Tijdens het festival laten acteurs zien hoe het er in vervlogen tijden aan toe ging. Zij slaan kampen op, spelen gevechten na en koken maaltijden. Ook is er een grote middeleeuwse markt en een riddertoernooi met paarden en lansen.
Het evenement heeft vooral een educatief doel: het moet kinderen enthousiast maken voor geschiedenis en hen iets bijbrengen. De organisatie hoopt op circa 10.000 bezoekers. In andere delen van het land bestaan soortgelijke historische festivals al, maar volgens de woordvoerder in de regio Amsterdam nog niet. (ANP)
Zie ook: eerdere aankondiging evenementen
Hierbij wat foto's van mij. Ik vond het in vergelijking met de figuranten tijdens Kaeskoppenstad 2009 een beetje tegenvallen, weinig figuranten en veel minder mooi afgewerkt allemaal. Daarnaast vond ik enorm slecht aangegeven waar het was, onderweg kwamen we tientallen mensen tegen die het ook niet konden vinden. Maargoed het gaat om de foto's.
Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Foto 4:

Foto 5:

Mijn Picasa Web Album Fantastic Amsterdam - Amsterdamse Bos
Zelf ben ik niet echt te spreken over het resultaat het was nogal druk tijdens de demonstraties en ik had daardoor ook nogal slecht zicht.
Ik heb genoeg Nikons gezien vandaag dus ik verwacht nog wel wat foto's van anderen