik neem aan dat je de selecties van die lijnen en tekst als losse lagen erboven hebt? Ik ken Lightroom niet, maar als die ook gewoon met lagen werkt lijkt het mij dat je die teksten en lijnen eveneens als losse lagen in Lightroom kunt zetten.Ome Jan schreef: In Photoshop zie ik wel een achtergrond als wit- en grijze vakjes....??
Vriendelijke groet, Léon Obers
De laag met de geselecteerde tekst opslaan en dan importeren in Lightroom zou misschien een optie zijn, maar hoe?
Ik kan voor zover ik weet alleen maar beeld-bestanden importeren zoals JPEG, dus dan moet ik wel de lagen samenvoegen, met als gevolg dat de achtergrond wit wordt ipv. transparant...
Ik kan voor zover ik weet alleen maar beeld-bestanden importeren zoals JPEG, dus dan moet ik wel de lagen samenvoegen, met als gevolg dat de achtergrond wit wordt ipv. transparant...
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Lightroom kan psd, tiff, NEF en jpg importeren. De eerste twee ondersteunen lagen.
Heb even snel in de 'Help' gekeken en vind niets over lagen in Lightroom. Wel twee bestanden als lagen in Photoshop bewerken.
In de Print en Webmodule van Lightroom kan je wel een logo toevoegen. Misschien kan je dit gebruiken om je logo te plaatsen.
Anders logo plaatsen in Photoshop; kan je een actie voor maken.
Heb even snel in de 'Help' gekeken en vind niets over lagen in Lightroom. Wel twee bestanden als lagen in Photoshop bewerken.
In de Print en Webmodule van Lightroom kan je wel een logo toevoegen. Misschien kan je dit gebruiken om je logo te plaatsen.
Anders logo plaatsen in Photoshop; kan je een actie voor maken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik vermoedt dat je het logo naar een verkeerd bestands formaat zet. JPEG is niet in staat een transparant deel van de foto op te slaan, bij het converteren wordt er een witte kleur van gemaakt. Waarschijnlijk als je het logo opslaat als png formaat, gaat het wel. Dit formaat kan transparante gedeeltjes in de afbeelding bevatten en dan zou de onderliggende foto tevoorschijn moeten komen.
Ik heb dit gevonden:
What are Transparent PNG Items?
Transparent PNG Items (TPI’s) are images that may be used as a layer over, or sometimes under an image
to enhance the appearance of the image.
The TPI image is a PNG file that has transparency. This type of file can be made inside of Photoshop.
What can I use TPI’s for?
Framing images on output or in the slideshow, but not in all places an Identity plate can be used.
Succes
Ik heb dit gevonden:
What are Transparent PNG Items?
Transparent PNG Items (TPI’s) are images that may be used as a layer over, or sometimes under an image
to enhance the appearance of the image.
The TPI image is a PNG file that has transparency. This type of file can be made inside of Photoshop.
What can I use TPI’s for?
Framing images on output or in the slideshow, but not in all places an Identity plate can be used.
Succes
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Jongens bedankt voor de tip, ik heb het als volgt gedaan:
-Nieuwe afbeelding gemaakt met dezelfde afmeting als het origineel, keuze achtergrondkleur is transparant
-Tekst geselecteerd en zwarte achtergrond weggegumd
-Kopieeren en plakken in nieuwe afbeelding
-Last but not least! save as... .PSD! zo pakt hij toch layers mee, TIFF schijnt het ook te doen.
Weer wat geleerd.
Hier het resultaat:
Liggend

Staand

-Nieuwe afbeelding gemaakt met dezelfde afmeting als het origineel, keuze achtergrondkleur is transparant
-Tekst geselecteerd en zwarte achtergrond weggegumd
-Kopieeren en plakken in nieuwe afbeelding
-Last but not least! save as... .PSD! zo pakt hij toch layers mee, TIFF schijnt het ook te doen.
Weer wat geleerd.
Hier het resultaat:
Liggend

Staand