hoi,
waarom ik voor de oplossing van van de wimbey: ik zie dat je ook een marco objectief heb, als ik in het bos/veld loop en ik wil van de 300 f4 naar de 105 macro gaan(of anders om) dan hoef ik geen andere kop erop te draaien, alleen de wimbley eraf/of erop en dan kan ik het gebruiken voor de D300. bij de andere schommelkoppen moet je dus de kop vervangen.
dus ik zou zeker voor een RR-stuff/Arca-Swiss koppeling gaan.
Statief en Balhoofd i.c.m. de AF-S Nikkor 300 1:4D
Re: Stevig Statief voor de AF-S Nikkor 300 1:4D
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Hoi,ruud schreef:Edwin ik gebruik een feisol carbon statief met een draag vermogen van 12 kg mijn camera +objectief weegt 6 kg.
Dit is een heel stevig statief en weegt weinig en kost niet de hoofdprijs.
http://www.cameratools.nl/FEISCT3371-ar ... cties.html?
Nog bedankt voor je suggestie, 6 Kilo?! dat is eventjes ietsje meer dan ik op dit moment mee sleep

dat is de 500mm f4 zeker?... heel mooi spul, dat weegt inderdaad wel wat ja...
Wat voor Balhoofd gebruik je daarbij? van het zelfde merk? Je hebt gelijk qua prijzen, die zijn inderdaad wel wat minder.
Ik was ook niet van plan om iets van het merk arca-swiss zelf te kopen (beetje te veel van het goede),
maar wel iets dat hetzelfde systeem gebruikt qua montage. (bijvb. de RR-Right Stuff, B2-Pro/L clamp)
De FEISOL CT-3371 3 is echter inderdaad wel een mooi ding, die ik aan de lijst van kandidaten ga toevoegen.
Groeten; edwin.
Hallo Allemaal,
Even een update, mijn statief is (nog) niet vernieuwd, maar heb wel intussen mijn keus gemaakt voor een fatsoenlijk balhoofd.
Ik ben voor de Kirk BH-3 gegaan, na lang overwegen heb ik toch maar de knoop doorgehakt, en alvast de helft van de combinatie aangeschaft.
Nu nog een stel (betere) benen eronder, tot die tijd gaat de Kirk BH-3 nog even op het oude onderstel.
Zodra ik hem binnen heb, laat ik mijn eerste ervaringen nog wel even horen.
groeten; edwin.
http://www.kirkphoto.com/BH-3_Ball_Head.html
Even een update, mijn statief is (nog) niet vernieuwd, maar heb wel intussen mijn keus gemaakt voor een fatsoenlijk balhoofd.
Ik ben voor de Kirk BH-3 gegaan, na lang overwegen heb ik toch maar de knoop doorgehakt, en alvast de helft van de combinatie aangeschaft.

Nu nog een stel (betere) benen eronder, tot die tijd gaat de Kirk BH-3 nog even op het oude onderstel.

Zodra ik hem binnen heb, laat ik mijn eerste ervaringen nog wel even horen.
groeten; edwin.
http://www.kirkphoto.com/BH-3_Ball_Head.html
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Statief en Balhoofd i.c.m. de AF-S Nikkor 300 1:4D
was dit topic even uit het oog verloren edwin , ik gebruik een WH-200 Wimberley Head Version II.
groet ruud
groet ruud
http://www.tripodhead.com/products/wimberley-main.cfmruud schreef:was dit topic even uit het oog verloren edwin , ik gebruik een WH-200 Wimberley Head Version II.
groet ruud
Ja, dat is natuurlijk helemaal mooi spul, zeker voor zwaargewichten onder de tele's, vooral handig bij vogels in-vlucht te volgen.
Ik heb een tijdje terug iets soortgelijks uitgeprobeerd van redget, een model naar voorbeeld van de side-kick van wimberley.
Werkte op zich best wel goed, maar ik hou me voorlopig bij alleen de Kirk-BH-3 (zeker een die-hard Startrek fan, die Kirk

