Vogels [verzamel]
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Mooi die uil, ik zou er ook wel eens een in het wild willen zien, was pas nog in 't alblasser bos(wijngaarden), ik heb wel tot twee keer toe een grote donker bruin-met witte schim onhoorbaar voorbij zien zoeven, maar dat ging véél te snel voor de lens te krijgen, en zie dat dan maar eens op te sporen...
Of dat het een Uil was geen idee, ik weet niet welke andere roofvogels er door redelijke dichte/donkere begroeïng heen zou kunnen vliegen.
Ik heb wel 's gekeken of er geen voedsel braaksels(uilenballen) liggen, tot zover nog nooit wat gezien...
Ik heb hier meer hele mooie uilen foto's gezien, dus het moet mogelijk zijn, misschien met een "FLIR" (forward looking infra-red) om ze op te kunnen sporen,
alleen zijn die dingen heel erg duur, maar in theorie dan zie je dus alles wat beweegt, en lichaams warmte uitstraalt rood-geel(warm) oplichten, bomen en vegetatie blijven dan gewoon donkerblauw(koud) in het display, al met al, indien betaalbaar misschien handig om uilen en andere vogels die moeilijk te spotten zijn te lokaliseren, en dan uiteraard nog zien te benaderen, en met de tele op de korrel te nemen.
gewoon een idee...
http://www.flir.com/Thermography/campai ... NELUX.html
Of dat het een Uil was geen idee, ik weet niet welke andere roofvogels er door redelijke dichte/donkere begroeïng heen zou kunnen vliegen.
Ik heb wel 's gekeken of er geen voedsel braaksels(uilenballen) liggen, tot zover nog nooit wat gezien...
Ik heb hier meer hele mooie uilen foto's gezien, dus het moet mogelijk zijn, misschien met een "FLIR" (forward looking infra-red) om ze op te kunnen sporen,
alleen zijn die dingen heel erg duur, maar in theorie dan zie je dus alles wat beweegt, en lichaams warmte uitstraalt rood-geel(warm) oplichten, bomen en vegetatie blijven dan gewoon donkerblauw(koud) in het display, al met al, indien betaalbaar misschien handig om uilen en andere vogels die moeilijk te spotten zijn te lokaliseren, en dan uiteraard nog zien te benaderen, en met de tele op de korrel te nemen.
gewoon een idee...
http://www.flir.com/Thermography/campai ... NELUX.html
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
check dit filmpje even edwin , zijn zat vogels die het kunnen , later in het filmpje zie je een havik met een camera op zijn rug in het bos.edwin73 schreef:Of dat het een Uil was geen idee, ik weet niet welke andere roofvogels er door redelijke dichte/donkere begroeïng heen zou kunnen vliegen.
http://www.youtube.com/watch?v=p-_RHRAzUHM
groet ruud
Prachtig Edwin, die torenvalk!
dit is echt gaaf, volgens mij heb ik dit wel eens eerder gezien op discovery of NGC, alleen jammer dat ze zulke dingen niet meer uitzenden.ruud schreef:check dit filmpje even edwin , zijn zat vogels die het kunnen , later in het filmpje zie je een havik met een camera op zijn rug in het bos.edwin73 schreef:Of dat het een Uil was geen idee, ik weet niet welke andere roofvogels er door redelijke dichte/donkere begroeïng heen zou kunnen vliegen.
http://www.youtube.com/watch?v=p-_RHRAzUHM
groet ruud
ook het oudere materiaal van David Attenborough is mooi om te bekijken "BBC's Natural History: Episode, Het Noordelijke Woud" (DVD-BOX)
daarop heel veel filmmateriaal van div. uilensoorten zoals o.a. de velduil, sperweruil, oehoe's, enz...
Vooral de lapland uil is een waanzinnig mooi beest om te zien.
Nog bedankt voor de tip, en de link.
Laatst gewijzigd door edwin73 op vr sep 18 2009 6:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaco1
- Forumlid
Ik vind het mooi om te zien hoe zijn kop beweegt en hoe hij zich orienteert in de vlucht, gaat eigenlijk automatisch.
Deze lepelaar wou wel even poseren een paar weken geleden, een kennis heeft op dezelfde plek de dag erna mooie foto's gemaakt van een lepelaar met een platvis, hij ging nog mee de lucht in ook
.

Deze lepelaar wou wel even poseren een paar weken geleden, een kennis heeft op dezelfde plek de dag erna mooie foto's gemaakt van een lepelaar met een platvis, hij ging nog mee de lucht in ook

Hier nog een paar oudere verzamelaars; (weliswaar niet in m'n tuin)

"dit kom je ook niet elke dag tegen; sommige mensen laten hun hond uit, deze meneer (niet zichtbaar) zijn oehoe..."
1: deze uil is van een collega van mij, die diverse uilen soorten voor zijn hobby houdt, genomen in de merwelanden.

"dit kom je ook niet elke dag tegen; sommige mensen laten hun hond uit, deze meneer (niet zichtbaar) zijn oehoe..."
1: deze uil is van een collega van mij, die diverse uilen soorten voor zijn hobby houdt, genomen in de merwelanden.
Laatst gewijzigd door edwin73 op wo sep 23 2009 7:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
@Jaco1
Lepelaar staat er mooi op. Het contact van de vogel met de fotograaf versterkt de opname.
@Edwin73
Goed bezig man. Vooral van het kuiken heb ik genoten.
Lepelaar staat er mooi op. Het contact van de vogel met de fotograaf versterkt de opname.
@Edwin73
Goed bezig man. Vooral van het kuiken heb ik genoten.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
We zijn weer terug van vakantie.... een hele berg NEF's...Nicole schreef:Kom op met die foto,s !!!!D-90s schreef:Vanavond iets unieks meegemaakt.....
We zijn bij het ringen van een nest kerkuilen geweest
7 stuks
Werkelijk een prachtig gezicht.
De foto's gaan we zeker nog plaatsen, maar nog niet op korte termijn...
Heb geduld..![]()
![]()
![]()
Groeten Eelco & Monique

De Nefjes van de kerkuilen liggen bijna bovenop..

héééél even geduld nog...
Groeten Eelco & Monique

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Jaco1
- Forumlid
Het geduld is op!!
.
Die Oehoe staat er mooi op, de achtergrond is een beetje druk maar dat mag de pret niet drukken
.
Dankje Tobias, jij heb toch ook een gecalibreerd scherm? Hoe vind jij de kleuren? Ga binnenkort ook is zo'n ding halen.
Groet Jaco

Die Oehoe staat er mooi op, de achtergrond is een beetje druk maar dat mag de pret niet drukken

Dankje Tobias, jij heb toch ook een gecalibreerd scherm? Hoe vind jij de kleuren? Ga binnenkort ook is zo'n ding halen.
Groet Jaco
Deze zijn uit de tuin...na en hele tijd mussen pimpel/koolmezen gisteren ineens staart mezen (mijn hartslag ging omhoog denkende...niet normaal door zo'n paar vogeltje....maar dat zullen anderen ook wel hebben
)
1 (Jammer van het blad ervoor)

2 Met deze was ik wel erg blij (hele lenige staartmees
)

3 Ze blijven je in de gaten houden..

4 Beetje ver weg, gokje....tuinfluiter?

1 (Jammer van het blad ervoor)

2 Met deze was ik wel erg blij (hele lenige staartmees

3 Ze blijven je in de gaten houden..

4 Beetje ver weg, gokje....tuinfluiter?

- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Arno nr 2 is een mooie.
Reiger op een tak in het bos bij Hilversum, dus bijna in mijn achtertuin.

gr Marco
Reiger op een tak in het bos bij Hilversum, dus bijna in mijn achtertuin.

gr Marco
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- gijsmondria
- Forumlid
Er leven mandarijn eendjes in het bos bij mijn huis. En nu met mijn nieuwe Kenko Pro 2x converter op mijn 80 -200mm 2.8 is het leuk schieten.

Er zaten twee mannetjes en twee vrouwtjes, helaas waren ze heel schuw en ik niet voorzichtig genoeg. dus heb er niet veel tijd voor gehad om de juiste copositie te kiezen.

Er zaten twee mannetjes en twee vrouwtjes, helaas waren ze heel schuw en ik niet voorzichtig genoeg. dus heb er niet veel tijd voor gehad om de juiste copositie te kiezen.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
- pietje-nukem
- Forumlid
Vanmiddag het jong van een Fuut in het slootje bij ons achter.

Nou, van mij ook de groeten
- Jaco1
- Forumlid
Dat zal de laatste lichting wel wezen dit jaar van de futen denk ik.
Vandaag weer een daagje vrij en weer lekker bezig geweest op de Brouwersdam en omstreken.
Tapuit

en teveel om te posten
Vandaag weer een daagje vrij en weer lekker bezig geweest op de Brouwersdam en omstreken.
Tapuit

en teveel om te posten

- Jaco1
- Forumlid
Nou vooruit, nog eentje dan maar
Deze zeer zeldzame aalsekster had zin in een lekker hapje wilde mossel:

en een portret van een scholgolver

en het wordt tijd voor meer mm's :mrgreen:
Deze zeer zeldzame aalsekster had zin in een lekker hapje wilde mossel:

en een portret van een scholgolver

en het wordt tijd voor meer mm's :mrgreen: