Lenzen testen en retourneren vlgns stuk Hans Braakhuis

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Lenzen testen en retourneren vlgns stuk Hans Braakhuis

Bericht door George Fennes » zo aug 02 2009 11:57 am

Hans jij haalt altijd situaties aan van 30 tot 40 jaar geleden.
Ja toen was Nikon waarschijnlijk één van de beste producenten van objectieven.
Maar 30-40 jaar later zijn die goedkope merken ook uitgegroeid tot volwaardige objectieven leveranciers.
Gezien het feit dat die niet merkgebonden leveranciers voor vrijwel alle grote cameramerken objectieven leveren.
Daardoor een veel grotere omzet genereren, kan er veel meer onderzoek en resarch gedaan worden om tot een beter product te komen tegen lagere kosten.
Ik hoef jou niet het merk en de type objectieven te noemen die Nikon voorbijstreven of van gelijke kwaliteit zijn.
En zoals ik al vaker gezegd heb Nikon doet aan kwaliteitspreiding gezien de vele klachten op dit forum en de andere fora.
Daarmee wil ik Nikon niet afkraken, maar wel de plaats geven die het toekomt.
Maar het zou verstandiger zijn als je voorbeelden zou aanhalen van nu hede ten dage en ga dan eens vergelijken.
Da zal je zien dat je met je dure Nikon objectieven in euro's veel meer afschrijft dan met vreemd merk objectieven.
Ik heb je al vaker voorbeelden gegeven met betrekking tot het investeren in wel en geen Nikon glas, maar die schijn je niet te willen lezen of het ontgaat je.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Shortie

Bericht door Shortie » zo aug 02 2009 7:57 pm

Hey allemaal we zijn met z'n allen best een eindje off topic geraakt :) maar desondanks zeer nuttige info.

Zjin er mensen met positieve ervaringen mbt retourneren van objectieven. Of misschien kennen mensen winkels die willen en kunnen fasciliteren bij het evt. testen IN de winkel voordat men tot aankoop overgaat ?

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » za aug 29 2009 12:41 am

Ik heb recent bij Informatique een Logitech webcam (Quickcam PRO 9000) met een Carl Zeiss Tessarlens gekocht.
Ik had de gedachte van "ik heb al 5 jaar een webcam - er mag nu wel weer eens een nieuwere komen met een nóg beter beeld".
Voor de prijs van Eur 105 voor een webcam mag men heel wat verwachten - dat deed ik dan ook.

Hij was even uitverkocht; onderwijl had ik nog wat recensies over de webcam met die geweldige lens gelezen. Een wisselend beeld werd mij gegeven maar men was wel positief over het objectief.

Binnen een uur nadat ik de webcam had ontvangen bleek dat de autofocus wel werkte maar dat het beeld zo wollig als wat was. Nog minder scherp dan de webcam van 5 jaar oud (hetzelfde merk). De autofocus kan worden uitgezet maar ik kon geen scherp beeld genereren.
Na overleg met Informatique heb ik de webcam teruggestuurd en zelfs de kosten van terugsturen krijg ik retour.
Informatique is eigenlijk een computerwinkel die echter ook Nikon camera's en lenzen verkoopt maar het assortiment is zeer beperkt.

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”