Al met al nog bedankt voor de info en tips.
groeten;edwin.
Ok, heb eindelijk een gloednieuw statief, het is toch een gitzo geworden...
en wel een 3530S als in "Systematic" wel echter zonder middenzuil, maar het ging mij hier om de stevigheid,
omdat een lichter type ook wel zou kunnen vond in de pootjes toch wel akelig dun worden bij de "1930", en de "2540" (de onderste secties) series.
Dus dan maar een wat robuuster exemplaar gekozen.
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=28103
Ik heb ook nog een Alu-Exemplaar van min of meer hetzelfde type statief uitgetest, heel mooi ding, maar toch ietsje té zwaar n.l. 2.7 kilo.
En aangezien ik vrij veel loop met de camera/statief combinatie was een schappelijk gewicht wel een aanrader, en dat voor +/- 70 euries extra.
Ik ben voor de 6X carbon versie gegaan, en dat scheelt nogal in het gewicht, het is een ouder type, omdat er tegenwoordig de 3531S bestaat.
Wat daar nou voor verschil tussen zit, de 3530S tegen de 3531S... geen idee, heb ik nog niet uitgezocht, afgezien van het verschil in prijs.
Al met al een fijn ding, tenminste niet zo'n zenuwachtig ding wat ik hiervoor gebruikte (Velbon Sherpa200R) deze gitzo is veel stabieler,
mag wel ook voor dat geld uiteraard.
Wel erg wennen aan dat schroef systeem, wat toch (nog) wat langzamer werkt dan hiervoor, ik moet er nog wat handigheid in krijgen denk ik.
Het is misschien een beetje overkill, 18kg aan draag vermogen, voor een 300F4 lens,
maar voelt gewoon wat degelijker/robuuster aan dan de lichtere modellen.
Als ik niet voornamelijk aan telewerk zou doen, had ik wellicht voor een "1930" of een "2540" gegaan.
Groeten; edwin.
en wel een 3530S als in "Systematic" wel echter zonder middenzuil, maar het ging mij hier om de stevigheid,
omdat een lichter type ook wel zou kunnen vond in de pootjes toch wel akelig dun worden bij de "1930", en de "2540" (de onderste secties) series.
Ik heb ook nog een Alu-Exemplaar van min of meer hetzelfde type statief uitgetest, heel mooi ding, maar toch ietsje té zwaar n.l. 2.7 kilo.
En aangezien ik vrij veel loop met de camera/statief combinatie was een schappelijk gewicht wel een aanrader, en dat voor +/- 70 euries extra.
Ik ben voor de 6X carbon versie gegaan, en dat scheelt nogal in het gewicht, het is een ouder type, omdat er tegenwoordig de 3531S bestaat.
Wat daar nou voor verschil tussen zit, de 3530S tegen de 3531S... geen idee, heb ik nog niet uitgezocht, afgezien van het verschil in prijs.
Al met al een fijn ding, tenminste niet zo'n zenuwachtig ding wat ik hiervoor gebruikte (Velbon Sherpa200R) deze gitzo is veel stabieler,
Wel erg wennen aan dat schroef systeem, wat toch (nog) wat langzamer werkt dan hiervoor, ik moet er nog wat handigheid in krijgen denk ik.
Het is misschien een beetje overkill, 18kg aan draag vermogen, voor een 300F4 lens,
Als ik niet voornamelijk aan telewerk zou doen, had ik wellicht voor een "1930" of een "2540" gegaan.
Groeten; edwin.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
edwin73 schreef:Ok, heb eindelijk een gloednieuw statief, het is toch een gitzo geworden...
Groeten; edwin.
Verschil zit hem in de klemgevallen. Die zijn bij de 3531 zelf-klemmend. Verder zit er bij de 3531 een haakje in het midden waar je een gewicht aan zou kunnen hangen.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale