Reportage
Re: Reportage
Wat ik jammer vind is dat ik mijn foto's in presentaties laat zien en mensen beweren dat ik ze in beoordeling had moeten zetten. Is die keuze niet voor mezelf? Dat mijn foto's beter kunnen dat weet ik best, daarom laat ik ze zien. Maar antwoorden als van "ik niet" daar kan ik idd niks mee. Mensen die tips geven daar probeer ik zeker wat mee te doen.
Mijn beeldscherm was mijn laptop. Ding is 4 jaar oud en niet helemaal mooi meer mbt de kleur. Had ik beter anders kunnen doen ja. Ik heb ze gisteravond nog bekeken op mijn gewone pc en ja ik kan wat aan de kleur doen.
Ik word er zo flauw van dat er een discussie komt voor helemaal niks.
Hoe kan iemand dingen leren als er altijd wat te zeiken is?? Ik vraag om tips en krijg commentaar waarom ik die foto's ga nemen. Ik geef een reactie en krijg daar verder geen reactie op terug!! Jammer dat er altijd verdedigt moet worden wat hier neergezet word.
Dat ik nog dingen moet leren daar ben ik me echt wel van bewust en dat ik kritiek kan krijgen op mijn foto's vind ik helemaal niet erg. Daar leer ik juist van. Ik ben er ook zeker van dat mijn foto's al veel beter zijn dan toen ik hier voor het eerst kwam een half jaar geleden. En veel heb ik aan het forum te danken. Door veel te lezen en foto's te bekijken.
Ik wil best nog wel fotos' plaatsen, maar ik wil er ook van kunnen leren. Je word bijna bang om tips te vragen en foto's te plaatsen. Er komt toch altijd commentaar op waar je niks mee kunt. (buiten de tips en opmerkingen om van mensen die je wel proberen te helpen, want die mensen ben ik echt wel dankbaar.)
Mijn beeldscherm was mijn laptop. Ding is 4 jaar oud en niet helemaal mooi meer mbt de kleur. Had ik beter anders kunnen doen ja. Ik heb ze gisteravond nog bekeken op mijn gewone pc en ja ik kan wat aan de kleur doen.
Ik word er zo flauw van dat er een discussie komt voor helemaal niks.
Hoe kan iemand dingen leren als er altijd wat te zeiken is?? Ik vraag om tips en krijg commentaar waarom ik die foto's ga nemen. Ik geef een reactie en krijg daar verder geen reactie op terug!! Jammer dat er altijd verdedigt moet worden wat hier neergezet word.
Dat ik nog dingen moet leren daar ben ik me echt wel van bewust en dat ik kritiek kan krijgen op mijn foto's vind ik helemaal niet erg. Daar leer ik juist van. Ik ben er ook zeker van dat mijn foto's al veel beter zijn dan toen ik hier voor het eerst kwam een half jaar geleden. En veel heb ik aan het forum te danken. Door veel te lezen en foto's te bekijken.
Ik wil best nog wel fotos' plaatsen, maar ik wil er ook van kunnen leren. Je word bijna bang om tips te vragen en foto's te plaatsen. Er komt toch altijd commentaar op waar je niks mee kunt. (buiten de tips en opmerkingen om van mensen die je wel proberen te helpen, want die mensen ben ik echt wel dankbaar.)
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Hey Natascha...
Ook ik heb in het begin de nodige "kritiek" en de nodige commentaren gehad hoor..
maar daar heb ik veel door geleerd o.a. van diverse mensen... ben echt geen expert in het shoppen,
maar blijf mijn best doen,
kom op meid ... gewoon doorgaan met plaatsen, laat je niet kennen !!
en mijn bijdrage dan??
heb je daar niets aan dan?? was maar een hele snelle bewerking hoor...
maar daar lees ik niets meer van terug (!?)
gr. J@siu !!
Ook ik heb in het begin de nodige "kritiek" en de nodige commentaren gehad hoor..
maar daar heb ik veel door geleerd o.a. van diverse mensen... ben echt geen expert in het shoppen,
en mijn bijdrage dan??
gr. J@siu !!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Natasja ik ben het helemaal met je eens en het is jammer te moeten zien dat een aantal leden hier vanuit de hoogte (want dat is het zij vinden zichzelf zo goed) een ander de grond in te boren.
Ik ben een paar jaar geleden met NCN op visite geweest bij een groot kunstenaar, Gijs Moonen.
Degenen die daar ook geweest zijn weten wel waarom ik deze man een groot kunstenaar noem en een bijzonder groot respect voor deze man heb.
Deze Gijs Moonen had platen aan de muur hangen die hij zelf geschoten en bewerkt had, geweldig gewoon.
Wij mochten als een stelletje zielige amateurs bij hem komen oefenen.
Gijs Moonen had een paar voorbeelden gemaakt en wij mochten ze met zijn hulp en supervisie proberen te imiteren.
Ik zeg proberen te imiteren want niemand van ons kon ook maar in enig opzicht zijn niveau benaderen, terwijl er toch wel goede fotografen bij zaten.
Maar ik heb deze Gijs Moonen niet één keer een smalende opmerking horen maken over ons geklungel.
Ondanks dat deze man zo'n groot kunstenaar is, bleef hij bescheiden en gaf haast onhoorbaar raad hoe het beter zou kunnen.
Je vond het gewoon een eer als deze man je tips ter verbetering gaf, geweldig gewoon.
Maar wat een schril contrast met wat er hier gebeurd.
Er zijn inderdaad een aantal fotografen onder ons die best leuke plaatjes schieten, maar geeft dat het recht om op een denigrerende en afbrekende manier commentaar te geven?
Is dat niet een vorm van trots van kijk ik heb nu dit niveau bereikt en ik zal jou even vertellen wat je fout doet?
Trots uit zich op twee verschillende manieren, a. jezelf omhoogsteken van wat ben ik goed en b. een ander de grond in trappen zodat die ver beneden jou staat.
Is dat hetgeen wat wij willen?
Ik hoop het niet!
Voor degenen die moeite hebben met het geven van opbouwende commentaren zou ik zeggen kijk eens naar ALE Arthur van Uden.
Ik heb nog niet één negatief woord van Arthur kunnen lezen op het forum en toch geeft Arthur duidelijke commentaren waar de TS iets mee kan en waarvan je het fijn vind dat die commentaren gegeven worden.
Dus het kan wel.
Probeer je te verplaatsen in de schoenen van de TS en probeer het niveau in gedachten te houden waarop men bezig is.
Een kleuter ga je ook niet beoordelen naar volwassen maatstaven van met polsstok springen, iedereen springt 2,09 meter hoog en jij maar 0,50 meter.
Je past je commentaar aan, aan het niveau dat men op dat moment heeft en probeer zo iemand tot een hoger plan te brengen.
Dat wilde ik even kwijt en ik hoop dat er iets mee gedaan wordt.
Groetjes George
Ik ben een paar jaar geleden met NCN op visite geweest bij een groot kunstenaar, Gijs Moonen.
Degenen die daar ook geweest zijn weten wel waarom ik deze man een groot kunstenaar noem en een bijzonder groot respect voor deze man heb.
Deze Gijs Moonen had platen aan de muur hangen die hij zelf geschoten en bewerkt had, geweldig gewoon.
Gijs Moonen had een paar voorbeelden gemaakt en wij mochten ze met zijn hulp en supervisie proberen te imiteren.
Ik zeg proberen te imiteren want niemand van ons kon ook maar in enig opzicht zijn niveau benaderen, terwijl er toch wel goede fotografen bij zaten.
Maar ik heb deze Gijs Moonen niet één keer een smalende opmerking horen maken over ons geklungel.
Ondanks dat deze man zo'n groot kunstenaar is, bleef hij bescheiden en gaf haast onhoorbaar raad hoe het beter zou kunnen.
Je vond het gewoon een eer als deze man je tips ter verbetering gaf, geweldig gewoon.
Er zijn inderdaad een aantal fotografen onder ons die best leuke plaatjes schieten, maar geeft dat het recht om op een denigrerende en afbrekende manier commentaar te geven?
Is dat niet een vorm van trots van kijk ik heb nu dit niveau bereikt en ik zal jou even vertellen wat je fout doet?
Trots uit zich op twee verschillende manieren, a. jezelf omhoogsteken van wat ben ik goed en b. een ander de grond in trappen zodat die ver beneden jou staat.
Ik hoop het niet!
Voor degenen die moeite hebben met het geven van opbouwende commentaren zou ik zeggen kijk eens naar ALE Arthur van Uden.
Ik heb nog niet één negatief woord van Arthur kunnen lezen op het forum en toch geeft Arthur duidelijke commentaren waar de TS iets mee kan en waarvan je het fijn vind dat die commentaren gegeven worden.
Dus het kan wel.
Probeer je te verplaatsen in de schoenen van de TS en probeer het niveau in gedachten te houden waarop men bezig is.
Een kleuter ga je ook niet beoordelen naar volwassen maatstaven van met polsstok springen, iedereen springt 2,09 meter hoog en jij maar 0,50 meter.
Je past je commentaar aan, aan het niveau dat men op dat moment heeft en probeer zo iemand tot een hoger plan te brengen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Hoi,Jasiu schreef:Hey Natascha...
en mijn bijdrage dan??
gr. J@siu !!
Ik heb inderdaad jou bewerkte foto gezien en ik moet toegeven dat deze er een stuk beter uitziet. Bedankt!!! Door de frustratie ben ik vergeten daarop te reageren. Mijn excuses daarvoor.
Bedankt !!!George Fennes schreef:Natasja ik ben het helemaal met je eens en het is jammer te moeten zien dat een aantal leden hier vanuit de hoogte (want dat is het zij vinden zichzelf zo goed) een ander de grond in te boren.
Ik hoop het niet!
Dus het kan wel.
Groetjes George
En voor wat betreft Arthur: Je hebt helemaal gelijk. Van hem heb ik inderdaad een paar hele goede tips gekregen. Daar heb ik wat aan.
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
nee nee ik hoef er geen excuus voor ... daar zit ik echt niet op te wachten.mamavanjamie schreef:Hoi,Jasiu schreef:Hey Natascha...
en mijn bijdrage dan??
gr. J@siu !!
Ik heb inderdaad jou bewerkte foto gezien en ik moet toegeven dat deze er een stuk beter uitziet. Bedankt!!! Door de frustratie ben ik vergeten daarop te reageren. Mijn excuses daarvoor.
Ik las er niets over terug, maar nu weet ik ook waarom hahaha (blond he)
Kom op ... we gaan gewoon verder en doen of ons neus bloeit !!!!
fijne dag nog en we horenen/of zien het wel ,...
gr. J@siu !!!
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Hetgeen wat George schrijft, sluit ik me volledig bij aan.
Heb er niets aan toe te voegen.
Ik wilde eigenlijk uitgebreid commentaar geven op de foto's, maar ze zijn niet meer zichtbaar?
Heb er niets aan toe te voegen.
Ik wilde eigenlijk uitgebreid commentaar geven op de foto's, maar ze zijn niet meer zichtbaar?
"Imagination is far more important than knowledge"
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik ga niet al té uitgebreid reageren, het is immers presentaties.
ik vind foto 3, 4 en 6 het beste/leukste uit deze serie.
De eerste 2 foto's mogen nog een keertje de nabewerking in, nu ze naar mijn idee iets té oranje zijn.
Foto 5 (moeder met kind) vind ik niet flatterend voor de moeder, volgens mij loenst ze een beetje.
Iets geheel anders: op de een of andere manier leidt de gekozen achtergrond (waterlijn) mij wat af bij de foto's.
Natascha, laat je niet gek maken door alle commentaren hier! Je kent mannen toch?
Jolanda
ik vind foto 3, 4 en 6 het beste/leukste uit deze serie.
De eerste 2 foto's mogen nog een keertje de nabewerking in, nu ze naar mijn idee iets té oranje zijn.
Foto 5 (moeder met kind) vind ik niet flatterend voor de moeder, volgens mij loenst ze een beetje.
Iets geheel anders: op de een of andere manier leidt de gekozen achtergrond (waterlijn) mij wat af bij de foto's.
Natascha, laat je niet gek maken door alle commentaren hier! Je kent mannen toch?
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Natasja, overweeg eens de aanschaf van een calibreersetje. Er gaat een wereld voor je open!
- pietje-nukem
- Forumlid
Sommige van die mannen gaven Mammavanjamie hier wel een goede reactie.Jolanda schreef: Natascha, laat je niet gek maken door alle commentaren hier! Je kent mannen toch?
Jolanda
Uit dat draadje
Bottomline = dat Natascha niet helemaal een reportage heeft gemaakt, maar gewoon voor de ouders een leuke serie heeft willen maken, met de tips die ze eerst heeft gevraagt.mamavanjamie schreef:Bedankt voor jullie reacties. Zulke positieve reacties motiveert toch wel om nog meer foto's te maken en ze dan ook te plaatsen.
Groetjes Natasja
Dat niet iedereen even positief is, neemt niet weg dat Natascha gewoon lekker door moet gaan met fotograferen en lekker blijven posten.
Negatieve reactie's, haal er je voordeel uit!! (probeer ik ook, lukt vaak niet

Nou, van mij ook de groeten
Ik moet wel zeggen dat velen wel heel snel in de stress schieten van kritiek....pietje-nukem schreef:Negatieve reactie's, haal er je voordeel uit!!
Al met al begint het een beetje op het GroenLinks-boom-knuffel-forum te lijken...
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Foto's zijn verwijderd uit de eerste posting door de topic starter.
Draadje kan dicht.
Bij deze nog wel even een oproep om vooral opbouwende kritiek te geven.
We hebben het hier over onze hobby....
Draadje kan dicht.
Bij deze nog wel even een oproep om vooral opbouwende kritiek te geven.
We hebben het hier over onze hobby....