Dilemma: De geschikte tas vinden....
Dilemma: De geschikte tas vinden....
Ik zit momenteel met een dilemma. Ik zoek een geschikte tas voor mijn uitrusting:
Nikon D300 | Nikon MB-D10 | Nikon SB-900 | Nikon R1C1 | Nikon MC-36 | Nikon GP-1 | Nikon MC-36 |
Nikkor 14-24mm F/2.8 | Nikkor 24-70mm F/2.8 | Nikkor 105mm F/2.8
maar dat is nog niet alles. Ik wil namelijk nog wat apparatuur extra aanschaffen, zoals de: Nikkor 70-200mm F/2.8 de Nikkor 50mm F/1.4 en de Nikkor 10.5mm F/2.8.
Ik heb momenteel een rugzak van Samsonite. Een mooie stevige tas, alleen de ruimte is momenteel wat aan de krappe kant. Nu heb ik ooit eens bij KE een Lowepro Nature Trekker AW II aangeschaft, alleen deze tas is qua omvang bizar groot. Deze heb ik dan ook weer teruggebracht. Ik zoek een stevige tas waar mijn gehele uitrusting in past. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik werk nog wel in een fotowinkel. Ik wil geen Crumpler of Kata. Ik wil of Lowepro of een ander merk. Wie kan wat tips geven?
Nikon D300 | Nikon MB-D10 | Nikon SB-900 | Nikon R1C1 | Nikon MC-36 | Nikon GP-1 | Nikon MC-36 |
Nikkor 14-24mm F/2.8 | Nikkor 24-70mm F/2.8 | Nikkor 105mm F/2.8
maar dat is nog niet alles. Ik wil namelijk nog wat apparatuur extra aanschaffen, zoals de: Nikkor 70-200mm F/2.8 de Nikkor 50mm F/1.4 en de Nikkor 10.5mm F/2.8.
Ik heb momenteel een rugzak van Samsonite. Een mooie stevige tas, alleen de ruimte is momenteel wat aan de krappe kant. Nu heb ik ooit eens bij KE een Lowepro Nature Trekker AW II aangeschaft, alleen deze tas is qua omvang bizar groot. Deze heb ik dan ook weer teruggebracht. Ik zoek een stevige tas waar mijn gehele uitrusting in past. Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik werk nog wel in een fotowinkel. Ik wil geen Crumpler of Kata. Ik wil of Lowepro of een ander merk. Wie kan wat tips geven?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Dilemma: De geschikte tas vinden....
Hoe is het assortiment bij jullie in de winkel?
Ik wist het wel, rekening houdend met wat je nog wilt hebben ging ik lekker spullen passen in de winkel.
Op zoek naar de tas die daar het best geschikt voor is...
Groeten Eelco
Ik wist het wel, rekening houdend met wat je nog wilt hebben ging ik lekker spullen passen in de winkel.
Op zoek naar de tas die daar het best geschikt voor is...

Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Het probleem is dat de grote Lowepro Trekker's er vrijwel nooit zijn.... 

Naar mijn bescheiden mening bestaat er geen ideale tas. Ik heb er al heel veel "versleten" maar iedere keer mankeert er wel wat aan. Waar ik wel een hele hoge pet van op heb is de fotorugzak van fabrikant Gura Gear, de Kiboko.
Suc6 met de keuze,
ALE
Suc6 met de keuze,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Misschien een keertje bij Camera Express gaan kijken.... errug veel tassen daar.. (ook de groteAlwinSitton schreef:Het probleem is dat de grote Lowepro Trekker's er vrijwel nooit zijn....

Groeten Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Het afgelopen weekend heb deze ik deze juist leeg gemaakt om 'm op martkplaats te zetten. Reden voor om te verkopen is dat ik er te lang voor ben (ben bijna 2 mtr) en het zit dan gewoon niet lekker. Heb afgelopen zaterdag een crumpler opgehaald. Misschien is dit wat voor je. Stuur me anders een pb als je interesse hebt. Het betreft een Lowepro Vertex 100AW en de tas is zo goed als nieuw.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Daar gaat al dat spul niet in passen Veneboer...
Ga je ervan uit dat je alles tegelijk moet kunnen meenemen, dan zit je toch al snel aan een grote tas vast. Ik moet bekennen dat mijn grootste tas, de Tamrac Expedition 8x, erg groot is. Maar hij draagt heerlijk als je een lange rug hebt, en ruim, dat is ie zeker. En hij kan een flinke bui verdragen, ook niet onbelangrijk. Maar ja, ook deze is groot. En daar ontkom je niet aan denk ik met zoveel spullen.
Linkje: http://www.tamrac.com/5588.htm
Ga je ervan uit dat je alles tegelijk moet kunnen meenemen, dan zit je toch al snel aan een grote tas vast. Ik moet bekennen dat mijn grootste tas, de Tamrac Expedition 8x, erg groot is. Maar hij draagt heerlijk als je een lange rug hebt, en ruim, dat is ie zeker. En hij kan een flinke bui verdragen, ook niet onbelangrijk. Maar ja, ook deze is groot. En daar ontkom je niet aan denk ik met zoveel spullen.
Linkje: http://www.tamrac.com/5588.htm
Ik vind dat je wat vreemde eisen stelt.
Je hele uitrusting moet in één tas kunnen maar een tas waar het in kon heb je teruggebracht.
Ik denk dat dit meer gaat over het maken van keuzes.
Ik heb vijf bodies en twintig objectieven, voornamelijk vastbrandpunt.
Voor wat ik ga fotograferen maak ik een keuze: één body en drie à vier objectieven, evt. filters, batterijen en accessoires en vaak acht filmpjes, en die gaan zonder mankeren in de rugtas van Gepe (KP4314) die ik al heel wat jaren geleden voor een paar tientjes heb gekocht. En dan houd ik nog ruimte over voor papieren, ehbo-kitje, zwitsers zakmes, kleine maglite, een pakje brood en drinken. Een eventueel statief heeft zijn eigen tas.
Ik gebruik een rugtas niet voor opslag, na het fotograferen gaat alles weer in de laden van het opbergmeubel.
E.M. de Klerk
Je hele uitrusting moet in één tas kunnen maar een tas waar het in kon heb je teruggebracht.
Ik denk dat dit meer gaat over het maken van keuzes.
Ik heb vijf bodies en twintig objectieven, voornamelijk vastbrandpunt.
Voor wat ik ga fotograferen maak ik een keuze: één body en drie à vier objectieven, evt. filters, batterijen en accessoires en vaak acht filmpjes, en die gaan zonder mankeren in de rugtas van Gepe (KP4314) die ik al heel wat jaren geleden voor een paar tientjes heb gekocht. En dan houd ik nog ruimte over voor papieren, ehbo-kitje, zwitsers zakmes, kleine maglite, een pakje brood en drinken. Een eventueel statief heeft zijn eigen tas.
Ik gebruik een rugtas niet voor opslag, na het fotograferen gaat alles weer in de laden van het opbergmeubel.
E.M. de Klerk
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Alwin,
Ik kan in dit geval niet anders dan E.M. de Klerk gelijk geven.
Het houdt gewoon een keer op wat je mee kunt nemen in een tas en je moet af en toe van te voren een keuze maken.
Gezien de wensen die je nog hebt voor extra aanschaffen zal het daarna ook nog wel niet ophouden.
Ik kan in dit geval niet anders dan E.M. de Klerk gelijk geven.
Het houdt gewoon een keer op wat je mee kunt nemen in een tas en je moet af en toe van te voren een keuze maken.
Gezien de wensen die je nog hebt voor extra aanschaffen zal het daarna ook nog wel niet ophouden.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Je hebt een uitrusting die niet eens zo groot is. Ik ken een professionele natuurfotograaf zie zo ook dit setje heeft, inclusief nog een D3.
Nu is er een verschil tussen een tas en een rugzak.
Bij een rugzak is van belang dat hij goed moet zitten en moet je dus naar de winkel om te passen. En neem dan ook je set mee anders voel je niet goed of het past.
Bij een tas vindt ik zelf de Lowepro Classified er prima itzien. Het oog wil ook wat. Of de grootste net groot genoeg is je set, uitrekenen.
Op m'n website staat een verhaal over: aanschaf camera-tas of rugzak, lees dat eens. En naast de winkels waar je wat kunt zien, staat er ook wat er nog meer van belang zou kunnen zijn.
Nu is er een verschil tussen een tas en een rugzak.
Bij een rugzak is van belang dat hij goed moet zitten en moet je dus naar de winkel om te passen. En neem dan ook je set mee anders voel je niet goed of het past.
Bij een tas vindt ik zelf de Lowepro Classified er prima itzien. Het oog wil ook wat. Of de grootste net groot genoeg is je set, uitrekenen.
Op m'n website staat een verhaal over: aanschaf camera-tas of rugzak, lees dat eens. En naast de winkels waar je wat kunt zien, staat er ook wat er nog meer van belang zou kunnen zijn.
Ik denk dat ik een tas heb gevonden die voldoet aan mijn eisen. Althans voor een groot deel. De Lowepro Vertex AW200.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mij overtuigt de tas niet. Het lijkt me een licht en weinig stevig tasje dat ook niet echt ruim is...AlwinSitton schreef:Ik denk dat ik een tas heb gevonden die voldoet aan mijn eisen. Althans voor een groot deel. De Lowepro Vertex AW200.

- wim
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ach tassen zijn net zo belangijk als je apparatuur zelf. Ik heb een reportage tas waar heel veel in kan voor als ik een reportage maak
een statieftas voor..jawel een statief en een monopod
2 computertassen voor mijn laptops
ik heb een kleine tas waar 1 body met 2 tot 3 objectieven in passen, als ik gewoon met niet teveel op pad wil
ik heb een rugzak waar het nodige in kan als ik makkelijk wil dragen'
ik heb een grote kofferbak waar alles in kan als ik alles bij me wil hebben
koop nu iets leuks en straks heb je misschien weer iets nodig.......
een statieftas voor..jawel een statief en een monopod
2 computertassen voor mijn laptops
ik heb een kleine tas waar 1 body met 2 tot 3 objectieven in passen, als ik gewoon met niet teveel op pad wil
ik heb een rugzak waar het nodige in kan als ik makkelijk wil dragen'
ik heb een grote kofferbak waar alles in kan als ik alles bij me wil hebben
koop nu iets leuks en straks heb je misschien weer iets nodig.......
Volgens mij moet je af van het idee dat je 1 tas moet hebben. Ik heb er inmiddels 3, die ik allemaal gebruik en nog zou ik er wel 1tje bij willen.
Dat klopt, maar soms is het wel eens handig om een tas te hebben waar alles in past. Ik ga in Feb. naar Noorwegen en dan wil ik graag alles meenemen. Meestal als ik dan een objectief thuis laat, mis ik het bereik. De Vertex 200 AW, lijkt mij een geschikte tas. Is erg stevig, steviger dan ik verwacht had en vrij veel ruimte. Voornamelijk omdat m'n objectieven rechtop kunnen staan. Dat scheelt heel veel ruimte!rocksoff schreef:Volgens mij moet je af van het idee dat je 1 tas moet hebben. Ik heb er inmiddels 3, die ik allemaal gebruik en nog zou ik er wel 1tje bij willen.